۱۵:۱۵ - سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

براساس تقسیمات جدید کشوری؛

شهرستان جدید میمه و وزوان تشکیل می‌شود

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت و تقسیمات کشوری، بخش میمه از این شهرستان جدا شده و شهرستان جدید «میمه و وَزوان» تشکیل می‌شود.

سید محمدرضا کاظمی‌طبا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «شاهین پرس»؛ از ابلاغ مصوبه جدید هیئت دولت خبر داد و اظهار کرد: مصوبه تشکیل شهرستان جدید میمه و وزوان که در دولت سیزدهم تصویب شده بود، دولت وفاق ملی روز دوشنبه ۲۲ مردادماه سال جاری آن را ابلاغ کرد.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر افزود: تشکیل شهرستان میمه و وزوان سال‌ها از مطالبه مردم این منطقه بود و پرونده آن روی میز وزارت کشور باز و در دست بررسی قرار داشت در دولت مردمیِ شهید خدمت؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، تشکیل این شهرستان مصوب شد و در دولت وفاق ملی پزشکیان، توسط معاون اول رئیس دولت چهاردهم ابلاغ شد.

وی ادامه داد: تشکیل این شهرستان ابتدا در مجموعه مدیریت شهرستان، سپس استان و استانداری مورد بررسی قرار گرفت و بعد به وزارت کشور ارجاع و در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت بررسی‌های لازم صورت پذیرفت که خوشبختانه بعد از این بررسی‌های چند ساله به تصویب نهایی دولت سیزدهم رسید و در دولت چهاردهم ابلاغ گردید.

کاظمی‌طبا، محرومیت‌زدایی و ایجاد اتحاد و همبستگی و پیشرفت کل منطقه را از اهداف تشکیل شهرستان جدید «میمه و وَزوان» برشمرد.

به گفته وی، مصوبه تأسیس شهرستان جدید، به‌زودی و به طور رسمی توسط مسئولان استانی اجرا خواهد شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.