۰۹:۳۴ - یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

خواص سنگ فیروزه در اسلام و روایات [ در 5 حدیث معتبر]

  خواص سنگ فیروزه در اسلام چیست؟ استفاده از انگشتر فیروزه در روایات چه فضیلتی دارد؟ آیا سنگ فیروزه برای جذب ثروت و افزایش رزق و روزی، مفید است؟ با ما همراه باشید، چون در این مقاله قصد داریم در مورد خواص سنگ فیروزه در اسلام و روایات صحبت کنیم و به سوال هایی که […]

 

خواص سنگ فیروزه در اسلام چیست؟ استفاده از انگشتر فیروزه در روایات چه فضیلتی دارد؟ آیا سنگ فیروزه برای جذب ثروت و افزایش رزق و روزی، مفید است؟ با ما همراه باشید، چون در این مقاله قصد داریم در مورد خواص سنگ فیروزه در اسلام و روایات صحبت کنیم و به سوال هایی که پیرامون این موضوع شکل گرفته است، به طور کامل پاسخ دهیم.

فیروزه یکی از ارزشمندترین سنگ هایی است که مرغوب ترین نوع آن در فلات ایران یعنی محدوده کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان کشف می‌شود. این سنگ گرانبها، از گذشته تاکنون مورد توجه و استقبال افراد گوناگون بوده است و بسیاری آن را سنگ شانس می‌دانستند که برای آنها خیر و خوبی به ارمغان می‌آورد.

در مورد نام گذاری سنگ فیروزه هم باید گفت، این سنگ به قدری خوش شانسی به همراه داشته است که گاها پادشاهان و فرماندهان در نبردهای مهم، از این سنگ به عنوان انگشتر فیروزه مردانه استفاده می‌کردند. اعتقاد به این سنگ آنقدر محکم بود که گاها به خاطر استفاده از همین سنگ، در نبردها پیروز می‌شدند. به همین دلیل نام آن را سنگ پیروزه گذاشتند که در گویش های عربی به فیروزه تغییر نام یافت.

علاوه بر خواص سنگ فیروزه در باستان، فیروزه در روایات و احادیث اسلامی نیز به عنوان یک سنگ برتر و دارای فضیلت های بی شمار شناخته می‌شود که در اینجا قصد داریم به چند مورد از آنها اشاره داشته باشیم. پس با ما تا انتهای این مطلب، همراه باشید.

خواص سنگ فیروزه در اسلام و روایات

برای اثبات خواص انگشتر فیروزه در روایات، احادیثی از ائمه اطهار (ع) برای شما به ارمغان می‌آوریم که با استناد به آنها می‌توان از خواص این سنگ ارزشمند، زیبا و از همه مهمتر اصیل ایرانی، آگاه شد.

از امام علی (ع) تا امام صادق (ع) احادیثی بر تایید خواص سنگ فیروزه داریم که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد:

1- دفع فقر؛ حدیث امام صادق (ع) در مورد خواص فیروزه

امام صادق (ع) احادیث متعددی درباره سنگ فیروزه دارد که در یکی از آنها، به افزایش رزق و روزی و دوری از فقر و تنگدستی در صورت استفاده از انگشتر فیروزه، اشاره می‌نماید.

در این باره، امام صادق (ع) می‌فرمایند:

“کسی که انگشتر فیروزه در دست کند، فقیر نمی‌شود.”

با توجه به وضعیت اقتصادی کشور که در شرایط سخت و پرنوسانی به سر می‌برد، بسیاری برای اینکه محتاج دیگران نباشند، به هر دری می‌زنند. اما بهتر است یک کار اساسی کرد و به توصیه های ائمه در این موضوع گوش کرد.

پس انگشتر فیروزه را همواره به همراه داشته باشید تا از گزند فقر و بی پولی در امان بمانید.

2- خیر، برکت و پیروزی؛ دیدگاه امام کاظم (ع) در مورد سنگ فیروزه

امام هفتم شیعیان، امام کاظم (ع) نیز حدیثی پربار در مورد فیروزه دارند. ایشان به این موضوع اشاره می‌کنند که استفاده از انگشتر فیروزه، می‌تواند خیر، برکت و همچنین پیروزی در کارها و مشکلات به همراه داشته باشید.

حدیث امام کاظم (ع) در مورد سنگ فیروزه به این شرح است:

“روزی شخصی به محضر امام کاظم (ع) آمد و در دست ایشان انگشتری با نگین فیروزه ای دید. در حالی که انگشتر مرد را به خود خیره کرده بود، امام کاظم (ع) از او پرسید: آیا نام انگشتر را می‌دانی؟ وی جواب داد: فیروزه. حضرت پاسخ دادند که: فیروزه نام آن در پارسی است، لکن در زبان عربی به آن ظفر (پیروزی) گفته می‌شود.”

3- حل مشکل بچه دار نشدن با فیروزه به توصیه امام رضا (ع)

فیروزه، به خاطر اینکه انرژی مثبت از خود متصاعد می‌کند و همچنین انرژی های منفی را از انسان دور می‌سازد، بنابراین خواص گوناگونی دارد. در مورد خواص سنگ فیروزه برای بچه دار شدن تعجب نکنید، زیرا امام رضا (ع) برای فردی که بچه دار نمی‌شد، توصیه کرد که از انگشتر فیروزه استفاده کند.

روایات در این باره بدین شرح است:

“روزی شخصی به امام رضا (ع) از نداشتن فرزند گله کرد، حضرت فرمود: انگشتری از فیروزه بگیر و روی آن بنویس «رب لا تذرنی فردا وانت خیر الوارثین »”

بدین ترتیب، اگر چند سالی است بچه دار نمی‌شوید و دوست دارید خداوند به شما عنایتی داشته باشد، حتما به این توصیه از امام رضا (ع) گوش کنید و علاوه بر دعا و توسل، آن را همواره به همراه داشته باشید.

در این مقاله، فقط در مورد خواص سنگ فیروزه در اسلام صحبت خواهیم کرد، اما اگر قصد دارید، در مورد خواص فیروزه برای جسم و سلامتی هم بخوانید، توصیه می‌کنیم این مقاله را مطالعه فرمایید: خواص انگشتر فیروزه

4- استجابت دعا با انگشتر فیروزه؛ حدیثی از رسول اکرم (ص)

پیام آور مهربانی و آخرین فرستاده الهی برای انسان ها نیز به تمجید از سنگ فیروزه پرداخته است. بنا بر گفته ایشان، کسانی که با انگشتر فیروزه دست به دعا بردارند، حتما مشکلاتشان برطرف خواهد شد و همچنین دعا مورد استجابت حق تعالی قرار خواهد گرفت.

روایاتی که در مورد سنگ فیروزه از پیامبر (ص) نقل می‌شود، بدین شرح است:

” ایشان می‌فرمایند که خداوند به من خطاب کرد که ای پیامبر! همانا من حیا می‌کنم بنده ای دستش را به دعا بلند کند و در دستش فیروزه باشد و من آن دعا را اجابت نکنم و او را دست خالی برگردانم. ”

پس بدون شک، فضیلت زیادی درون این سنگ نهفته است که انسان باید به سمت استفاده از آن بشتابد تا از خواص آن بهره مند گردد.

به علاوه این حدیث، روایتی از امام صادق (ع) نیز به استجابت دعا با استفاده از انگشتر فیروزه اشاره می‌کند.

حتما یک عدد سنگ فیروزه به صورت انگشتر یا گردنبند به همراه داشته باشید.

5- تقویت چشم و بینایی؛ حدیث امام صادق (ع) در مورد خواص فیروزه

یکی دیگر از خواص سنگ فیروزه، برای تقویت چشم است. امام صادق (ع) برای تقویت بینایی و چشم، استفاده از سنگ فیروزه را توصیه کرده است.

حدیث امام صادق (ع) در این باره بدین شرح است:

“نگاه کردن به فیروزه باعث شادابی روح و تقویت چشم می‌شود.”

بنابراین به همراه داشتن فیروزه و گاها نگاه کردن به آن می‌تواند برای شما خواص داشته باشد. پس معطل نکنید و حتما یکی از این سنگ های گرانبها و البته پر فضیلت را با خود به همراه داشته باشید.

همانطور که گفتیم، اینها بخشی از خواص انگشتر فیروزه در روایات است.

خرید انگشتر فیروزه از زر مد

حالا که بحث خرید انگشتر فیروزه داغ شد، باید خدمتتان عرض کنیم که زر مد به عنوان یکی از عرضه کنندگان سنگ فیروزه نیشابور اصل در ایران است که شما می‌توانید به صورت اینترنتی سفارش دهید و اقدام به خرید نمایید.

شما می‌توانید این محصول را در قالب انگشتر مردانه نقره، انگشتر زنانه، گردنبند، دستبند و غیره تهیه فرمایید. ما بعد از پردازش نهایی، محصول را به همان آدرسی که در هنگام ثبت سفارش، یادداشت کرده اید، ارسال خواهیم کرد تا بعد از چند روز آن را تحویل بگیرید.

ما در زر مد با 7 سال تجربه در فروش اینترنتی، تمامی محصولات را برای شما از بابت اصل بودن و همچنین عیار، تضمین می‌کنیم، غیر از اینکه شما می‌توانید، اقدام به خرید سنگ فیروزه به تنهایی با بهترین قیمت نمایید.

پس همین حالا سایت زر مد را به نشانی https://zarmode.com باز کنید و از محصولات متنوع آن دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.