۱۶:۱۰ - چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهین شهر و میمه:

ایجاد فروشگاه های بزرگ بدون ضابطه در شاهین شهر، 700 واحد صنفی کوچک را به تعطیلی کشانده است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهین شهر و میمه، ضمن تنقاد از تفکر لیبرالی حاکم بر بخشی از مدیریت اجرایی شاهین شهر، گفت: افتتاح بدون ضابطه فروشگاه های بزرگ در سایه تفکر لیبرالی، تاکنون موجب تعطیل شدن 700 واحد صنفی کوچک در شاهین شهر شده است.

به گزارش شاهین پرس؛ محسن بوسعیدی، در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه، برگزاری 12 جلسه دیدار، پرسش و پاسخ با مردم بویژه اصناف مختلف از مهرماه سال جاری تاکنون در اتاق اصناف را از جمله اقدامات دستگاه قضا شهرستان برای احیای حقوق عامه مردم بیان کرد و گفت: صنوف مختلف در این دیدارها موضوعات و مطالبات مهم و به حقی را مطرح کردند که پنج مورد آن بدین شرح است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهین شهر و میمه، ایجاد فروشگاه های بزرگ بدون ضابطه در شاهین شهر را یکی از موضوعات مطرح شده عنوان کرد و افزود: دائر کردن فروشگاه های بزرگ بدون ضابطه خاص که بر اساس اعلام اتاق اصناف شهرستان از زمان افتتاح فروشگاه های میلاد و فدک و سایر فروشگاه های بزرگ، تاکنون حدود 700 واحد تجاری کوچک که هر کدام از آنها محل ارتزاق سه الی چهار خانواده بوده، نسبت به ابطال پروانه کسب خود اقدام نمودند که با یک حساب سر انگشتی می توان متوجه شد که چه تعداد خانواده در این وضعیت اقتصادی کشور دچار چالش جدی در معیشت شده اند.

*دائر شدن بازارهای روز و شب در شاهین شهر بدون رعایت ماده 85 قانون نظام صنفی انجام شده است

وی دائر کردن بازارهای روز و شب در شهر بدون در نظر گرفتن ماده 85 قانون نظام صنفی و آئین نامه مربوطه را یکی دیگر از چالش های اصناف و کسبه شاهین شهر عنوان کرد و افزود: ماده 2 آئین نامه قانون نظام صنفی، بیان می کند؛ «حمایت از تولیدات داخلی منجمله صنایع دستی، خانگی و روستائی و  کمک به رفع سد معبر عمومی و فروشندگان کم سرمایه» از اهداف برپایی روزبازارهای جمعی است.

بوسعیدی، با بیان اینکه در قانون نظام صنفی از نظر قانونگذار واحدهای صنفی اصل هستند و روز بازارها فرع، خاطرنشان کرد: متاسفانه در شاهین شهر آنقدر به روزبازارها بها داده شده که جای اصل و فرع عوض شده در حدی که مغازه دار ترجیح می دهد مغازه اش را اجاره داده و در روز بازار برای خود غرفه ای دست و پا کند که این اقدام متاسفانه ضرر بزرگی را متوجه کسبه و شهر کرده است.

وی سومین چالش اصناف شاهین شهر را تجمع فلافل فروشان اطراف سیلابی تحت عنوان ساماندهی دانست و بیان کرد: قبل از تدبیر شهرداری برای ساماندهی فلافل فروشان، تعداد آنها کمتر از 20 فلافل فروش در سطح شهر بود که در حال حاضر بیش از 80 فلافل فروش در حاشیه سیلابی مستقر هستند که صرف نظر از مسائل امنیتی، موجبات نارضایتی به حق واحدهای صنفی در رسته مشابه را فراهم کرده است.

*فعالیت غیر بهداشتی 80 فلافل فروش سیار حاشیه سیلابی بدون نظارت بازرسان شبکه بهداشت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه در طرح ساماندهی فلافل فروشان حاشیه سیلابی ماده 85 قانون نظام صنفی و آئین نامه آن رعایت نشده و اقدام، کاملا غیر قانونی است، اضافه کرد: کسبه صنف فلافل فروشان گلایه می کنند که هزینه سنگینی را برای اجاره یا خرید مغازه و تجهیز آن متحمل شده اند و همه حق و حقوق دولتی را پرداخت می کنند، بازرسان شبکه بهداشت نیز بصورت دوره ایی نظارت های سخت گیرانه دارند ولی فلافل فروشان حاشیه سیلابی هیچکدام نه هزینه های ما را دارند و نه نظارتی بر آنها وجود دارد با این حال معیشت ما را دچار مشکل کرده به حدی که خرجمان بیش از دخلمان شده است.

وی پایین بودن کیفیت آرد را چالش صنف نانوایان شاهین شهر عنوان کرد و افزود: واحد های نانوایی شاهین شهر نسبت به وجود محدودیت برای تهیه آرد اعتراض داشته و مطرح می کنند در حالی که اصل رقابت بین کارخانه های آرد رعایت نمی شود، نانوایان شهر اصفهان بدون هیچ محدودیتی آرد مرغوب از کارخانجات تولید آرد با کیفیت تهیه می کنند، اما نانوایان شاهین شهر بدلیل محدودیت مجبور هستند آرد با کیفیت پائین تهیه و نان بدون کیفیت دست مشتری بدهند.

بوسعیدی، اضافه کرد: صنوف مختلف ضمن قدردانی از بازرسی های دوره ای شبکه بهداشت از واحد های صنفی، نسبت به عدم حضور بازرسان شبکه در روز بازارها و فلافل فروشان حاشیه سیلابی که بعضا اغذیه هم عرضه می شود انتقاد داشتند چرا که حداقل ها بهداشت در روزبازارها و فلافل فروشی های حاشیه سیلابی رعایت نمی شود و بازرسان شبکه بهداشت نیز هیچ نظارت ندارند و این مسئله انسان را  با یک دوگانگی و تناقض در رفتار مواجه می کند.

*مدیر در تراز جمهوری اسلامی باید پاسخگوی مردم باشد/ نقد مردم موجب صیانت مسئولان می شود

وی در ادامه با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر می فرمایند امر به معروف و نهی از منکر حوزه های مختلفی دارد که مهمترین آن، حوزه امر به معروف و نهی از منکر مسئولان است اما نه با خواهش و تمنا، بلکه با مطالبه گری از مسئولان خواسته شود به معروف عمل کرده و منکر را ترک کنند.

مدعی العموم شهرستان شاهین شهر و میمه، خاطرنشان کرد: یک مدیر در تراز جمهوری اسلامی که مدیریتش بر ارزش های دینی و خون شهدای عزیز بنا شده است بایستی همواره خود را خادم مردم و پاسخگوی به آنها بداند و تلاش او در جهت بهبود وضعیت معیشت آنها باشد؛ بنابراین باید سعی کنیم خود را در معرض نقد مردم قرار داده و در صدد پاسخگوئی آن ها باشیم و بدانیم که نقد ما توسط مردم موجب صیانت ما می شود.

وی با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوبه سال 1394 اظهار کرد: بر اساس ماده 8 قانون حمایت از امران به معروف، مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت، ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردار هستند و در چارچوب شرع و قوانین می توانند نسبت به مقامات، مسؤولان، مدیران و کارکنان و تمامی اجزای حاکمیت و قوای سه گانه اعم از وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات، شرکت های دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و کلیه دستگاه هایی که شمول قوانین و مقررات عمومی نسبت به آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، امر به معروف و نهی از منکر کنند.

همچنین براساس ماده 9 این قانون، اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند. ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت که به موجب قانون جرم شناخته شده است؛ علاوه بر مجازات مقرر، موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه هفت می گردد. در مورد اشخاص حقوقی، افرادی که با سوء استفاده از قدرت یا اختیارات قانونی و اداری از طریق تهدید، اخطار، توبیخ، کسر حقوق یا مزایا، انفصال موقت یا دائم، تغییرمحل خدمت، تنزل مقام، لغو مجوز فعالیت، محرومیت از سایر حقوق و امتیازات، مانع اقامه امر به معروف و نهی از منکر شوند؛ علاوه بر محکومیت اداری به موجب قانون رسیدگی به تخلفات اداری، حسب مورد به مجازات بند (پ) ماده (۲۰) قانون مجازات اسلامی محکوم می شوند.

رشد قارچ گونه فروشگاه های بزرگ بدون ضابطه در سایه تفکر لیبرالی در شاهین شهر عده معدودی را فربه تر و عده کثیری را فقیرتر کرده است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه نظام لیبرال – سرمایه داری، دارای شکل خاصی نیست، در خصوص تفکر لیبرالی حاکم بر بخشی از مدیریت اجرایی شاهین شهر، اظهار کرد: محتوای نظام «لیبرال – سرمایه داری » براساس اصل حرکتی بقای اصلح (تنازع بقا) شکل گرفته است. برای رسیدن به حداکثر «بازده اقتصادی » بایستی تمام موانع از سرراه برداشته شود، لذا رقابت شدیدی بین افراد و گروههای مختلف جامعه، ایجاد شده و هر کس قوی تر، یا کارآتر یا ثروتمندتر است باقی می ماند و مهار اقتصاد را در اختیار می گیرد و دیگران بایستی تبعیت کنند و در غیر این صورت، بیکار و فقیر و مفلوک خواهند شد.

وی افزود: امروز اگر در شاهین شهری که در نخسین روزهای افتتاح دو فروشگاه میلاد و فدک حسب اعلام رسمی اتاق اصناف 240 واحد صنفی تعطیل شده، شاهد رشد قارچ گونه فروشگاه های بزرگ هستیم، نتیجه قوی و فربه تر شدن تعداد معدودی افراد و بیکار و فقیر و مفلوک شدن تعداد کثیری از مردم شاهین شهر است که آیا این دقیقا همان تنازع بقا و به عبارتی لیبرال سرمایه داری نیست؟

بوسعیدی با اشاره به هشدارهای امام(ره) در خصوص خطر نفوذ لیبرال ها، خاطرنشان کرد: رهبر کبیر انقلاب(ره) مرتب تاکید می کردند مواظب نفوذ لیبرال ها باشید و نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد امروز نیز بایستی خیلی مراقبت کنیم که خدای ناکرده نااهل نشویم و یا انقلاب را دو دستی تحویل نااهلان ندهیم که اگر این خود مراقبتی نباشد تاوان سختی خواهیم داد.

وی در ادامه به مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و شهردار شاهین شهر پیشنهاد داد که در ایام برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن دیدار و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با کسبه شهر، درد دل های اصناف مختلف را نیز بشنوند.

در این رابطه بخوانید

*در چهار سال گذشته ۷۰۰ واحد صنفی در شاهین‌شهر تعطیل شده است

*تفاوت قیمت اقلام در بازار شاهین شهر ناشی از کمبود نیرو نظارتی است

*عمل کرد تعزیرات حکومتی در شاهین شهر ناکافی است

*برپایی قسط و عدل در جامعه بر عهده مردم است

*برخی از دستگاه های فرهنگی به وظایف خود کامل عمل نمی کنند

*حکم اعدام سارق مسلح طلافروشی شاهین شهر صادر شد/ سگ گردانی های برخی، عموم شهروندان را آزرده خاطر کرده است

*شیوه غلط معماری شهری پرونده های محاکم قضایی را افزایش داده است

*در یک سال اخیر ۴۸ هزار پرونده قضایی مختومه شده است

*بازدید دادستان شهرستان شاهین شهر و میمه از روستای سیل زده سُه

*ایجاد فروشگاه های بزرگ بدون ضابطه در شاهین شهر، ۷۰۰ واحد صنفی کوچک را به تعطیلی کشانده است

*مسئول تراز انقلاب اسلامی خود را پاسخگوی مطالبات مردم می داند

*حاکمیت تفکر لیبرال بر بخشی از مدیریت اجرایی شهرستان از دهه هفتاد

*لیبرال ها و منافقین دشمنان اصلی شهید بهشتی بودند

*بررسی ۵۰ هزار پرونده قضایی در سال ۹۶

*نقش دوجانبه مردم و مسئولان در ارتقاء امنیت اجتماعی/ لزوم تشکیل هیئت های امر به معروف و نهی از منکر

*امر به معروف و نهی از منکر بهترین حوزه برای اقدام آتش به اختیار است

*دستگاه قضا اشراف اطلاعاتی کامل بر عملکرد نامزدهای انتخاباتی دارد/ با برهم زنندگان قانون برخورد جدی می شود

*فراگیر شدن تذکر لسانی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

*برخورد جدی با پدیده سگ گردانی در شاهین شهر/ بیش از ۲ هزار خودروی متخلف امنیت اخلاقی توقیف شده اند

*هیچ ماموری بدون شاکی خصوصی به منازل ورود نکرده است

*برخورد قاطع با متخلفان سگ گردانی در اماکن عمومی/ تکذیب ورود مامورین به منازل مردم در شاهین شهر

*باید برای آحاد مردم راه امر به معروف و نهی از منکر کردن مسئولان باز باشد

*کمبود قاضی و ازدیاد پرونده روند دادرسی را طولانی می کند

*رئیس جدید دادگستری و دادستان جدید شاهین شهر و میمه معرفی شدند/ تصاویر

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.