۱۶:۵۳ - جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲

محکومیت دولت آمریکا در دادگاه لاهه اثبات حقانیت در اوج مظلومیت ایران است/ هنجارشکنان شاهین‌شهر تحت پیگرد قضایی هستند

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه محکومیت دولت آمریکا در دادگاه لاهه اثبات حقانیت در اوج مظلومیت ایران است گفت: پیروزی ایران در دادگاه لاهه نمایش پیروزی قدرت جمهوری اسلامی ایران بود و می تواند نردبانی برای موفقیت های بعدی باشد.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام قاسم هاشمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته شاهین شهر با بیان اینکه تقوا یعنی خویشتنداری و دوری از گناهان و قرآن کریم هم شرط دوری از آتش جهنم و قبولی عبادات را رعایت تقوای الهی قرار داده است در توصیف فضیلت و برتری شب قدر اظهار کرد: اگر خانه کعبه حرم مکانی است، شب قدر نیز قلب ماه رمضان و حرم زمانی محسوب می شود در واقع لیله القدر مقام قرب پروردگار است که فرموده برتر از هزار ماه و جهت یاب مسیر رسیدن به کمال است.

امام جمعه شاهین شهر در خطبه‌ دوم با اشاره به سالروز شهادت عالم مجاهد آیت اللّه سید محمدباقر صدر و خواهرش بنت الهدی صدر در 18 فروردین 1359 بیان کرد:  آمنه صدر معروف به بنت الهدی صدر از فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شیعه در عراق وقتی برادرش سیدمحمدباقر صدر بدلیل حمایت از جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی(ره) توسط دولت بعث عراق دستگیر شد زینب‌وار در حرم امیرالمومنین(ع) سخنرانی و مردم و مراجع دینی را از دستگیری برادرش آگاه کرد که منجر به راهپیمایی مردم نجف و دیگر شهرهای عراق شد اما دولت بعث در اقدامی ناجوانمردانه بنت الهدی صدر را نیز دستگیر و پس از 3 روز شکنجه، آنها را به شهادت رساند و امام خمینی(ره) سه روز عزای عمومی و یک روز تعطیل رسمی در کشور اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به دیگر مناسبت‌های هفته پیش رو از جمله لیالی قدر، روز ملی فناوری هسته‌ای، سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی، قطع رابطه با آمریکا، سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) و سالروز شهادت فرمانده با اخلاص سپهبد صیاد شیرازی ابراز کرد: آیت الله بهاءالدینی در پاسخ به درخواست طلاب شیرازی برای موعظه و معرفت می فرماید «بروید از شهید صیادشیرازی درس اخلاق و زندگی یاد بگیرید اگر صیاد شیرازی شدید هم دنیا دارید هم آخرت..»!

حجت الاسلام هاشمی در توصیف فضائل شخصیتی حضرت علی(ع) به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: پیشروان امت‌ها در طول تاریخ سه نفر هستند که به اندازه چشم به زدنی کفر نورزیدند اول علی ابن ابیطالب (ع) دوم حبیب نجار و سوم مؤمن آل فرعون اینها صدیق واقعی هستند که افضل آنها حضرت علی علیه السلام است و در جای دیگر نیز فرمودند علی جان اگر اعمال همه مردم در یک کفه ترازو باشد و عمل یک روز تو در کفه دیگر ترازو باشد عمل یک روز تو بر همه اعمال مردم رجحان و برتری دارد.

* محکومیت دولت آمریکا در دادگاه لاهه اثبات حقانیت در اوج مظلومیت ایران است

وی در ادامه به رای دادگاه لاهه اشاره کرد و افزود: شکایت ایران علیه آمریکا در دادگاه لاهه اثبات حقانیت در اوج مظلومیت و نمایش پیروزی قدرت جمهوری اسلامی ایران بود، گرچه دولت آمریکا تلاش زیادی کرد تا رای دیوان لاهه را علیه ایران تغییر داده و به بهانه اغتشاشات ایران را در مجامع بین المللی محکوم و تضعیف کند اما موفق نشد و ملزم به پرداخت خسارت شد و نشان داد که تهران به دنبال حقوق ملت ایران است در واقع پیروزی ایران در دادگاه لاهه می تواند نردبانی برای موفقیت های بعدی باشد.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی به مسلمانان در مسجدالاقصی را محکوم کرد و ادامه داد: جبهه مقاومت امروز در موضع قدرت قرار دارد و در پاسخ به یورش وحشیانه صهیونیست‌ها ده‌ها موشک شلیک می کند این درحالی است که در بین خود صهیونیست‌ها نیز اتفاقاتی در حال روی دادن است که عمر نابودی این رژیم جعلی را به زیر ۲۰ سال کاهش داده است.

* حرمت شکنان سیزدهم فروردین در کمپ گردشگری شاهین شهر تحت پیگرد قضایی قرار گرفته اند

وی با اشاره به حرمت شکنی عده ای در روز سیزدهم فروردین در برخی نقاط از جمله کمپ گردشگری شاهین شهر بیان کرد: به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همه افرادی که در این زمینه قصور داشته‌اند تحت پیگیر قضائی قرار گرفته‌اند.

حجت الاسلام هاشمی افزود: هرکس اندک سواد سیاسی و اجتماعی داشته باشد می فهمد که به جز تعداد اندکی اکثریت مردم خواهان حجاب و عفاف در جامعه هستند نظرسنجی ها هم حاکی از آن است که بیش از 70 درصد مردم خواهان و طرفدار حجاب و عفاف هستند متاسفانه فضای مجازی رها شده به ساختمان حجاب و عفاف آسیب وارد کرد و اغتشاشات اخیر آن را فرو ریخت. اما بدانید که خیلی بزرگتر از هنجارشکنان هم نتوانستند به عزت و عظمت و قدرت جمهوری اسلامی خدشه ای وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: سه دسته افراد هنجارشکن کم غیرت و معاند با اسلام که شامل تنها 2 درصد جامعه می شوند طرفدار بی حجابی و ترویج بی عفتی در جامعه هستند که از دستگاه های امنیتی می خواهیم با آنها برخورد کنند، باید با این اغتشاشگران فرهنگی که با سواستفاده از انفعال نظام آموزشی و دانشگاهی کشور که با حمایت و پشتیبانی دشمنان انقلاب اسلامی در حال ترویج بی عفتی در جامعه هستند و کانون های خانوادگی را هدف قرار داده و متزلزل می کنند و موجب تضعیف دینداری و اخلاق در جامعه و براندازی نرم می شوند برخورد شود. انتظار داریم معماری امنیتی اجتماعی جدیدی برای کشور اتفاق بیفتد و اجازه ندهند عده ای فواحش عرصه را بر خوبان پرشمار جامعه تنگ کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.