۱۳:۴۷ - سه شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴

امام جمعه شاهین شهر:

رمز موفقیت ائمه جمعه حرکت در مسیر ولایت فقیه است

ائمه جمعه بدون توجه به هیچ حزب و جناحی باید در هر شهری به همه نهاد ها و ارگانها نگاه یکسان داشته و علاوه بر بیان نقاط قوت دولت ها، نقاط ضعف آنها را نیز متذکر شوند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، امام جمعه شاهین شهر در نشست خبری که به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی برگزار شده بود، 5 مرداد را یکی از روزهای تاریخی انقلاب برشمرد و گفت: اقامه نماز جمعه یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در 5 مرداد سال 58 با حکم حضرت امام(ره) مرحوم آیت‌الله طالقانی به امامت جمعه تهران منصوب و از آن تاریخ نماز جمعه در کشور ما رسمیت پیدا کرد.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان اضافه کرد: پس از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی امروز در بیش از 800 شهر کشور نماز جمعه اقامه می شود.

وی با گرامیداشت یاد امام(ره)، مرحوم آیت الله طالقانی و شهدای محراب افزود: با توجه به اینکه ائمه جمعه استوانه های محکم برای پشتیبانی اصل نظام اسلامی هستند. منافقین کوردل با بغض و کینه ای که از جایگاه نماز جمعه دارند برای حذف این نهاد انقلابی 5 تن از ائمه جمعه را به شهادت رساندند.

ملکیان یکی از موثرترین نهادهای انقلاب را نماز جمعه عنوان کرد که در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، امدادی و خدماتی فعالیت می کند.

مهمترین کار و رمز موفقیت ائمه جمعه 

وی مهمترین کار ائمه جمعه را کار فرهنگی دانست و افزود: بازسازی مصلی نماز جمعه، بازسازی حوزه علمیه برادران و افزایش جذب طلاب از 12 نفر به بیش از 100 نفر، احداث دو مدرسه علمیه برادران و خواهران از جمله اقدامات مهمی است که از سوی نهاد امام جمعه در طی 13 سال در شاهین شهر انجام شده است.

حجت الاسلام ملکیان تصریح کرد: حضور گسترده نمازگزاران در صفوف نمازهای جمعه علاوه بر اینکه موجب تغذیه روحی و ذهنی می شود، توطئه های دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی را نیز خنثی می کند.

 وی با اشاره به خدمت رسانی ائمه جمعه در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نهاد نماز جمعه پایگاه بسیار قوی برای انقلاب و نظام اسلامی است.

امام جمعه شاهین شهر در ادامه بابیان اینکه امام جمعه باید حالت ابوت و عامل وحدت باشد گفت: ائمه جمعه بدون توجه به هیچ حزب و جناحی باید در هر شهری به همه نهاد ها و ارگانها نگاه یکسان داشته باشد و علاوه بر بیان نقاط قوت، نقاط ضعف دولتها را نیز متذکر شود.

حجت الاسلام ملکیان موفقیت امام جمعه را در گروه حرکت در مسیر ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه احکام انتصاب ائمه جمعه مراکز استان‌ها از سوی مقام معظم رهبری صادر می شود، مشروعیت و انتصاب امامان جمعه دیگر شهرها نیز توسط منصوبان ایشان تعیین می گردد.

رصد کلیه برنامه های فرهنگی اجتماعی دینی شهر در ستاد احیاء 

وی در ادامه در خصوص اقدامات و برنامه های ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: ریاست شورای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از وظایف ائمه جمعه سراسر کشور است که مسائل و آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و مصوبات قابل اجرایی به تصویب می رسد.

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه ستاد احیاء شهرستان یکی از فعال ترین ستاد های استان می باشد اضافه کرد: 95 درصد مصوبات ستاد احیاء شهرستان اجرا می شود.

وی افزود: برنامه ریزی اغلب برنامه ها از جمله بررسی توسعه مساجد، تدفین شهدای گمنام در بوستان انقلاب، برگزاری برنامه های متعدد در پارکها و بوستان های شهر و برخورد با پدیده بدحجابی به خصوص در کلیه مراکز دولتی و یا وابسته به دولت در جلسات ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر انجام می شود.

حجت الاسلام ملکیان بابیان اینکه در جلسات ستاد احیاء از مسائل مهد کودک ها تا مراکز آموزش عالی مورد توجه و رصد قرار می گیرد اضافه کرد: در شاهین شهر علی رغم بومی نبودن و وجود اقوام مختلف، برگزاری برنامه های فرهنگی کمتر از دیگر شهرهای بومی و دارالمومنین نبوده است.

تشرف بانوی پزشک مسیحی در دفتر امام جمعه شاهین شهر

وی در خصوص مقابله با تهاجم فرهنگی و جذب جوانان بیان کرد: با اعزام طلاب جوان به مدارس و آموزشگاههای عالی و کارخانجات شهرستان علاوه بر اقامه نماز جماعت به مسائل و سئوالات آنان پاسخ داده می شود که در حال حاضر در 120 مدرسه و 60 اداره و کارخانه نماز جماعت اقامه می شود.

امام جمعه شاهین شهر همچنین به حضور دو کارشناس برجسته برای پاسخگویی به سئوالات شرعی شهروندان و مشاوره دینی اشاره و اعلام کرد: سالیانه چندین مورد تشرف به دین اسلام و مذهب تشیع در دفتر امام جمعه شاهین شهر انجام می شود که آخرین مورد تشرف یک بانوی پزشک مسیحی اهل کشور روسیه بود که با مطالعاتی که انجام داده بود با کارشناسان دینی مشاوره نموده و در این دفتر به دین اسلام و مذهب تشیع تشرف پیدا کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.