۱۷:۰۱ - جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

امام جمعه شاهین شهر:

مسجد محل بازی های جناحی و سیاسی نیست

حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر گفت: مسجد هم‌ مدرسه و هم دانشگاه و هم پایگاه نشر معارف اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، امام جمعه شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی؛ با اشاره به سالروز بزرگداشت احمد ابن شاهچراغ(ع) و روز تکریم امامزادگان گفت: امامزادگان همانند ائمه معصوم علیها السلام برای زنده نگه داشتن و ترویج دین اسلام سختی ها و شکنجه‌های بسیاری متحمل شده‌اند.

وی با اشاره به ‌سالروز به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی توسط رژیم اشغالگر قدس و نامگذاری این روز به نام روز جهانی مسجد اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ همواره شاهد عناد دشمنان با مساجد بوده ایم در سال 1314 در پی قضیه کشف حجاب و اجباری شدن کلاه شاپو برای مردان که منجر به اعتراض و خیزش مردم علیه حکومت پهلوی شد، رضاشاه ملعون به مسجد گوهرشاد حمله‌ کرده و صدها نفر را به خاک و خون کشید و بسیاری دیگر از مساجد را تعطیل کرد در عراق نیز صدام هم اینگونه بود.

حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر(ص) نیز مسجد ضرار با هدف ضربه زدن به اسلام ساخته شده بود بنابراین باید مواظب منافقان بود.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر با بیان اینکه در جامعه اسلامی مسجد دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است چرا که محل انجام فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است خاطر نشان کرد: مسجد جای بازی های جناحی و سیاسی که موجب اختلاف و تفرقه می شود نیست.

وی به نقش مسجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مسجد پایگاه توزیع‌ سخنان حضرت امام(ره) علیه رژیم پهلوی بود.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه مسجد هم‌ مدرسه و هم دانشگاه و پایگاه نشر معارف اسلامی است، تصریح کرد: مسجد مرکز تفکر و تعقل و محل ارتباط بنده با خدا است.

وی در ادامه به 31 مرداد که روز صنایع دفاعی نامگذاری شده است اشاره و افزود: پیشرفت های چشمگیر جمهوری اسلامی در ساخت موشک، پهباد، تانک، زیردریایی، ماهواره و … موجب عقب نشینی دشمن و در نهایت توافق هسته ای شد.

ملکیان با بیان اینکه نتایج مذاکرات هسته ای(برجام) باید بصورت قانونی بررسی شود و نباید گروهی با سیاه نمایی اختلاف و دو دستگی ایجاد کنند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.