۱۷:۳۷ - شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴

تکلیفی برای امروز ما؛

گمنامان شهید با شهر من چه کردند

قبور مطهر شهدای گمنام در بوستان انقلاب شاهین شهر محل انس و ماوای جوانان متدین این شهر شده است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، نهم محرم سال گذشته بود که دوتن از شهدای والامقام و گمنام دفاع مقدس بر دوش مردم همیشه در صحنه شاهین شهر تشییع و در بوستان انقلاب این شهر به خاک سپرده شد تا مزار آنها مامن و ماوا و میعادگاه قرار عاشقان ولایت و رهروان راه شهدا باشد.

بوستان انقلاب شاهین شهر تا پیش از این محلی برای حضور خانواده های متدین و مذهبی شهر نبود. اکثر خانواده ها از رفتن به این بوستان اکراه داشتند بوستانی که در همه شهرها، مجموعه مدیریت شهری برای استراحت و تفرج خانواده ها از محل دریافت عوارض و مالیات از همه شهروندان شهر احداث می کند و در کنار ساخت شهر بازی ها مجموعه های فرهنگی نیز احداث می کنند. ولی متاسفانه سالها بدلیل حضور افرادی معلوم الحال در این مکان و همچنین عدم وجود مرکز فرهنگی خانواده های اصیل و با اصالت به خود اجازه حضور و همنشینی با این افراد در این مکان نمی دادند.

اما پس از خاک سپاری دو تن از شهدای گمنام، بوستان انقلاب به یکباره تبدیل به مکانی فرهنگی اسلامی گردید. تو گویی شهدا آخرین ماموریتشان که مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن که موجب گرفتاری و اسارت برخی از جوانان این شهر شده بود را با موفقیت به پایان رسانده باشند.

حقا که مردم انقلابی شاهین شهر قدردان این حضور بوده و از آن تاریخ حتی یک روز قبور شهدا خالی از زائر نبوده است. با برنامه ریزی مستمر، روزانه جمعی از جوانان و مردم دین مدار این شهر به بهانه برگزاری برنامه های فرهنگی، مذهبی بر مزار این شهدا گرده هم می آیند و نمی گذارند شهدای گمنام به دور از خانواده و عزیزان خود احساس غربت و گمنامی داشته باشند.

از ابتدای ماه مبارک رمضان طرح نسیم قرآن از طرحهای فرهنگی مصوب شورای شهر با همکاری سازمان رفاهی تفریحی شهرداری، دفتر امام جمعه، مهد قرآن کریم، هیات آل طه و جمعی از جوانان غیور و انقلابی هر شب در جوار شهدای گمنام برگزار می گردد، طرح نسیم قرآن شامل جزء خوانی قرآن کریم همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء، و قرائت دعای افتتاح و ابوحمزه ثمالی و ویژه برنامه های فرهنگی متناسب با سنین مختلف نونهالان تا جوانان در جوار قبور مطهر و پاک شهدای گمنام برگزار می شود.

روزه داران پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در صفوف به هم پیوسته نماز جماعت، بر سفره ای ساده روزه خود را افطار می کنند. سفره ای که این روزها در بسیاری از ادارات و نهادها به بهانه افطاری به میدان رقابتی برای اسراف و تبذیر تبدیل گشته است. یکی دیگر از برکات حضور شهدا را می توان به حضور برخی از مسئولان در این جمع ساده و مردمی اشاره کرد. مسئولانی که گاهی برای چند دقیقه ملاقات باید ساعتها و شاید روزها در پشت درب اتاق شان به انتظار نشست.

در همان روز خاکسپاری شهدا مدیران شهری قول دادند که بزودی در این مکان یک مجموعه فرهنگی احداث خواهد شد، ولی هم اکنون شاهد هستیم این مردم بودند که این مکان را به یک مجموعه فرهنگی تبدیل کردند. و یا بهتر است بگوییم خود شهدا کار فرهنگی کردند. خوب است مدیران نیز بر سر عهد خود باشند و قول احداث یادمان شهدا را هرچه زودتر عملی نمایند.

هرچند شهردار قبلی زحمت طرح و نقشه آن را کشید و رفت و قول شروع احداث یادمان شهدا را به ابتدای امسال داده بود ولی به هر تقدیر ایشان در جایی دیگر مشغول به خدمت شدند اما مردم دینمدار شاهین شهر از شهردار جدید انتظار دارند که عملیات احداث را هرچه سریعتر شروع نمایند تا در فصل پاییز و زمستان نیز از همنشینی در جوار شهدای والامقام و این ستاره های پرفروغ آسمان بهره مند شوند.

براستی مدیران و مسئولان چه اندازه سمت و عنوان امروز خود را مدیون خون شهدا و حمایت و همراهی های مردم همیشه در صحنه می دانند؟؟؟

 

jozkhani 1 jozkhani 2 jozkhani 3 jozkhani 4 jozkhani 5 jozkhani 6 jozkhani 7 jozkhani 8 jozkhani 9 jozkhani 10 jozkhani 11 jozkhani 12 jozkhani 13 jozkhani 14 jozkhani 15 jozkhani 16 jozkhani 17 jozkhani 18 jozkhani 19 jozkhani 20 jozkhani 21 jozkhani 22 jozkhani 23

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.