۱۵:۵۷ - جمعه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

امام جمعه شاهین شهر:

انتخابات در جمهوری اسلامی یک کار نمایشی نیست/ مردم باید دقت کنند که رأی دادن یک مسئولیت است

حجت الاسلام ملکیان گفت: بر خلاف گفته های دشمنان و رسانه های بیگانه انتخابات در جمهوری اسلامی یک کار نمایشی نیست.

به گزارش شاهین پرس، امام جمعه شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته که در جوار شهدای گمنام دانشگاه صنعتی مالک اشتر این شهر برگزار شده بود ضمن تبریک حلول ماه شعبان المعظم و اعیاد این ماه به برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز 29 اردیبهشت سال جاری اشاره کرد و گفت: بر خلاف گفته های دشمنان انقلاب و رسانه های بیگانه انتخابات در کشور ایران یک کار نمایشی نیست بلکه یک کار جدی با دیدگاه های مختلف سیاسی است.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان افزود: رهبر معظم انقلاب بیش از دو دهه است که بر دو موضوع بسیار مهم آزادی رأی و مشارکت گسترده همه ملت ایران تاکید دارند و می فرمایند شرکت در انتخابات یک واجب شرعی است و حتی کسانی هم که نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند نیز باید شرکت کنند.

وی با اشاره به سلایق و گرایش های مختلف سیاسی کشور در انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری تصریح کرد: به فرموده رهبر انقلاب در انتخابات، قانون فصل الخطاب همه است، بنابراین انتخابات ریاست جمهوری باید در تراز و هموزن جمهوری اسلامی برگزار شود.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر به 9 اردیبهشت روز شوراها اشاره کرد و افزود: در گذشته وزیر کشور از طرف صدها شورا تصمیم می گرفت اما امروز این منتخبین مردم در شوراهای شهر و روستا هستند که با رصد کردن مشکلات و نیازهای شهر و روستا شهرداران را انتخاب کرده و پیگیر مشکلات و کمبودهای محله های شهر می شوند.

وی به دقت در انتخاب اعضای شوراهای اسلامی تاکید کرد و افزود: باید بدانیم که هر رأی ما یک وظیفه و مسئولیت است بنابراین در انتخابات شوراهای اسلامی باید به کسی رأی دهیم که امین، مدیر و آماده به خدمت باشد و بداند که مسئولیت در شوراهای اسلامی یک مسئولیت سنگین است.

حجت الاسلام ملکیان در ادامه اظهار کرد: به نامزدهای انتخابات توصیه می شود که از تخریب یکدیگر و اسراف در تبلیغات پرهیز کرده و انصاف در تبلیغات را رعایت کنند و مردم نیز بدانند که نباید به فردی که رقیب خود را تخریب می کند رأی داد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.