۱۷:۳۸ - پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶

مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی:

ولایت فقیه، رمز یکپارچگی ملت ایران/ انتقال سفارت آمریکا به قدس بار دیگر فلسطین را به مسأله اصلی جهان اسلام تبدیل کرد

مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی، ولایت فقیه را رمز یکپارچگی ملت ایران دانست و گفت: حرکت دو عنصر ولایت متکی بر اسلام و ملت حول یک محور موجب شکل گیری نظام مقتدر می شود و تا زمانی که بصورت یکپارچه در مسیر صیانت از آن حرکت کنند انقلاب اسلامی هیچ آسیبی نخواهد دید.

به گزارش شاهین پرس؛ سردار پاسدار حسین دهقان پیش از ظهر امروز، در همایش ولایت فقیه، اقتدار دفاعی و امنیت پایدار در شاهین‌شهر، با گرامیداشت دهه مبارک فجر، هر حکومتی که مبتنی بر حکومت الهی و برآمده از اراده ملت و متکی بر بنیان های اسلامی نباشد را حکومت طاغوت و مطرود خواند و اظهار کرد: استقلال، اقتدار، عزت، عظمت با حفظ کرامت ملت گوشه ای از شاخصه های حکومت علوی و جامعه مهدوی است.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع پشتیبانی و دفاعی، جهاد و مبارزه را یک امر مستمر تا زمان استقرار حکومت اسلامی بیان کرد و افزود: بهترین جهاد، جهاد مقابله با ظلم برای تشکیل حکومت اسلامی و امنیت سرزمین های اسلامی است، و بر همین اساس جوانان انقلابی برای دفع ظلم استکبار و دفاع از ملت های مظلوم عراق و سوریه برخاستد.

وی با تاکید بر اینکه اگر جامعه ای حس دفاع از خود را نداشته و از جهاد فاصله گرفت و بدنبال ساختن خود برای مقابله با دشمن نباشد چنین ملتی زنده نیست و قطعا مهر خواری و ذلت بر پیشانی آن خواهد خورد، خاطرنشان کرد: یک ملت زنده که واجد ارزش ها و اصول و مبانی فکری الهی است اگر مورد هجمه هر قدرتی قرار بگیرد از هویت ملی خود دفاع می کند زیرا حیات آن جامعه مورد تجاوز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: انقلاب و نظام ما به مقتضی ماهیت الهی و اسلامی خود نمی تواند مورد پذیرش نظام سلطه و طاغوتیان قرار بگیرد و این تقابل یک امر طبیعی است چرا که هر موجودی از ماهیت خود در برابر هر قدرتی دفاع می کند

جهاد، سپر محکم و جوشن الهی در برابر تجاوز دشمنان است

دهقان، جهاد را سپر محکم و جوشن تقوای الهی در برابر تجاوز دشمنان خواند و افزود: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که جهان تحت سیطره دو بلوک و قدرت شرق و غرب بود و ملتهای جهان برای بقاء، امنیت، معیشت و حفاظت از حریم سیاسی خود به ناچار به یکی از دو بلوک متصل می شدند.

وی با بیان اینکه صلاحیت نظام ها به داشتن توپ و تانک و موشک نیست، اضافه کرد: نظام ما شعار، مکتب و راهبرد جدیدی مطرح کرد که ملت ها می توانند خارج از سلطه قدرت های بزرگ مستقل بوده و صاحب عزت و کرامت باشند و در شکل گیری دیگر نظام ها اثر گذار باشند و صاحبان قدرت نیز باید این موجودیت را پذیرفته و شان برابر قائل شوند.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع پشتیبانی و دفاعی، انقلاب اسلامی که مبتنی بر اراده مردم و متکی بر احکام اسلامی است برای نخستین بار با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی در دنیا مطرح شد و امروز پس از قریب به 40 سال ملت ایران پیوند ناگسستنی خود با ولایت را حفظ کرده و با حضور در همه عرصه های انقلاب تجدید بیعت می کنند و تاکنون هر قدرتی که چشم طمع به این سرزمین داشتند جلوی آنها ایستادگی کردند.

وی با اشاره به وقایع اخیر در کشور گفت: در قضایای اخیر دشمنان چشم طمع پیدا کردند عده ای بدنبال موج سواری بر خواست های به حق مردم بودند تا دامنه ان را سراسری کرده و با حرکت احساساتی ارکان نظام را مورد هجمه قرار دهند، اما ملت ایران به سادگی این مسئله را در خود هضم کرده و اثری از آن باقی نماند.

ولایت فقیه، رمز یکپارچگی ملت ایران است

سردار دهقان رمز پیروزی انقلاب اسلامی بعد از اسلام و رهبری توحید کلمه به معنی وحدت و انسجام و همدلی در ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: رمز انسجام و یکپارچگی ملت ایران ولی فقیه است و این چتر امامت و ولایت همه را تحت پوشش قرار می دهد.

وی ملت، فرهنگ توان را عناصر برجسته در شکل گیری نظام مقتدر اسلامی دانست و تاکید کرد: اگر دو عنصر ولایت متکی بر اسلام و ملت حول یک محور باشند نظام مقتدر شکل می گیرد و تا زمانی که بصورت یکپارچه در مسیر صیانت از آن حرکت کنند انقلاب اسلامی هیچ آسیبی نخواهد دید.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع پشتیبانی و دفاعی، به عنصر توان نظامی انقلاب اسلامی در دو بعد قابلیت های موجود و توان ساخت اشاره کرد و با بیان اینکه تجهیزات سخت افزاری به تنهایی در حفظ انقلاب اسلامی کافی نیست خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس هیچ موازنه تسلیحاتی بین دو جبهه وجود نداشت به عبارتی همه کفر در برابر همه اسلام قرار داشتند اما روحیه ایمان، توکل به خدا و ایمان به نصرت الهی تنها عامل موثر پیروزی رزمندگان با کمترین تجهیزات شد.

وی با بیان اینکه امروز دنیای اسلام با مسائل و بحران های جدی اعم از جنگ های داخلی، تهاجم بیگانگان، نفوذ عناصر تروریستی، فقر و گرسنگی مواجهه است که ملتهای مسلمان را رنج می دهد، افزود: پس از شکست دشمنان در جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی دشمنان در تلاش برای ایجاد جنگ نیابتی با ایجاد فتنه و آشوب هستند.

دنیای اسلام امروز درگیر یک بحران و فتنه بزرگی است که آمریکا آن را بوجود آورده است

دهقان، به فروش تسلیحات نظامی آمریکا به کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد و با بیان اینکه دنیای اسلام امروز درگیر یک بحران و فتنه بزرگی است که آمریکا آن را بوجود آورده، اظهار کرد: استکبار جهانی با فروش میلیادرها دلار تسلیحات نظامی به کشورهای عربستان، قطر، بحرین و کویت به دنبال ایجاد ناامنی و اختلاف افکنی بین کشورهای اسلامی و تقویت تروریستی داعش و النصره و منافقان هستند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی با پول دولت های عربی منطقه قصد دارد ایران را عامل بی ثباتی در منطقه غرب آسیا معرفی کند. افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی به همراه عربستان سعودی مثلث تفرقه و شرارت در دنیای اسلام برای مقابله با جمهوری اسلامی ایجاد کرده اند.

مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی، جریان مقاومت را نماد عزت و عظمت دنیای اسلام خواند و با اشاره به اقدام رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس شریف، اظهار کرد: زمانی که مسأله فلسطین به مسأله فرعی جهان اسلام تبدیل شده بود، با اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، بار دیگر فلسطین به مسأله اصلی جهان اسلام تبدیل می‌شود و انتفاضه ملت فلسطین جان تازه‌ای می‌گیرد.

برای وحدت جهان اسلام باید بیشتر از قبل تلاش کنیم

وی با بیان اینکه امروز دنیا پذیرفته است که هیچ معادله ای چه در بعد اقتصادی یا امنیتی در منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی بوجود نخواهد آمد خاطرنشان کرد: امروز باید برای وحدت جهان اسلام حریصانه تر از قبل اقدام کنیم و این حرکت تنها با منطق وحدت اسلامی امکان پذیر است و بزرگان و اندیشمندان جهان اسلام موج گسترده ای ایجاد کنند تا تمام موانع از بین برود.

دهقان با اشاره به دستیابی جمهوری اسلامی به علوم و فناوری های روز دنیا، افزود: جمهوری اسلامی ایران اگرچه امروز به واسطه جوانان پرتوان خود توان ساخت هر نوع سلاحی به جز هواپیمای جنگی را دارد ولی به دنبال تقلید از دشمنان در ساخت سلاح های جنگی هم نیست و باید تلاش کنیم تا نقاط ضعف دشمن را شناسایی کنیم.

وی افزود: دولت‌ها و ملت‌های اسلامی امروز این درس را از جمهوری اسلامی ایران گرفته‌اند که برای پیشگیری و مقابله با جبهه استکباری باید پایداری و مقاومت کنند و جریان مقاومت را در بین ملت‌های خود زنده نگه دارند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.