۱۸:۳۵ - جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

امام جمعه شاهین‌شهر:

کارگزاران لایق حاکمیت را مقبول و محبوب مردم نگه می‌دارند

امام جمعه شاهین‌شهر یکی از مشکلات حکومت‌های دینی را کمبود کادر مدیریتی لایق دانست و گفت: حکومت دینی برای اجرای احکام الهی به دو ابزار مهم حضور مردم برای مشروعیت حاکمیت و کادر مدیریتی لایق نیاز دارد، کادر مدیریتی لایق می تواند حاکمیت را مقبول و محبوب مردم نگه دارد.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت‌الاسلام قاسم هاشمی در خطبه‌ اول نمازجمعه این هفته شاهین‌شهر به مشکلات و موانع حکومت دینی از منظر نهج‌البلاغه پرداخت و اظهار کرد: همان موانع و مشکلاتی که برای حاکمیت علی‌بن‌ابیطالب(ع) وجود داشت برای دیگر حکومت‌های دینی هم وجود دارد یکی از این مشکلات حکومت دینی که در نهج البلاغه به آن پرداخته شده کمبود کادر مدیریتی و افراد لایق و شایسته برای قبول مسئولیت‌ها در حکومت دینی است، این مشکل و مانع در حکومت حضرت علی بن ابیطالب نیز وجود داشت.

امام‌جمعه شاهین‌شهر افزود: حکومت دینی برای اجرای احکام الهی به دو ابزار مهم حضور مردم برای مشروعیت حاکمیت و کادر مدیریتی لایق نیاز دارد، کادر مدیریتی لایق می تواند حاکمیت را مقبول و محبوب مردم نگه دارد.

وی کادر مدیریتی و کارگزاران را در حکومت دینی بسیار مهم دانست و تاکید کرد: خوب بودن به تنهایی برای مدیریت کافی نیست مدیران و کارگزاران حکومت دینی باید علاوه بر تقوا و تعهد و تخصص به اصول مدیریتی هم پایبند باشند. اینکه برخی از مدیران و مسئولان ما در تصمیم‌گیری‌ها دچار تزلزل می شوند به خاطر هجمه‌های فرهنگی رسانه‌ای معاویه‌ای و یزیدیان عصر حاضر است.

حجت‌الاسلام هاشمی در ابتدای خطبه دوم با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: نادیده گرفتن خدا در زندگی بحران‌های معرفتی و تلاطم روحی به دنبال دارد انسان جز حرکت و گریز به سوی خدا چاره‌ای ندارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره جهادگر بسیجی امیرحسین رادمهر عروج این جهادگر بسیجی را به همسنگران جهادی و بسیجیان ناحیه مقاومت شاهین‌شهر و میمه تسلیت گفت و از برگزاری جشن تکلیف باشکوه حماسی و معنوی قریب به 2 هزار دانش‌آموز دختر در مصلی نمازجمعه شاهین‌شهر قدردانی کرد.

خطیب نمازجمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه سالروز لغو قانون ننگین کاپیتولاسیون در اردیبهشت 1358 روز رهایی ملت ایران از سلطه بیگانگان نباید فراموش شود خاطرنشان کرد: لایحه ننگین کاپیتولاسیون به سربازان و مستشاران آمریکایی اجازه هر نوع تعدی به ملت ایران می‌داد و کسی هم جرات برخورد نداشت و این حضرت امام(ره) بود که در مخالفت با این لایحه نگین زندان و شکنجه و تبعید را متحمل شد.

وی ادامه داد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران رهایی از سلطه آمریکا بود در حالی که تاکنون در بیش از 150 کشور دنیا از جمله ژاپن که آمریکا پایگاه‌های نظامی زیادی دارد این قانون همچنان اجرا می شود، این کشورها علاوه بر پرداخت هزینه‌های سنگین مدام نگران تعدی و تجاوز سربازان مست و وحشی آمریکایی به نوامیس خود هستند.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به سالروز صدور فتوای تحریم تنباکو بیان کرد: صدور فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی قدرت مرجعیت در بین شیعیان را به رخ دنیا نشان داد به همین دلیل دشمنان سالها در تلاش هستند این قدرت را در بین شیعیان بشکنند.

وی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: همزمانی بخشی از دوران امامت حضرت امام صادق(ع) با خونریزترین و بیرحم ترین خلیفه بنی العباس از مظلومیت رئیس مکتب جعفری است. سیاست منصور دوانیقی، طاغوت فرعون صفت بن‌العباس، سیاست مذهب علیه مذهب بود برای از شکستن شأن اهل بیت(ع) مذهب تراشی و عالم تراشی می کرد با استفاده از مالک ابن انس و دیگران به دنبال ایجاد یک دین و مذهب جدیدی در مقابل اسلام بود تا دل‌های پیروان امام جعفر صادق(ع) را از مسیر اهل بیت(ع) منحرف و جدا کند. عباسیان برای مرجعیت‌زدایی از جایگاه اهل بیت(ع) گروه‌های خطرناکی را به وجود آورد مثل امروز که داعشی‌ها را به وجود آوردند گروه‌های وحشی و خشنی مثل زندیقان و جاعلان حدیث تاسیس و از آنها حمایت می‌کرد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر به چرخش 180 درجه‌ای اتحادیه عرب درباره سوریه اشاره کرد و افزود: اتحادیه عرب، سوریه را بخاطر مقاومت در برابر استکبار و صهیونیست از اتحادیه خارج کرده بودند.

وی بازگشت مجدد سوریه به اتحادیه عرب را ثمره 12 سال مقاومت در مبارزه با استکبار و صهیونیست‌ها و پیروزی میدان دانست و گفت: این اتفاق مهم نتیجه دیپلماسی منطقه‌ای دولت سیزدهم که برای حل اختلافات حکومت سعودی با سایر کشورهای هم پیمان منطقه‌ای نیز است. اینها وقتی دیدند دست آمریکا از غرب آسیا قطع می شود سوریه را دوباره به اتحادیه عرب راه دادند رسانه‌های غربی نیز این اتفاق را نشانه کاهش نفوذ امریکا در منطقه و نشانه پیروزی جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت دانسته‌اند.

حجت‌الاسلام هاشمی به کارشکنی آمریکا در مذاکره بین عربستان و انصارالله یمن اشاره کرد و افزود: اواسط ماه گذشته یک هیئت عربستانی برای اولین بار بعد از 7 سال جنگ برای گفتگو با انصارالله وارد صنعا پایتخت یمن شد. این سفر به منزله به رسمیت شناختن انصارالله یمن به عنوان دولت مستقر در صنعا است همزمان یک هیئت عمانی نیز به یمن سفر کرد اینها نشان از جدی بودن پایان جنگ بود اما سیاست‌های سلطه‌طلبانه و تفرقه‌افکنانه آمریکا مانع ادامه مسیر توافق برای پایان جنگ یمن شد. چون پایان جنگ یمن به ضرر رژیم صهیونیستی و به نفع محور مقاومت می‌بیند با فشار به دولت ریاض مانع پایان جنگ در یمن شد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر در ادامه وجود نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و بسیج را آمنیت آفرین دانست و گفت: در دهه 60 و 70 اسم بسیج و پلیس برای ارازل و اوباشی دلهره‌آور بود و قالب تهی می‌کردند، اگر پلیس و بسیج و نیروهای امنیتی نباشند یا ضعیف و بی‌انگیزه شوند همین ارازل و اوباش احساس قدرت می کنند به تعبیری قورباغه هم هفت تیرکش می‌شود بنابراین نباید از این طلایه‌داران پرتلاش عرصه امنیت غافل باشیم. ضمن احترام به همه نهادهای امنیتی، از پلیس و بسیج سپاه تقدیر و تشکر می‌کنیم چراکه اگر این عزیزان نبودند دمشق و بغداد و بیروت پایتخت داعش شده بود و داعش مثل ویروس کرونا تا داخل کوچه و خیابان و منازل ما رخنه و نفوذ کرده بود مثل اروپا الان در خیابان‌های ما جولان می داد ولی با همین نیروهای جان برکف بسیج و سپاه و نیروهای نظامی و انتظامی طومار نحس داعش برچیده شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.