۱۷:۰۰ - جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴

امام جمعه شاهین شهر:

پیادره روی اربعین مانور بزرگ شیعیان جهان است/ گره های کور کشور با سرانگشت بسیج باز می شود

حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر پیاده روی اربعین را مانور بزرگ جهان تشییع دانست و افزود: سال گذشته 16 میلیون زائر در اربعین راهی کربلای معلی شدند که باید این حرکت در سال های آینده نیز تقویت شود.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ امام جمعه شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: خداوند در قرآن به بندگان خود بشارت داده که اگر تقوای الهی را رعایت کنید به شما بصیرت داده می شود بخصوص در فتنه ها که تشخیص حق از باطل دشوار می شود.

وی ضمن تبریک و تسلیت شهادت اولین شهید مدافع حرم شهرستان در خصوص علت حضور نیرو های ایرانی در سوریه گفت: در اسلام مرز جغرافیایی وجود ندارد حق همیشه حق است و باطل نیز همواره باطل و اگر در سوریه و عراق جلوی دشمن گرفته نشود نا امنی به مرزهای کشور سرایت می کند وتلفات نیز دوچندان خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان با بیان اینکه بالاتر از هر خوبی و نیکی بالاتری هست جز  مقام شهادت در راه خدا اظهار کرد: سعادت جهاد و شهادت در اه خدا مقامی است که جز بندگان خاص خدا نصیب هر کسی نمی شود.

وی با استناد به حدیثی از حضرت علی(ع)گفت: جهاد در راه خدا برای زمین گیر کردن دشمنان خدا دری از درهای بهشت است پس این جهاد در راه خدا چه در ایران باشد و چه در سوریه فرقی نمی کند.

امام جمعه شاهین شهر پیاده روی اربعین را مانور بزرگ جهان تشییع دانست و افزود: امسال از 2.5 میلیون زائر حج ابراهیمی حدود 7 هزار نفر بر اثر بی کفایتی عربستان جان باختند ولی سال گذشته 16 میلیون زائر در اربعین بدون کوچکترین آسیبی راهی کربلای معلی شدند که باید این حرکت در سال های آینده نیز تقویت شود.

وی در ادامه با اشاره به اولین روز از هفته بسیج بیان کرد: بسیج با تشیکلات درونی خود در کار ساختن جامعه است و هیچ نهادی به اندازه بسیج به لحاظ کمی و کیفی در حفظ و حراست از آرمان های انقلاب تاثیر گذار نبوده است.

حجت الاسلام ملکیان با بیان اینکه ماهیت بسیج مبارزه با استکبار و استکبارستیزی است، تأکید کرد: با ورود بسیج به 8 سال دفاع مقدس همه تحلیل‌های دو بلوک غرب و شرق علیه انقلاب اسلامی به هم ریخته شد.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بعد از تصویب مشروط برجام بیش از 70 بار بر مسئله نفوذ دشمن تاکید داشته و هشدار داده اند با توجه به توانمندی بسیج، یکی از نهادهایی که به‌ خوبی می‌تواند مراقب نفوذ دشمن باشد و در مقابل آن ایستادگی کند بسیج است.

وی با بیان اینکه بسیج تنها برای جنگ نبود و نیست بلکه بسیج برای سازندگی و محرومیت زدایی است. تصریح کرد: هر زمان گره ای در کشور پیش آمده با سر انگشت بسیج آن گره باز شده است.

ملکیان در ادامه به عملیات‌های تروریستی اخیر داعش در لبنان و فرانسه که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر شد، اشاره کرد و افزود: دو گانگی رسانه‌ای غرب در اهمیت دادن به حملات اخیر تروریستی کشور فرانسه که همزمان با عملیات تروریستی در ضاحیه لبنان و کشته شدن تعداد زیادی از نیروهای حزب الله بود به‌خوبی برای همگان آشکار شد.

وی با بیان اینکه جنس حملات تروریستی داعش در فرانسه و لبنان از نوع حملات صهیونیستی در کرانه باختری بود.گفت: چگونه است که مبارزه داعش با مسلمانان در سوریه و عراق اقدامی مفید می باشد ولی در فرانسه اقدامی تروریستی نامیده می شود.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با تروریست 17 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، تصریح کرد: حامیان تروریست ها جز غرب کسی دیگری نبود که امروز همان توطئه دامن خود آنها را گرفته است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.