۰۸:۵۰ - دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲

امام‌جمعه شاهین‌شهر:

سرمایه زیبایی انسان مانند اموال گران‌بها باید محفوظ باشد

امام‌جمعه شاهین‌شهر با تأکید بر اینکه سرمایه زیبایی انسان مانند اموال گران‌بها باید محفوظ باشد گفت: سرمایه ارزشمند زیبایی انسان اگر بدون توجه به اهمیت و ارزش آن به‌راحتی در معرض دید احساسی دیگران قرار داده شود؛ دیگر قدرت و امکان محافظت از آن وجود نخواهد داشت و گاهی حتی تمام حقوق طرف مقابل نیز مورد تعرض قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام قاسم باقریان در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ با بیان اینکه عفت زیربنای حجاب را می‌سازد و صفتی است که کسی نمی‌تواند منکر ابعاد مختلف محاسن این صفت باشد اظهار کرد: عفاف عمدتاً مربوط می‌شود به حفظ ویژگی‌های رفتاری و عادت‌های باطنی افراد، تا هر حرفی را نزنند و هر کاری را انجام ندهند و موجب یک نوع نظم و انضباط و قانونمندی در رعایت حقوق خود و دیگران می‌شود.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با اشاره به اینکه حجاب به نحوه و نوع پوشش ظاهری افراد مربوط است و بهتر است از واژه پوشش به‌جای حجاب استفاده شود افزود: یک وجه مشترک کاملاً عقلانی در بین مردم همه دنیا وجود دارد که اگر سرمایه‌های ارزشمند و اموال گران‌بهای خود شامل پول، طلا و اسناد مهم را در معرض دید دیگران قرار دهند و از آن محافظت نکنند انگیزه قوی برای سرقت یا آسیب آنها پیدا می‌شود، بر همین اساس ما نیز اعتقاد داریم آنچه به زندگی خصوصی افراد مرتبط می‌شود مثل زیبایی ظاهری که آبروی خود فرد و خانواده می‌شود، سرمایه ارزشمندی محسوب می‌شوند که باید از دید دیگران مخفی و محافظت شود.

وی ادامه داد: این کاملاً غیرمنطقی و غیرعقلانی است که چنین سرمایه ارزشمندی بدون توجه به اهمیت و ارزش آن به‌راحتی در معرض دید احساسی دیگران قرار داده شود؛ دیگر قدرت و امکان محافظت از آن وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام باقریان با تأکید بر اینکه اصول و قواعد دین اسلام که بر آن تأکید می‌شود بر عقل و منطق استوار است خاطرنشان کرد: هیچ حکمی از احکام اسلام بدون حکمت و منفعت نیست همه آنچه که ما در شرع مقدس اسلام داریم زیر بنای منطقی و محکمی دارند که البته گاهی با مغالطه و اشتباه‌کاری و یا شیطنت‌های رسانه‌ای سعی می‌کنند بگویند این یک نوع آزادی است و ما می‌توانیم خودمان را حفظ کنیم ولو دیگران هم ببینند.

وی تصریح کرد: درحالی‌که تجربه‌های عمیق کشورهای غربی و جوامعی که به سمت آزادی رفتند نشان داده که وقتی زن پوشش نامناسب داشته باشد و در معرض چشم دیگران قرار بگیرد گاهی تقریباً تمام حقوق طرف مقابل مورد تعرض قرار می‌گیرد حتی در جاهایی که مسائل جنسی بسیار زیاد و آزاد است، بعضی‌ها تصورشان این است که وقتی آزادی جنسی در جایی به حد اشباع برسد دیگر مشکلی به وجود نخواهد آمد که در کشورهای مغرب‌زمین ثابت شده این منطق تجربی کاملاً غلط است و تعرض‌های زیادی از کودک تا نوجوان و حتی افراد کهن‌سال و کسانی که می‌خواهند خودشان را حفظ کنند هم تعرض می‌شود هیچ‌کسی نمی‌تواند اینها را توجیه کند؛ لذا قانون حجاب و پوشش کشور برای بانوان پشتیبانی عقلی، منطقی علمی و تجربی دارد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر افزود: خوشبختانه جریان‌ها و مؤسسات علمی و تحقیقاتی حتی مغرب‌زمین این را به‌شدت تأیید می‌کنند، بشر درگذشته به همین شکل باحجاب زندگی می‌کرده حجاب داشته عفاف داشته و همین الان هم اکثر کشورهای دنیا اصل قانون پوشش را قبول دارند و مورد توافق است.

وی به دشمنی جوامع غربی بافرهنگ اسلامی کشورمان اشاره کرد و افزود: در عصری که مغرب‌زمین گرفتار انقلاب جنسی شده توطئه‌های صهیونیستی گسترده‌ای پشت مسئله مخالفت باحجاب زنان ایرانی وجود دارد و تلاش می‌کنند به طریقی این حد و حدودها و مرزهای حیا و عفت زنان ایرانی و حتی کشورهای خودشان را بردارند؛ چون منافع اقتصادی و سیاسی پشت این مسئله وجود دارد. درحالی‌که آن چیزی که اسلام تأکید دارد همیشه یک حکم حد وسط است نه افراط نه تفریط

انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.