۱۵:۳۰ - جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴

امام جمعه شاهین شهر:

برخی در داخل، آمریکا را قبله آمال می دانند

حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر گفت: در حالی که رهبر انقلاب پس از برجام بیش از 80 بار نسبت به نفوذ دشمن هشدار داده است اما متاسفانه برخی در داخل آمریکا را قبله آمال جهانیان می دانند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ امام جمعه شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: هر کسی می خواهد از عذاب الهی ایمن باشد باید تقوا الهی داشته باشد که تقوا زینت بخش و تثبیت کننده نعمت های خدا است.

وی با اشاره به فرارسیدن میلاد امام محمد باقر علیه الاسلام گفت: حضرت امام محمد باقر (ع) شکافنده و زدودنده غبار نشسته روی علوم اسلامی است.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان در ادامه بیان کرد: در حالی که رهبر انقلاب پس از برجام بیش از ۸۰ بار نسبت به نفوذ دشمن هشدار داده اند اما متاسفانه برخی در داخل آمریکا را قبله آمال جهانیان می دانند.

وی با بیان اینکه همانند شوروی صدای درهم شکسته شدن آمریکا روزی در سراسر جهان بلند خواهد شد به برخی از شواهدی که دال بر سقوط آمریکا است اشاره کرد.

امام جمعه شاهین شهر با اشاره به آمار مشارکت مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری که طی ۴ دهه اخیر بالاتر از ۵۰ درصد نرفته است، افزود: بر اساس نظرسنجی انجام شده از مردم آمریکا در سال ۱۹۶۶ حدود ۳۰ درصد مردم آمریکا نسبت به دولتمردان خود بی اعتماد بودند که پس از ۵ دهه در سال ۱۹۹۲ این رقم به ۷۰ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: میزان بدهی دولت آمریکا بیش از ۱۶ هزار میلیارد دلار می باشد که با احتساب ۵۰ هزار میلیارد مردم آمریکا این میزان بدهی به ۶۵ تریلون دلار می رسد.

حجت الاسلام ملکیان چهارمین دلیل سقوط آمریکا را مربوط به وضعیت اجتماعی و میزان جرم و جنایت در آمریکا دانست که از هر سه زن یک نفر مورد تجاوز قرار می گیرد و اینکه ۸۹ درصد سایت های غیر اخلاقی آمریکایی می باشند.

وی به رتبه اول دنیا در آمار زندانیان امریکا اشاره کرد و افزود: با توجه به جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری کشور چین، ولی آمریکا دارای رتبه اول جهان در زندانیان است که در این بین با توجه به وجود تبعیض نژادی شدید ۳۵ درصد زندانیان آمریکا را سیاه پوستان آمریکایی تشکیل می دهند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا با بحران پیش روی خود که یکی از منفورترین کشورهای دنیا محسوب می شود جرات حمله نظامی مستقیم به هیچ کشوری را ندارد بلکه با تربیت گروه های مختلف از جمله داعش و النصره مسلمانان را با امکانات خودشان به جان یکدیگر می اندازد.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر با تاکید بر اینکه برخی از سردمداران منطقه از جمله وزیر امور خارجه عربستان حرفی گنده تر از خود می زند گفت: ملت ایران در زمانی که تازه انقلاب کرده بود و با فرار برخی از امرا، ارتش انسجام لازم را نداشت در جنگ تحمیلی ۸ ساله چنان درس فراموش نشدنی به صدام و ایادی او زدند که در تاریخ ثبت شده است.

وی با اشاره به توان نظامی بالای ایران خطاب به شیوخ منطقه گفت: ملت ایران اگر احساس کند شیوخ منطقه خیال خامی علیه جمهوری اسلامی در سر دارند کاری خواهد کرد که در منطقه اثری از شیوخ باقی نماند.

حجت الاسلام ملکیان در پایان به دیدار اخیر اساتید کشور با رهبر معطم انقلاب و فرا رسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد افزود: متأسفانه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کشور کم‌رنگ شده است و همین امر زنگ خطری برای کاهش پیشرفت‌های علمی در عرصه‌های مختلف کشور است لذا می‌طلبد مسئولین با فرهنگ‌سازی‌های مختلف در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.