۱۵:۴۲ - جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

هدف دشمن از اخلال در بازار ارز کشور ایجاد نارضایتی و فشار بر معیشت مردم است

امام جمعه شاهین شهر گفت: هدف دشمن از اخلالگری در بازار ارز کشور ایجاد نارضایتی و فشار ناشی از مشکلات معیشتی مردم است این در حالی است که در هیچ کشوری ارز آزاد عرضه نمی شود تا سرمایه عظیم کشور براحتی خارج شود.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام قاسم هاشمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر با تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار کرد: حضرت علی اکبر(ع) مصداق و نمونه واقعی انسان کامل بود که خَلقا و خُلقا شبیه ترین فرد به پیامبر اکرم(ص) بود به گونه ای که دشمن با تصور اینکه ایشان امام بعد امام حسین(ع) او را روز عاشورا اربعا اربعا کردند.

امام جمعه شاهین شهر فرارسیدن ۱۵ شعبان المعظم سالروز ولادت با سعادت حضرت حجت ابن الحسن العسکری(عج) و روز مستضعفان را تبریک گفت و با بیان اینکه حضرت ولی الله الاعظم ارواحناالفدا شمشیر خداوند است که هرگز کند نمی شود و نوری از خدا است که خاموش نمی شود و صاحب حلمی است که از کوره به در نمی رود به بهره مندی هرچه بیشتر از این شب بافضیلت و شرکت در جشن میهمانی بزرگ ایام ولادت با غرفه های متعدد چند کیلومتری در شاهین‌شهر توصیه کرد و افزود: شب نیمه شعبان یکی از مهمترین و با فضیلت ترین شبها و همتراز با لیالی قدر و شب بسیار مهمی برای دعا و مناجات است و خداوند ابا دارد دعای درخواست کننده را در این شب رد کند.

وی به سالروز تاسیس نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: انفاق و احسان به دیگران نشانه ایمان است و هفته نیکوکاری فرصتی است تا متمکنین از اموالی که خداوند به امانت به آنها داده حق فقرا را بپردازند.

* جریان مرتجع با مقصرنمایی جمهوری اسلامی قصد ایجاد بدبینی مردم، بی اعتمادی به مسئولان نظام و ناامیدی جوانان را دارد 

حجت الاسلام هاشمی در ادامه به دشمنی های نظام سلطه علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: جریان ارتجاعی با مغالطه ای آشکار در تلاش است جمهوری اسلامی ایران را دلیل دشمنی های نظام سلطه در جنگ نظامی، ترکیبی، ارزی و اقتصادی، فرهنگی معرفی کنند و سیاست ایران را دشمن تراشی می داند.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر در ادامه با اشاره به نامه ای که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اعضای مجلس خبرگان به آن اشاره داشتند ابراز کرد: جریان نهضت آزادی و جبهه ملی سال 69 در نامه ای سرگشاده و یاس آفرین به رئیس جمهور وضعیت کشور را در آستانه سقوط و در لبه پرتگاه توصیف کرده و علت آنرا دشمن تراشی جمهوری اسلامی معرفی کرده بودند اخیرا نیز مرتجعین دوم، فتنه گران سال 88 و دولت عبرت صراحتا علت اصلی منازعه انقلاب اسلامی و نظام استکبار را جمهوری اسلامی می دانند تا آنجا که حتی دلیل حمله ناجوانمردانه صدام بعثی و 8 سال جنگ تحمیلی را به جمهوری اسلامی نسبت دادند این گل به خودی محسوب می شود.

حجت الاسلام هاشمی هدف مرتجعین از مقصر نمایی جمهوری اسلامی را ایجاد بدبینی مردم، بی اعتمادی به مسئولان و یاس و ناامیدی جوانان کشور دانست و افزود: خداوند در قرآن صراحتا مسلمانان را از تبعیت کردن از دشمنان را منع کرده است چون دشمنان با اسلام مرتجعین مشکلی ندارد ولی با اسلام ناب محمدی در تضاد است و دائما با آن در حال مبارزه و ستیز است.
رهبر انقلاب نیز هزینه تسلیم و سازش به مراتب سنگین تر از مقاومت است.

* هدف دشمن از اخلال در بازار ارز کشور ایجاد نارضایتی و فشار بر معیشت مردم است

وی به جنگ ارزی و اقتصادی دشمن اشاره کرد و افزود: هدف دشمن از اخلالگری در بازار ارز کشور ایجاد نارضایتی و فشار ناشی از مشکلات معیشتی مردم است این در حالی است که در هیچ کشوری ارز آزاد عرضه نمی شود تا سرمایه عظیم کشور براحتی خارج شود باید با اصلاح و تصویب قوانین صحیح و اجرای آن آزردگی روح و روان مردم ناشی از مشکلات معیشتی و اقتصادی را کاهش داد.

* حماسه سازان اربعین برای حجاب و عفاف جامعه باید به میدان بیایند

خطیب نماز جمعه شاهین شهر با بیان اینکه خداوند وعده داده خائنین بدعاقبت می شوند، نسبت به اعتماد و انتشار حرف دشمنان هشدار داد و در خصوص وضعیت حجاب و عفاف جامعه بیان کرد: ساختمان موریانه زده حجاب و عفاف در اغتشاشات اخیر فرو ریخت که باید همه به میدان بیایند از نظام تعلیم و تربیت تا اصناف و هیات مذهبی که حماسه اربعین خلق می کنند به میدان ورود کنند و با تشکیل هسته های مردمی و تذکر لسانی وضعیت حجاب و عفاف را در جامعه اصلاح کنند حاکمیت هم اعمال قانون داشته و متولیان امور نظارت بیشتری داشته باشند. دشمن با ایران قوی مخالف است نباید اجازه دهیم دسیسه دیگر دشمن موفق شود.

وی در خطبه اول با بیان اینکه هرکسی تقوای الهی داشته باشد مورد محبت خدا قرار می گیرد اگرچه آن مردم اهل تقوا نباشند، به حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص وسوسه های شیطان اشاره کرد و افزود: کسانی که با نیت درست به خدا پناه ببرند و در همه کارها به او تکیه و توکل کنند، شب و روز بسیار تسبیح گو خدا باشند، و آنچه برای خود می پسندد برای برادر مؤمن خود هم می‌پسندد، هنگام بلا و مصیبت بی‌تابی نمی‌کند و به آنچه خداوند قسمت او کرده، راضی و خرسند است و غم روزی نمی‌خورد از شر وسوسه های شیطان در امان خواهد بود..

انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.