۱۰:۲۰ - سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳

برپایی 80 پایگاه کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات فطره در شاهین‌شهر و میمه

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین‌شهر گفت: امسال هشتاد پایگاه کمیته امداد در سطح شهرستان فطریات و کفارات مؤمنان را جمع‌آوری می‌کنند.

سید رسول محمدیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «شاهین پرس»؛ با بیان اینکه امسال هشتاد پایگاه در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه فطریات و کفارات مردم را جمع‌آوری می‌کنند اظهار کرد: خیریه‌ها و مؤسساتی مجاز به جمع‌آوری زکات فطریه هستند که الزاماً مجوز لازم از شورای زکات استان را دریافت کرده باشند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین‌شهر با تأکید بر اینکه با خیریه‌هایی که بدون مجوز اقدام به جمع‌آوری زکات فطریه و کفارات کنند از طرف نیروی انتظامی برخورد خواهد شد خاطرنشان کرد: در سال جاری ستادی با دبیرخانه‌ای کمیته امداد امام خمینی (ره) و محوریت فرمانداری‌ها در سراسر کشور تشکیل شده که عهده‌دار صدور مجوز برای خیریه‌ها است.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه تا سه روز مقابل ساختمان اداری کمیته امداد فعال خواهد بود افزود: شماره کارت‌های مجزا در هر چهار عنوان خیر یعنی کفارات عمد و غیرعمد و فطریه سادات و عام در نظر گرفته شده و همه تلاش‌ها در کمیته امداد این است که از وجوه خیر و شرعی مردم صیانت شود و مطابق نیات خیرین گرامی و الزامات شرعی هزینه شود.

محمدیان ادامه داد: کمیته امداد جهت رعایت مسئله شرعی بالاخص کفارات که باید در اطعام نیازمندان هزینه شود و از طرفی شأن مددجویان گرامی نیز حفظ شود، اقدام به شارژ کارت مددجویان برای خرید نان کرده که این کارت‌ها فقط در نانوایی‌ها قابل‌استفاده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته با کمک نیکوکاران عزیز وجوه جمع‌آوری‌شده از فطریات هزینه جهیزیه چهارده خانواده نوعروس تأمین شد افزود: در سال جاری نیز در نظر داریم نیات خیر مردمی را به این سمت سوق دهیم؛ اما کفارات صرفاً جهت اطعام و خرید نان هزینه خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین‌شهر ضمن هشدار به شهروندان برای مراقبت از سو استفاده افراد سودجو با عناوین مختلف در فضای مجازی باشند تصریح کرد: مردم عزیزمان درگاه‌های پرداخت را دقیق بررسی کنند و همچنین مراقب افرادی که به هر عنوان به درب منازل مراجعه کرده و با تکدی‌گری سعی به جلب وجوه شرعی مردم متدین دارند، باشند.

وی ادامه داد: نیکوکاران و مردم متدین با حضوری به ساختمان اداری کمیته امداد و یا از طریق لینک ما که در انتهای این خبر درج می‌شود و هم شماره کارت‌ها می‌توانند وجوهات خود را واریز کنند و درصورتی‌که سؤال یا ابهامی دارند با شماره‌تلفن‌های ۰۳۱۴۵۲۲۱۰۴۰ و ۰۹۱۳۷۳۰۳۸۸۰ تماس حاصل فرمایند.

شماره گیری کد:#03118*8877*

واریز به کارت:۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۲۷۶۵

شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱
شناسه واریز: ۸۸۰۱۶۴۰۱۰

لینک پرداخت کفاره و فطریه
https://zil.ink/emdad_sh

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.