۱۰:۳۰ - شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

خطر مطالبه‌گری غلط کمتر از بی‌تفاوتی و تسلیم و سکوت نیست/ با الگوسازی برای جوانان یاد شهدا را می توان زنده نگه داشت

امام جمعه شاهین‌شهر با تاکید بر اینکه از روشنگری و بیان حقیقت نباید خسته شویم گفت: خطر مطالبه‌گری غلط کمتر از بی‌تفاوتی و تسلیم و سکوت نیست، خروجی مطالبه‌گری ها نباید در سبد ضدانقلاب و معاندین قرار بگیرد.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام قاسم هاشمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته شاهین‌شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و با بیان اینکه شعبان ماه رحمت و رضوان الهی فرصت مغتنمی برای آگاه شدن انسان ها از اهداف خلقت است اظهار کرد: از نگاه قرآن رحمت الهی نتیجه عمل به تکلیف و طاعات خداوند است و توفیق انجام عمل خیر و پرهیز داشتن از گناه و معصیت و دشمنی با مستکبران و دوستدار مستضعفان بودن نیز نشانه رضوان الهی و رضایت خالق از بندگان است.

امام جمعه شاهین‌شهر در خطبه دوم ضمن قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران برگزاری مراسمات و جشن های اعیاد شعبانیه بویژه جشن میلاد منجی عالم بشریت در سه راه فردوسی شاهین‌شهر ابراز کرد: اعتماد به نظام و مسئولان یکی از سرمایه های بزرگ و ثمره خون شهدا است که به ما سپرده شده و نسبت به حفظ و صیانت از آنها همه وظیفه داریم نباید اجازه دهیم خیانت خارجی و حماقت عوامل داخلی سرمایه های بزرگ اجتماعی ما را از بین ببرنند.

 * دست کسانی که برای حفظ دیانت مردم تلاش می کنند را می بوسم

وی با بیان اینکه جامعه مهدوی با دوبال ملت آگاه و مسئولان متعهد توان رشد و بالندگی دارد خاطرنشان کرد: تریبون نماز جمعه شاهین‌شهر همواره محل نقد و مطالبه‌گری بوده است امروز باور و اعتقادات مردم خصوصا جوانان در معرض خطر قرار دارد، هرکسی در این شرایط در تلاش برای حفظ دیانت مردم با کار فرهنگی باشد دستان او را هم خواهم بوسید. از روشنگری و بیان حقیقت نباید خسته شویم اما خطر مطالبه‌گری غلط کمتر از بی‌تفاوتی و تسلیم و سکوت نیست خروجی مطالبه گری ها نباید در سبد ضدانقلاب و معاندین قرار بگیرد.

* با الگوسازی برای جوانان یاد شهدا را می توان زنده نگه داشت

حجت الاسلام هاشمی با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز شهدا و راهیان نور گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا تنها وظیفه بنیاد شهید نیست همه وظیفه داریم در برابر طوفان تبلیغات دشمنان یاد و خاطره صدها شهید گلگون کفن را همواره زنده نگه داریم و برای جوانان الگوسازی کنیم رهبر معظم انقلاب فرمودند شهدا عالی ترین الگو برای جوانان هستند.

وی طرح رهروان نور را برای پرورش عقلانیت دینی دانش‌آموزان و دانشجویان موثر دانست و تاکید کرد: شهدا در ایثار، غیرت، همت، صداقت، ترک معصیت، خوش اخلاقی و احترام به والدین و سبقت در عمل خیر بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان هستند که انتظار است آموزش و پرورش با همکاری بنیاد شهید و راویان دفاع مقدس الگوسازی شهدا را نهادینه کنند.

خطیب نماز جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه مسجد محل عبادت و خانه های خدا در روی زمین هستند، فضیلت حضور بیشتر مومنین در مساجد و شرکت در نمازهای جماعت را برشمرد و با اشاره به دهه تکریم و غبار روبی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان ابراز کرد: مسجد محل عبادات است کسی که پاک و پاکیزه وارد مسجد شود خداوند او را از جمیع گناهان حفظ کرده و نام او را در زمره زائران خانه خدا قرار می دهد آراستگی و جذابیت و بهداشت مسجد بسیار اهمیت دارد پیامبراکرم(ص) در توصیف کسانی که آلودگی از مسجد رفع می کنند فرموده اند پاداش نظافت مسجد مهریه حوریان بهشتی است.

* برخورد مجامع غربی و رسانه های معاند دوگانه است

وی در ادامه به فاجعه بمباران شیمیایی حلبچه و شهادت هزاران نفر و آسیب دیدن دهها نفر در 25 اسفند سال 1366 توسط رژیم بعث عراق و بیانات رهبر انقلاب در حاشیه روز درختکاری نیز اشاره کرد و افزود: موضوع بدحالی تعدادی از دانش آموزان که در هفته های اخیر با بزرگنمایی سوژه رسانه های معاند شده است از دو حال خارج نیست یا خود دست‌اندکار این جنایت و توطئه هستند یا از این موضوع خوشحال و سوءاستفاده می کنند، رهبر انقلاب این موضوع را جنایت بزرگ برشمرده و چند بار تاکید و تکرار فرمودند عاملین این جنایت باید به اشد مجازات برسند چون امنیت روانی معصوم ترین قشر جامعه مورد هدف قرار گرفته بنابراین غیرقابل اغماض است و باید محاکمه و مجازات شوند.

حجت الاسلام هاشمی برخورد مجامع بین المللی و رسانه های بیگانه به موضوع مسمومیت دانش آموزان را دوگانه دانست و خاطرنشان کرد: به دروغ شایعه کردند جمهوری اسلامی با تحصیل دختران مخالف است درحالی که در روزهای اخیر 35 زن فعال اجتماعی عربستان دستگیر و زندانی شدند ولی از نهادهای بین المللی هیچ صدایی شنیده نشد.

وی ادامه داد: بعد از حماسه حیرت‌آور 22 بهمن، شکست توطئه و دروغ شاخدار مهساامینی و دستاوردهای بزرگ رئیس جمهور در سفر به چین دشمنان اینگونه حمله می کنند اما مردم ما به خارج نشینان و کسانی که در دفاع از ملت ایران هیچ تعصبی ندارند اعتنا نمی کنند ولی از مسئولان می خواهند که به وضعیت بازار و معیشت رسیدگی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.