۱۶:۰۰ - دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

ایران پیش از انقلاب در دستور کار سلسله همایش های فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب قرار دارد

رئیس همایش فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب اسلامی گفت: ایران پیش از انقلاب در دستور کار سلسله همایش های فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب قرار دارد.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت‌الاسلام قاسم هاشمی امام جمعه شاهین‌‌شهر در جمع اصحاب رسانه از برگزاری چهارمین همایش فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» به مناسب چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و با تاکید بر اهمیت لزوم تبیین عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی برای مردم اظهار کرد: یکی از ضعف های مسئولان ما در طول 43 سال گذشته عدم تبیین صحیح و درست معارف انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: اساسا معارف و فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی باید جزو دروس مهم و رسمی مراکز آموزشی کشور باشد و همه فارغ التحصیلان و کسانی که در آینده متولی بخشی از امور نظام می شوند این دروس را گذرانده باشند تا مشی و رفتار و موضع گیری هایشان مغایر با منویات بنیانگذار و معمار انقلاب نباشد.

حجت الاسلام هاشمی افزود: همایش فلسفه سیاسی در واقع اعلام می کند که انقلاب اسلامی از ابتدا تا امروز بی رحم و خونریز و منفعل و مردد نبوده محکم و استوار بر سر شعارها و آرمان های خود از جمله «استقلال، آزادی جمهوری اسلامی» ایستاده است و تاکنون حتی یکی از سیاست های ابلاغی نظام جمهوری اسلامی مخالف اهداف انقلاب نبوده است.

وی ادامه داد: در این 43 سال شاهد جهادها، افتخارات و پیشرفت های شگفت آوری در ایران بودیم منتها دست هایی در کار است و دلارها و یوروهایی هزینه می شود تا این دستاوردهای سخت افزاری و نرم افزاری را مردم نبینند و نشنوند و این به وضوح دیده می شود.

* داشتن روحیه ایثار و شهادت و افزایش اعتماد به نفس ملی یکی از دست آوردهای انقلاب اسلامی است

رئیس همایش فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را بالا بردن اعتماد به نفس مردم در حوزه نرم افزاری عنوان کرد و افزود: افزایش اعتماد به نفس ملی یکی از همین دست آوردهای انقلاب اسلامی است کشوری بودیم که زمامدارانش توانمندی مردم را باور نداشتند و به خودکفایی اعتقاد نداشتند. داشتن روحیه ایثار و جهاد و شهادت طلبی نعمت های بزرگی است که به مردم ما واسطه انقلاب اسلامی به آن دست پیدا کردند.

وی افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی بیش از 30 کشور در برابر ایران متحد شده و قرار گرفتند اما ایران مقابل آنها ایستاد و سرانجام با بیش از 227 هزار شهید بر همه آنها پیروز شد، اگر روحیه جهاد و شهادت طلبی در جامعه ای وجود داشته باشد هم خسارت کمتری خواهد داشت هم دشمن نمی تواند نگاه چپ به سرحدات آنها داشته باشد این از دستاوردهای قدرت نرم جمهوری اسلامی است.

* تربیت نسلی که در برابر یزیدیان زمان تسلیم شوند از اهداف دشمن است

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه علت اصرار دشمن برای حذف دروس ایثار و شهادت از کتب درسی کودکان ما و همه کشورهای اسلامی این است که نسلی تربیت شوند که براحتی در برابر یزدیان و دشمنان تسلیم شوند ابراز کرد: غرب پرستان و مشتاقان رابطه با آمریکا و استکبار جهانی پاسخ دهند آن روزی که تمام ارکان حاکمیت کشور ما در ید قدرت آمریکا بود و افسر ارشد ما مجبور بود به یک درجه دار آمریکایی احترام بگذارد و مستشاران آمریکایی در ایران از معلم های ما حقوق بیشتری دریافت می کردندآیا یک دلار برای کشور ما هزینه کردند؟

* ایران پیش از انقلاب در دستور کار سلسله همایش های فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب قرار دارد

وی با تاکید بر اینکه رسالت امروز همه ما و اصحاب رسانه این است که کاپیتولاسیون را به نسل جوان نشان دهیم خاطرنشان کرد: ایران پیش از انقلاب در دستور کار سلسله همایش های فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب قرار دارد.

حجت الاسلام هاشمی یکی از توطئه های دشمنان را ناامید کردن مردم ایران بیان کرد و افزود: از بین بردن باور و اعتقادات مردم ما تنها هدف دشمنان نیست بلکه آنها امید و انگیزه مردم به آینده را هم هدف قرار داده اند تا تحرک و پویایی جوانان و نسل نو ما را بگیرند، ناامیدسازی و فرصت سوزی برای نسل هایی که امانتدار انقلاب خواهند بود از اهداف دشمن است و ما در راستای مقابله با این تحریف ها این همایش ها را باید پرحجم و زیاد در سراسر کشور برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این همایش در راستای عمل به توصیه پنجم گام دوم انقلاب اسلامی برگزار می شود خاطرنشان کرد: عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی و چرایی وقوع انقلاب از مباحث مهم تاریخ انقلاب است که در همین سلسله همایش های فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب برای مردم بویژه جوانان تبیین و تشریح می شود.

* امروز دشمنان بر جنگ روایت ها و جنگ شناختی علیه ما تمرکز دارند 

رئیس همایش فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب با بیان اینکه امروز علت اینکه چرا مردم ایران بزرگترین و مردمی ترین انقلاب معاصر را رقم زدند در محاصره روایت های دروغین و پر تکرار گم شده و به گوش جوانان نسل امروز ما نمی رسد خاطرنشان کرد: جوانان ما امروز در محاصره روایت های دروغ دشمنانی که همه امکانات تیلیغی و فنون جنگ شناختی دارند قرار گرفته اند، جنگ روایت ها و جنگ شناختی الان مورد تمرکز دشمنان است با جعل روایت های تحریکی و احساسی از حقایق تاریخ انقلاب به دنبال تصرف ذهن ها و دلها هستند اگر سرزمین ذهن و دل جوانان ما در اختیار دشمنان قرار بگیرد برای ما شکست بسیار سخت و سنگینی است.

وی با اشاره به اینکه ایده فاخر برگزاری همایش فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب اسلامی برای نخستین بار در شاهین شهر اجرا و پس از آن در دیگر نقاط کشور هم اجرا شد افزود: این همایش در راستای توصیه پنجم گام دوم انقلاب اسلامی و تبیین عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم و جوانان برگزار می شود.

امام جمعه شاهین شهر ادامه داد: دشمن در 43 سال گذشته برای تفرقه افکنی بین مردم ما کارهای زیادی از جمله ترویج جدایی طلبی بین اقوام، حمله نظامی ناجوانمردانه، تحریم و محاصره اقتصادی و سیاسی و تهاجم فرهنگی با هجمه به باورها و اعتقادات و هجمه به امیدها و انگیزه ها، جلوگیری از پیشرفت های علمی و صنعتی کشور و حتی تحریم های پژوهشی و برنامه ریزی برای براندازی و نفوذ برای تغییر محاسبات مسئولان و باورهای مردم انجام داده اما علی رغم همه این توطئه ها پیشرفت های امروز کشور بسیار شگفت آوری در همه عرصه داشته است.

* ضرورت تبیین فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی

وی تاکید کرد: اعتقاد دارم هرکسی می خواهد در منصبی از امور کشور قرار بگیرد باید فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب اسلامی با گوشت و خون او عجین باشد و باور داشته باشد تا همانند شهید سلیمانی پایبند آرمان های انقلاب اسلامی باشد و از آنها صیانت کند.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه تمام ایسم های جهان غرب فقط محدود به دنیای مادی مردم است درحالی که انقلاب اسلامی برای هم دنیا و هم آخرت انسان ها برنامه دارد افزود: اگر فلسفه سیاسی انقلاب را به درستی تبیین شود متوجه خواهیم شد که انقلاب اسلامی فرصتی است برای احیای جبهه مستضعفان در عالم.

وی با تاکید بر اینکه آزادی و بدپوششی موجب تزلزل دل انسانها و خانواده ها می شودخاطرنشان کرد: شعار اصلی و لاینفک نظام جمهوری اسلامی «آزادی» بود اما امروز شدمن آن را با هجمه فرهنگی گسترده به چالشی علیه نظام ما تبدیل کرده است و این کم کاری ها برای ما هزینه ساز است میلیونها حقوق بگیر عرصه نظام تعلیم و تربیت باید حتما فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی را بدانند و برای نوجوانان و جوانان ما بگویند و از بیان آن مردد نباشند و بگویند دشمن بدلیل قدرت شکست ناپذیر و بازدارنده جمهوری اسلامی از جنگ سخت با ما ناامید شد و جنگ نرم را برای از بین بردن ذهن و فکر و باورهای مردم ما راه انداخته است. به همین جهت نخبگان، خواص و اساتید حوزه و دانشگاه ها ضرورت دارد که با معارف انقلاب اسلامی آشنا شوند.

رئیس همایش فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب اسلامی افزود: چهارمین همایش فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب اسلامی ساعت 8:30 صبح روز پنجشنبه 20 بهمن با حضور مسئولان کشوری و لشکری، مسئولان و ائمه جمعه و جماعات، اساتید حوزه و دانشگاه استان و فعالان فرهنگی  در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار می شود.

* چهارمین همایش فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» برگزار می شود

مهدی غراب دبیر چهارمین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم چهارمین همایش فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: امسال همایش با موضوع «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» با همکاری بسیج اساتید استان اصفهان پنجشنبه ۲۰ بهمن‌ماه در تالار شیخ‌بهایی شاهین شهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری این همایش ابراز کرد: عدم پرداختن به فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی باعث شد برخی از جوانان ما فریب روایت های ساختگی دشمنان را باور کرده و فریب بخوردند و با همان شعاری که برخواسته از آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است پنجه بر نظام و انقلاب ما بکشند.

دبیر سلسه همایش های فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب اسلامی افزود: تبلیغات دشمن و کم کاری های ما باعث شد فداکاریها و خدمات گسترده نهاد مقدس و ایثارگر بسیج نادیده گرفته شده و عده ای از این نهاد بغض و کینه داشته باشند.

وی افزود: سخنرانان چهارمین همایش فلسفه سیاسی و گام دوم انقلاب حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد نوروزی عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) و دکتر شریف لک زایی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خواهند بود.

* بزرگترین آزادی از نگاه اسلام آزادی از شهوات و نفسانیات است

مجتبی جعفری رئیس کمیته علمی چهارمین همایش فلسفه انقلاب اسلامی نیز در ادامه با بیان اینکه همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی در راستای فرمان جهادتبیین رهبر معظم انقلاب با نگاه به مسئله «آزادی» برگزار می‌شود، اظهار کرد: ضرورت دارد که پاسخگوی جوانانی که با انواع سوالات و شبهات مواجه هستند باشیم و آنها را اقناع کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر افزود: دشمن بر برنامه ریزی خود در حالی شعار آزادی را برای جوانان ما مطرح می کند که بزرگترین آزادی از نگاه اسلام آزادی از شهوات و نفسانیات است و انسان آزاده انسان موحدی است و در مقابل آزادی جنسیتی و شهوانی پائین ترین سطح آزادی انسان شمرده می شود.

وی به محورهای چهارمین همایش فلسفه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نسبت آزادی و انقلاب اسلامی، نسبت آزادی و جمهوری اسلامی، آزادی در فلسفه سیاسی اسلامی، نظریه آزادی انقلاب اسلامی، قانون اساسی و آزادی؛ مقایسه آزادی در آرمانهای انقلاب اسلامی و شعار آزادی در اغتشاشات اخیر، رسانه و آزادی بیان، گونه شناسی آزادی در اندیشه سیاسی اسلام، رویکرد تطبیقی به آزادی در گفتمان انقلاب اسلامی و لیبرالیسم غربی، میانی کلامی و فقهی آزادی در اندیشه سیاسی اسلام، مناسبات آزادی و عدالت در مردم سالاری دینی و لیبرال دمکراسی؛ مناسبات آزادی عدالت و جنسیت در اسلام و فمینیسم؛ مناسبات آزادی و استقلال سیاسی در اندیشه سیاسی اسلام؛ جایگاه آزادی در سلسله مراتب ارزشهای اخلاق، گستره آزادی از منظر عرفان اسلامی؛ استقلال خواهی در تاریخ معاصر ایران؛ استقلال خواهی در تجربه چهار دهه انقلاب اسلامی و افق تمدنی انقلاب اسلامی و آزادی از منظر آیات و روایات محورهای برگزاری این همایش است.

رئیس کمیته علمی چهارمین همایش فلسفه انقلاب اسلامی افزود: مهلت ارسال مقالات حداکثر تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس soroushadineh@iran.ir ارسال کنند و مقالات برگزیده در مجلات علمی پژوهشی چاپ خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در همایش به صورت مجازی می‌توانند از طریق لینک https://gl.khuisf.ac.ir/b/92w-yqw-9h0-rod اقدام نمایند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.