۱۰:۴۹ - سه شنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۳

امام‌جمعه شاهین‌شهر:

هر رأی، رأی به کلیت نظام جمهوری اسلامی است

امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: هرکسی یک رأی به صندوق انتخابات بیندازد به اداره کشور کمک کرده است یعنی خود را سهیم می‌داند و به کلیت این کشور و نظام حاکم رأی داده و کمک کرده است، این عامل قدرت تولید می‌کند.

حجت‌الاسلام قاسم باقریان در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «شاهین پرس»؛ با تأکید بر اهمیت مشارکت آحاد مردم جامعه در انتخابات هشتم تیرماه اظهار کرد: مردم کشور ایران از اقوام و ملیت‌های مختلف با سلایق و فرهنگ‌ها و حتی مذاهب و ادیان مختلف شکل‌گرفته است که آنچه که بسیار بااهمیت است هماهنگی و انسجام این اقوام و گروه‌ها با سلایق مختلف ذیل قانون اساسی کشور است که باعث شده همه در کنار یکدیگر قرار بگیرند و آن را بپذیرند و این وحدت است.

امام‌جمعه شاهین‌شهر افزود: هر مقدار بتوانیم لایه‌های وحدت را بیشتر کنیم و همه گروه‌های مردم در امور دخالت داشته باشند، قدرت کشور بیشتر می‌شود.
وی با بیان اینکه مکتب و فرهنگ اهل‌بیت (ع) عده بسیار زیادی از مردم را زیر چتر خود جمع می‌کند و این قدرت کشور است خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که مردم حساب شده و نظام‌مند خود را شریک و دخیل آن می‌دانند، شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی است مردم احساس می‌کنند در اداره امور کشور سهیم هستند، حق دارند و می‌توانند دخالت داشته باشند.

 * هر رأی، رأی به تثبیت و کلیت نظام جمهوری اسلامی است

حجت‌الاسلام باقریان ادامه داد: ممکن است برخی افراد به دلایلی در انتخابات شرکت نکنند؛ ولی سایر مردم در قالب گروه‌ها و اقشار مختلف اعم از پزشکان، مهندسان، اساتید، حوزویان و دانشگاهیان و بازاریان و… همه می‌آیند و رأی می‌دهند به‌نوعی همه این افراد که در صنوف متفاوت پراکنده هستند همه با هم فردی را برای اداره امور کشور خود انتخاب می‌کنند.

* حضور حداکثری در انتخابات، قدرت و اقتدار کشور را افزایش می‌دهد

وی با تأکید بر اینکه هرکسی یک رأی به صندوق انتخابات بیندازد به اداره کشور کمک کرده است و به کلیت این کشور و نظام رأی داده و کمک کرده است خاطرنشان کرد: اجزای پراکنده‌ای که یک نظام را تشکیل می‌دهد این قدرت را تولید می‌کند که همه خود را سهیم می‌دانند پس خدای‌ناکرده اگر روزی این مردم دلسرد شده و فاصله بگیرند و جدا شوند این آغاز یک نوع فروپاشی است در مقابل هرچه بیشتر دلگرم شده و بیایند و جمع شوند این آغاز وحدت است.

امام‌جمعه شاهین‌شهر افزود: هیچ کجای دنیا و هیچ زمانی مشارکت 100درصدی وجود نداشته است؛ یعنی میانگین مشارکت در دنیا به جهت سهل‌انگاری و سستی افراد و درصدی هم قهر می‌کنند صددرصد نمی‌شود، بااین‌حال آنچه که مهم است هرچه حضور مردم بیشتر باشد به معنای انسجام وحدت و قدرت بخشی آن نظام است.

وی ادامه داد: خدای‌ناکرده اگر دلسرد شده و فاصله بگیرند و بی‌تفاوت و جدا شوند این نشانه آغاز یک نوع فروپاشی برای نظام است این نظام همان چارچوب و اساس این کشور را شکل داده و همه را دور هم جمع می‌کند به همین دلیل شرکت در انتخابات بسیار مهم است ولو یک رأی هم اهمیت دارد و برای نظام مهم است؛ چون قدرت کشور را افزایش می‌دهد.

انتهای خبر/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.