۲۲:۳۰ - سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین‌شهر و میمه:

مسجد طراز انقلاب، یک مسجد الگو است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با تأکید بر اینکه مسجد طراز انقلاب، یک مسجد الگو است گفت: با تشکیل قرارگاه مساجد، مسجد نمازخانه‌ها را با برنامه‌های متفاوت در طول سال به مسجد شاخص و از مسجد شاخص به مسجد الگو و در طراز انقلاب برسانیم.

حجت‌الاسلام ابوالفضل کاظمی در حاشیه برگزاری نخستین همایش شهرستانی مساجد طراز انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و اندیشه پایگاه خبری تحلیلی «شاهین پرس»؛ با اشاره به اهمیت و نقش محوری مساجد اظهار کرد: موضوع جهاد تبیین از جمله دغدغه‌های حضرت آقا است که در مباحث مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نقش اساسی دارد و متأسفانه مساجد فعلی، مساجد مورد انتظار در جهاد تبیین نیستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه افزود: باتوجه‌به تشکیل قرارگاه مسجد در کشور، درصدد هستیم این قرارگاه را در شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز عملیاتی کنیم که به همین منظور برای نخستین‌بار همایش مساجد تراز انقلاب اسلامی را با حضور کارشناسان و اساتید بنیاد هدایت از سازمان تبلیغات کشور در شاهین‌شهر برگزار کردیم.

وی با اشاره به ارکان قرارگاه مسجد افزود: قرارگاه مسجد شامل رؤسای حوزه‌های علمیه خواهر و برادر است، روحانیون و مبلغان در حوزه‌های علمیه تربیت می‌شوند و به‌عنوان امام‌جماعت و یا مبلغ در مساجد فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام کاظمی ادامه داد: در قرارگاه مساجد بحث لجستیک همه مساجد اعم از رقبه دار و بدون رقبه به لحاظ سخت‌افزاری برعهده اوقاف گذاشته شده است.

وی افزود: در این قرارگاه بحث راهبردی مساجد بر عهده ائمه جمعه قرار دارد و امامان جمعه هستند که تعیین می‌کنند کدام روحانی در کدام مسجد فعالیت داشته باشند همچنین صدور احکام هیئت‌امنای مساجد نیز با امامان جمعه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه افزود: بر اساس چارچوب قرارگاه مساجد، توانمندسازی ائمه جماعات، هیئات مساجد و کانون فرهنگی مساجد اعم از امور بانوان و فعالیت‌های قرآنی مساجد و پایگاه‌های بسیج در دوره‌های مختلف با سازمان تبلیغات اسلامی است. سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌ها و دوره‌های متفاوتی را چه به‌صورت مجازی و حضوری و یا به‌صورت مکتوب و محتوایی در طول سال برای توانمندسازی ارکان مساجد برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تا پیش‌ازاین فعالیت‌های مساجد به‌صورت جزیره‌ای بود و تأثیرگذاری لازم را نداشتند خاطرنشان کرد: اگر پنج دسته در مسجد فعالیت نکنند و یا انسجام لازم را نداشته باشند آن مسجد کارکرد لازم را نخواهد داشت اگر امروز ۲۰ کانون فرهنگی مساجد تعطیل شده‌اند به‌خاطر این بوده که امامان جماعت بازوانش کم کار کرده‌اند و مسجد فقط نمازخانه است که تصمیم داریم با تشکیل قرارگاه مساجد، این مسجد نمازخانه را با برنامه‌های متفاوت در طول سال به مسجد شاخص و از مسجد شاخص به مسجد الگو و طراز انقلاب برسانیم به دنبال این هستیم که همه مساجد شهرستان الگو و در طراز انقلاب باشند.

حجت‌الاسلام کاظمی در پاسخ به اینکه این قرارگاه چه مشکل و یا معضلی را قرار است رفع کند بیان کرد: وقتی مسئله‌شناسی بلد باشیم بسیاری از مشکلات و معضلات مسجد و محله را می‌توان حل کرد، یعنی امام‌جماعت با کارگروه خودش بنشیند و مسئله‌شناسی کند که الان چه موضوع و یا مسئله‌ای مسجد محله را تهدید می‌کند وجود کدام معضل و آسیب اجتماعی اعم از سگ‌بازی و سگ گردانی، مشروبات الکلی، فساد اخلاقی، و فقر و مشکلات اقتصادی مسجد و محله را تهدید می‌کند با مسئله‌شناسی مشکلات و معضلات اجتماعی محله خود را برطرف کند در واقع نقش امام‌جماعت به امام محله تغییر می‌کند.

وی افزود: امیدوار هستیم با همکاری همه مسئولان شهرستان، سازمان تبلیغات هم به‌عنوان دبیر این توانمندسازی، مساجد ایفای نقش کنند و مساجدی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم و دغدغه حضرت آقا در این موضوع را ان‌شاءالله رفع کنیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.