۱۷:۰۰ - دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

رئیس دادگستری شهرستان شاهین شهر و میمه:

11 پرونده قضایی تخلف انتخاباتی در شاهین شهر تشکیل شده است/ آغاز شمارش معکوس انتخابات در شاهین شهر

محمدی گفت: بر اساس قانون انتخات کشور ستاد پیشگیری از وقوع جرم و شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در شهرستان تشکیل شده و تاکنون 11 پرونده تخلفاتی تشکیل گردیده است.

به گزارش شاهین پرس، فرماندار شاهین شهر و میمه در جلسه توجیهی قانون و مقررات انتخابات شهرستان شاهین‌شهر و میمه که با حضور کاندیداهای تائید صلاحیت شده انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا، اعضای هیئت اجرایی و نظارت انتخابات و شورای تامین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شده بود گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات مهمترین ضرورت امروز کشور است.

علیرضا بصیری افزود: در فرایند بررسی صلاحیت کاندیداها بدلیل تعداد زیاد کاندیداها با تقسیم کار اعضا به پنج گروه دو نفره تقسیم و با دقت و حساسیت زیاد، صلاحیت همه کاندیداهای شهرستان مورد بررسی دقیق قرار گرفت چون اعتقاد داریم تنها رای دادن و شمارش آرا حق الناس نیست بلکه بررسی صلاحیت و شایستگی افراد برای مناسب جمهوری اسلامی نیز حق الناس است.

وی التزام به ولایت فقیه و پایبندی به قوانین جمهوری اسلامی را ملاک اصلی تایید یا رد صلاحیت کاندیداها بیان کرد و افزود: انتظار می رود این شروط به همراه احساس تکلیف و رضایت خداوند را چه قبل،حین و بعد از انتخابات نیز رعایت کنند.

فرماندار شاهین شهر و میمه با بیان ایکه شمارش معکوس انتخابات آغاز شده است خطاب به کاندیداها تاکید کرد: در معرفی و تبلیغات انتخاباتی خود باید مراقب بود بگونه ای عمل شود که ذهنیت بدی در اذهان مردم برجای باقی نماند و برای حضور و مشارکت حداکثری تلاش کنیم.

اعتقاد و التزام به اسلام و ولایت فقیه و پایبندی به قانون شرط مهم تایید هر کاندیدایی است 

وی نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی را به رعایت قانون و پرهیز از تبلیغات پرهزینه، دروغ، تهمت، تخریب و دادن وعده های بی اساس توصیه و تاکید کرد: قانون انتخابات سلیقه ای نیست و همه بایدها و نبایدهای قانون انتخابات تذکر داده شده و همه موظف هستیم برابر قانون عمل کنیم.

بصیری به تشکیل کمیته های حقوقی و تبلیغات انتخابات اشاره کرد و افزود: این کمیته ها آماده پاسخگویی به سئوالات و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی کاندیداها هستند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شورای اسلامی شاهین شهر تصریح کرد: انتخابات تمام الکترونیک مزایای بسیار زیادی از جمله به حداقل رساندن هرگونه اشتباه، تکرار نام یک نامزد، رأی دادن به بیش از تعداد تعیین شده و غیره دارد و به محض پایان زمان قانونی رأی گیری در حداقل زمان شمارش آرا و اعلام نتیجه امکان پذیر است.

فرماندار شهرستان ضمن توصیه به کاندیداها نسبت به رعایت منشور اخلاق انتخاباتی تاکید کرد هرگونه تخلف قابل پیگرد است و با متخلفین برابر قانون برخورد جدی می شود، شهرداران نیز موظف هستند مکان کافی برای تبلیغات در اختیار نامزدها قرار دهند.

11 پرونده قضایی تخلف انتخاباتی در دادگستری شهرستان تشکیل شده است 

رئیس دادگستری شهرستان نیز در این مراسم به جایگاه قانون در انتخابات اشاره کرد و گفت: طبق قانون انتخابات یکی از وظایف دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرم است که بر همین اساس علاوه بر تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرم، شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی نیز در شهرستان تشکیل شده و موظف به رسیدگی خارج از نوبت به تخلفات انتخاباتی در شهرستان است.

حسین محمدی اضافه کرد: در قانون شرایط ویژه ای برای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی شهر و روستا تعیین شده که مهمترین آنها اعتقاد و التزام به اسلام، ولایت مطلقه فقیه و پایبندی به قانون اساسی است.

وی به شرایط رسیدگی به تخلفات انتخاباتی کاندیداها اشاره کرد و افزود: هر یک از نامزدها که التزام به قانون اساسی نداشته و مرتکب تخلفی شود شرایط ورود به عرصه انتخابات را نیز نخواهد داشت.

رئیس دادگستری شهرستان با بیان اینکه تاکنون 11 پرونده قضایی تخلفات انتخاباتی در شهرستان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: فعالیت های غیرقانونی نامزدهای انتخابات در فضای مجازی براحتی رصد و قابل پیگیری است.

دستگاه قضا اشراف اطلاعاتی کامل بر عملکرد نامزدهای انتخاباتی دارد/ با برهم زنندگان قانون برخورد جدی می شود

دادستان عمومی و انقلاب شاهین‌شهر و میمه نیز در این مراسم عرق ملی و مذهبی و احساس تکلیف کردن کاندیداها برای خدمت به مردم بیان کرد و گفت: تخطی از قوانین جمهوری اسلامی شرعا جایز نیست و انتظار می رود کسانی که عرق ملی و مذهبی دارند از قوانین تخطی نداشته باشند.

محسن بوسعیدی به برخی سوابق تخلفات انتخاباتی در شهرستان اشاره کرد و افزود: بر اساس قانون انتخاباتی نصب و الصاق هرگونه آگهی و پوستر بر درختان و در و دیوار شهر، موکب زدن و برگزاری مراسم های بزرگداشت سوری برای حضور بستگان در شهرستان تا روز انتخابات، خرید و فروش رأی، اتوبوسی نیرو آوردن برای رأی دادن و توزیع ژتون غذا و غیره از جمله مصادیق تخلف انتخاباتی است که در دوره های گذشته مشاهده می شد.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود اقوام مختلف در شاهین شهر توصیه می شود از قوم گرایی و دامن زدن به هرگونه تعصبات قومی پرهیز شود و همه کاندیداها موظف هستند با تبلیغات سالم به برگزاری انتخابات سالم و پرشور کمک کنند تا زمینه برای انتخاب افراد اصلح و شایسته فراهم شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تصریح کرد: اگر خدایی نخواسته هریک از نامزدها مرتکب تخلف شود و مورد پیگرد کیفری قرار بگیرد برچسب عدم التزام که بدون تردید برچسب کوچکی نیست بر وی زده می شود و اگر رقابت انتخاباتی به مسابقه تشبیه شود قطعا این مسابقه داور و ناظر نیز خواهد داشت که با هوشیاری کامل مراقب افراد متخلف هستند تا حق دیگران ضایع نشود.

وی از راه اندازی سامانه پیامکی ارسال گزارش مردمی از تخلفات انتخاباتی به دستگاه قضا در شهرستان خبر داد و افزود: اشراف کامل اطلاعاتی بر روی کاندیداها و افرادی که قصد برهم زدن فضای انتخابات سالم در شهرستان را داشته باشند براحتی وجود دارد و با اخلال گران و متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

مدیریت در نظام اسلامی بر اساس تعهد و تخصص است

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان در این مراسم ملاک انتخاب مدیر اصلح را تخصص و توانایی بیان کرد و گفت برخلاف برخی افراد که به اشتباه سرمایه داری را ملاک انتخاب مدیر می دانند، مدیریت در نظام اسلامی تعهد و تخصص است و باید فردی باشد که قوی و امانتدار باشد و بتواند از منافع مردم محافظت و دفاع کند.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه فصل مشترک انتخاب همه پیامبران الهی در قرآن علم ذکر شده است افزود: در فرایند انتخابات گروه بندی جناح های سیاسی در تایید صلاحیت افراد هیچ نقشی نداشتند و نماینده شهرستان به هیچ جناح، گروه و یا ائتلاف سیاسی وابستگی ندارد و ایشان نماینده همه مردم شهرستان هستند و رفت آهد با افراد مختلف به منزله حمایت از هیچ جناحی نیست.

وی با تاکید بر اینکه محکومین کیفری حق ورود به عرصه انتخابات را ندارند به کادیداها توصیه کرد که از هرگونه تخلفی اعم از خرید و فروش آراء و غیره به شدت پرهیز کنند که در صورت مشاهده با متخلف برخورد و جزای کیفری در پی خواهد داشت.

امام جمعه شاهین شهر با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان انتخابات را به میدان مسابقه تشبیه کرد و گفت: در عرصه کارزار انتخاباتی رقابت باید همراه با رفاقت باشد نه تخریب و تهمت و دروغ و نباید دیگران را نردبان موفقیت خود کنیم بلکه رقابت انتخاباتی باید در محدوده و چارچوب قوانین کشور انجام شود.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان افزود: تخطی از قانون در همه کشورهای دنیا تخلف محسوب می شود بنابراین باید به قانون احترام گذاشت همانگونه که حضرت امام در کشور فرانسه به قوانین آن کشور احترام می گذاشت و رعایت می کردند.

حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات ضرورت امروز کشور است

شهردار شاهین شهر نیز به همکاری همه افراد برای  انتاب افراد مسلح تاکید کرد و گفت: امروز مهم نیست که چه کسی انتخاب می شود بلکه مهم حضور و مشارکت گسترده و پرشور همه مردم جامعه است.

حسین امیری افزود بر اساس قانون اساسی همه اموال عمومی سطح شهر اعم از تابلوهای تبلیغاتی، چراغ های راهنمایی و رانندگی، علائم ترافیکی، گاردریل ها، درختان، پل های هوایی و عابر پیاده و برخی تاسیسات متعلق به شهرداری است و استفاده نامزدهای انتخاباتی از اماکن تخلف محسوب می شود.

وی با بیان اینکه 15 اکیبپ با تقسیم کار آماده همکاری با نامزدهای انتخابات در خصوص تبلیغات و حفاظت از اموال عمومی و نگهداری از سیمای زیبای شهر هستند افزود: بر اساس قانون شهرداری ها موظف هستند اماکنی را برای تبلیغات پیش بینی و در اختیار نامزدهای انتخابات قرار دهند که این محل ها از پیش تعیین و آماده است که کاندیداها در موعد مقرر از آن مکان ها استفاده کنند.

در این رابطه بخوانید

*در چهار سال گذشته ۷۰۰ واحد صنفی در شاهین‌شهر تعطیل شده است

*تفاوت قیمت اقلام در بازار شاهین شهر ناشی از کمبود نیرو نظارتی است

*عمل کرد تعزیرات حکومتی در شاهین شهر ناکافی است

*برپایی قسط و عدل در جامعه بر عهده مردم است

*برخی از دستگاه های فرهنگی به وظایف خود کامل عمل نمی کنند

*حکم اعدام سارق مسلح طلافروشی شاهین شهر صادر شد/ سگ گردانی های برخی، عموم شهروندان را آزرده خاطر کرده است

*شیوه غلط معماری شهری پرونده های محاکم قضایی را افزایش داده است

*در یک سال اخیر ۴۸ هزار پرونده قضایی مختومه شده است

*بازدید دادستان شهرستان شاهین شهر و میمه از روستای سیل زده سُه

*ایجاد فروشگاه های بزرگ بدون ضابطه در شاهین شهر، ۷۰۰ واحد صنفی کوچک را به تعطیلی کشانده است

*مسئول تراز انقلاب اسلامی خود را پاسخگوی مطالبات مردم می داند

*حاکمیت تفکر لیبرال بر بخشی از مدیریت اجرایی شهرستان از دهه هفتاد

*لیبرال ها و منافقین دشمنان اصلی شهید بهشتی بودند

*بررسی ۵۰ هزار پرونده قضایی در سال ۹۶

*نقش دوجانبه مردم و مسئولان در ارتقاء امنیت اجتماعی/ لزوم تشکیل هیئت های امر به معروف و نهی از منکر

*امر به معروف و نهی از منکر بهترین حوزه برای اقدام آتش به اختیار است

*دستگاه قضا اشراف اطلاعاتی کامل بر عملکرد نامزدهای انتخاباتی دارد/ با برهم زنندگان قانون برخورد جدی می شود

*فراگیر شدن تذکر لسانی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

*برخورد جدی با پدیده سگ گردانی در شاهین شهر/ بیش از ۲ هزار خودروی متخلف امنیت اخلاقی توقیف شده اند

*هیچ ماموری بدون شاکی خصوصی به منازل ورود نکرده است

*برخورد قاطع با متخلفان سگ گردانی در اماکن عمومی/ تکذیب ورود مامورین به منازل مردم در شاهین شهر

*باید برای آحاد مردم راه امر به معروف و نهی از منکر کردن مسئولان باز باشد

*کمبود قاضی و ازدیاد پرونده روند دادرسی را طولانی می کند

*رئیس جدید دادگستری و دادستان جدید شاهین شهر و میمه معرفی شدند/ تصاویر

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.