۰۸:۰۴ - شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳

معاون خدمات شهری شهرداری شاهین‌شهر خبر داد:

شاهین‌شهر میزبان نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی

 معاون حوزه اجرایی و خدمات شهری شهرداری شاهین‌شهر از برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی با گردهمایی هنرمندان از بیست و چهارم شهریورماه در شاهین‌شهر خبر داد.

رهام جباری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «شاهین پرس»؛ از برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی در شاهین‌شهر خبر داد و اظهار کرد: سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس با گردهمایی هنرمندان از امروز بیست و چهارم شهریورماه در شاهین‌شهر برگزار می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی گرامیداشت یاد و خاطره شهدا که در حفظ اسلام و شریعت نظام نقش‌آفرینی کرده‌اند وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: برگزاری سمپوزیوم‌ها و ساخت سردیس شهدای هشت سال دفاع مقدس با قابلیت ماندگاری ۲۰۰ساله نمونه‌ای از ادای احترام به مقام شامخ شهدا است.

وی با اشاره به ساخت سردیس سیزده تن از شهدای شهرستان، افزود: سردیس شهدای هشت سال دفاع مقدس پس از ساخت و تکمیل در گذر ایثار و شهادت نصب و جای‌گذاری می‌شوند.

جباری محل پرونده، مکان گلزار، محل سکونت، محل اعزام شهدا را از دلایل اصلی انتخاب این شهدا برای ساخت سردیس برشمرد و تصریح کرد: در سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی سردیس سرداران شهید؛ ناصر بیدارم، اکبر ابدالی، محمود نادری بنی، محمدتقی ابدالی، محمدرضا پور کیان، سید اکبر هاشمی جزی، حسین بیدارم، حسن پهلوان، سیامک علیزاده نوجی، نادعلی سعیدیان، غلامحسین شیخ‌زاده، عزت‌الله شمگانی، غلامرضا عظیمی ساخته خواهد شد.

معاون حوزه اجرایی و خدمات شهری شهرداری شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: این سمپوزیوم به مدت هشت روز از ۲۴ تا ۳۱ شهریور در رواق یادمان شهدای بوستان انقلاب از سوی شهرداری شاهین‌شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: در محل برگزاری سمپوزیوم با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری برنامه‌های فرهنگی شاد و مفرحی برای بازدیدکنندگان برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.