۱۲:۳۴ - یکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵

رئیس بنیاد شهید شاهین شهر و میمه خبر داد:

دیدار و تکریم بیش از 150 خانواده شهید در طرح سپاس بنیاد شهید

فتاح گفت: به منظور دیدار و تکریم خانواده های معظم شهدا در طرح سپاس بنیاد شهید با همکاری سپاه ناحیه و مسئولان شهرستان از 150 خانواده شهید بازدید به عمل می آید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهین شهر و میمه در گفتگو با شاهین پرس از برگزاری یادواره شهدای عملیات خیبر در شاهین شهر خبر داد و گفت: به مناسبت سالروز عملیات خیبر و گرامیداشت شهدای گرانقدر این عملیات، یادواره شهدای عملیات خیبر با حضور سردار گرجی زاده روز جمعه ششم اسفند در حسینیه اعظم شاهین شهر از ساعت 9 صبح برگزار می شود.

علیرضا فتاح به طرح سپاس از خانواده های معظم شهدا اشاره کرد و افزود: با هدف تجلیل و تکریم خانواده های معظم شهدا از 22 بهمن لغایت 22 اسفند با همکاری سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه، فرمانداری و دیگر دستگاه و نهادهای شهرستان از 150 خانواده شهید و ایثارگر بازدید انجام می شود.

وی با اشاره به در پیش بودن 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفند سال 58 به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تکریم خانواده های شاهد و ایثارگر تاسیس شد سپس شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 83 بدلیل اهمیت و ضرورت بزرگداشت شهدا این روز را به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت کرد.

فتاح معرفی فرهنگ ناب ایثار و شهادت را رسالت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد و افزود: با هماهنگی های انجام شده ویژه برنامه هایی با هدف ترویج روحیه شهادت طلبی و اهمیت فرهنگ شهادت در دنیای کنونی از جمله برنامه های بزرگداشت روز شهدا می باشد.

وی به غرس 695 اصله نهال به تعداد شهدای شهرستان در روز درختکاری اشاره کرد و افزود: همزمان با روز 22 اسفند کلیه مدیران و مسئولان شهرستان راس ساعت هشت صبح با حضور در گلزار شهدای شاهین شهر و قرائت زیارت عاشورا و اهدای شاخه های گل با آرمان های شهدا تجدید پیمان می بندند، سپس در ادامه به همین مناسبت در کلیه مدارس شهرستان زنگ شهدا نواخته شده و دانش آموزان با سیره شهدا آشنا می شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اضافه کرد: یادواره کشوری امرای شهید ارتش با حضور فرمانده کل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در روز 22 اسفند برگزار و بصورت نمادین از نامگذاری خیابان و معابر شهر به نام شهدا پرده برداری و از خانواده های شهدا تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران را یکی دغدغه اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و افزود: همایش راهیان اشتغال ویژه فرزندان پسر شهدا و جانبازان بالای 25 درصد با هدف مشاوره و هدایت شغلی آنان روز 26 اسفند در تالار شیخ بهایی برگزار می شود.

فتاح از برگزاری یادواره شهدای روستای ونداده خبر داد و افزود: به مناسبت ایام سوگواری حضرت زهرای اطهر(س) یادواره شهدای روستای ونداده با حضور خانواده های معظم شهدا ساعت 14 روز 12 اسفند در مسجد جامع این روستا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.