۱۵:۴۴ - جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴

امام جمعه شاهین شهر:

شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران تبری جستن از سیاست های استکبار جهانی است

حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر گفت: ملت ایران امسال پر شورتر از سال های گذشته در راهپیمایی 13 آبان شرکت کردند و شعار مرگ بر آمریکای جنایتکار را سر دادند. که این شعار تبری جستن از سیاست های استکبار جهانی است.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ امام جمعه شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به راهپیمایی 13 آبان اشاره کرد و گفت: ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان امسال پر شورتر از سال های گذشته شرکت کردند و شعار مرگ بر آمریکای جنایتکار را سر دادند.

وی با بیان اینکه این حضور پر شور نشان داد که بصیرت جوان سال 94 کمتر از جوان سال 57 نیست. خاطر نشان کرد: شعار مرگ بر آمریکا تبری جستن از سیاست های استکبار جهانی است چرا که رویکرد آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی هیچ تغییری نکرده است.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان در ادامه با اشاره به اربعین جان باختگان حادثه منا اظهار کرد: با گذشت چهل روز از حادثه منا که داغ 450 نفر از حجاج ایرانی بر دل ملت ایران نشست رژیم آل سعود با سکوت برخی کشورهای اسلامی و رسانه های غربی هیچ اقدام موثری برای مفقودین حادثه انجام نداده است.

وی با اشاره به سیاست یک بام و دو هوای رسانه های غربی در قبال جان مسلمانان اشاره کرد و افزود: رسانه های غربی که برای قصاص یک جانی و جنایتکار با ادعای نقص حقوق بشر تبلیغات گسترده ای بر علیه جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا انجام می دهند جگونه است که در یک کشوری بیش از 7 هزار نفر انسان در حال احرام با لب تشنه جان خود را از دست دادند واین رسانه ها بدرستی خبر آن را مخابره نکردند.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر به اختلافات داخلی رژیم آل سعود اشاره و تصریح کرد: ولیعهد دوم برای نشان دادن بی کفایتی ولیعهد اول و اداره کننده  مناسک در اداره مراسم حج با بستن مسیر حجاج در خیابان 204 منا حادثه ای را رقم زد که در تاریخ بی نظیر است و این جنایت به فرموده رهبر انقلاب هرگز نباید فراموش شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از جان باختگان با جرعه ای آب نجات پیدا می کردند گفت: در حالی که زائران بیت الله الحرام در آن وضعیت تشنه جرعه ای آب بودند ماموران رزیم آل سعود برای نجات جان آنها هیچ اقدامی نکردند، که این دلیلی بر عمدی بودن حادثه منا است.

حجت الاسلام ملکیان اقدام سریع برای نجات زائران، عدم همکاری دولت عربستان در روشن شدن ابعاد فاجعه، دفن دست جمعی اجساد قربانیان بدون اجازه از خانواده های آنان، عدم ارائه آمار دقیق جان باختگان و اختلافات داخلی دولت عربستان از دلایل عمدی بودن حادثه منا عنوان کرد.

امام جمعه شاهین شهر با انتقاد از دفن اجساد بدون اجازه خانواده های قربانیان و دست داشتن سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی موساد و سیا و رژیم یهودی‌صفت آل‌سعود در حادثه منا  تاکید کرد: دولت عربستان باید در مقابل دفن پنهانی قربانیان حادثه سرزمین منا به ملت و دولت ایران پاسخگو باشد.

وی در ادامه به برگزاری امن‌ترین مراسم اربعین حسینی سال گذشته با بیش از 16 میلیون زائر حسینی(ع) در کربلای معلی اشاره کرد و افزود: قریب به 3 میلیون زائر امسال از ایران برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) اعزام می شوند که مسئولان کشور باید همانند سال های گذشته نسبت به امنیت زائران اهتمام ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام ملکیان در پایان با اشاره به تحرکات سیاسی منطقه و بحران سوریه خاطرنشان کرد: سرنوشت کشور سوریه باید به دست مردم سوریه انتخاب شود و هر بدعتی که نقش ملت سوریه را در آینده کشورشان کم‌رنگ کند مردود است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.