۰۵:۵۶ - جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶

با غروب پانزدهم ماه رجب؛

پایان سه روز راز و نیاز خالصانه در خلوتی عاشقانه با معبود/ تصاویر

بندگان عاشق عشق و معرفت شامگاه پنجشنبه مصادف با پانزدهم ماه مبارک رجب؛ پس از سه شبانه روز خلوت عاشقانه و راز و نیاز با معبود و تمرین خودسازی، با سینه ای فراخ و قلبی مملو از نور، آرامش و معنویت اعتکاف رجبیه در مساجد شهرستان را به پایان رساندند.

به گزارش شاهین پرس، ماه رجب ماه بزرگ خدا یکی از ماه های حرام و بسیار با فضیلت است که با فرارسیدن آن بندگان عاشق و مخلص خدا لبریز شور و شعف می شود در کتب دینی از ائمه معصومین برای ماه رجب فضیلت های بی شماری را ذکر و اعمالی را برای تقرب به معبود بی همتا توصیه شده است از جمله این اعمال اعتکاف ایام البیض است.

اعتکاف را موسم بازگشت به حریم کبریایی پروردگار و فرصتی برای زدودن ناپاکی‌ها از دل مؤمنان خداجو  می دانند که هر ساله با معنویت خاصی جوانان زیادی را مشتاق خود کرده و در میعادگاه مومنان گرد هم می آورد.

بندگان عاشق نیایش‌های عاشقانه با خالق بی‌همتا، همزمان با میلاد مولی‌الموحدین حضرت علی(ع) فارغ از دل مشغولی‌ها و تعلقات دنیایی در پی کسب نور ایمان و معرفت و معنویت سفری سه روزه به سرزمین پاکی و صداقت آغاز می کنند تا در زلال اعتکاف غبار آلودگی و پلیدی ها را با آب دیدگان خود شسته و جسم و جان خود را به دست بارش رحمت الهی بسپارند.

عاشقان آمدند و بر سجاده عشق و معرفت نشستند و کلام وحی را بسوی آسمان گشودند تا جان خسته از آلودگیها را در زلال جاری نجوا و نیایش شستشو داده و در انوار کلام الهی قلب های مالامال از عشق و معرفت خود را با شکوفه های معطر به سلام و صلوات و زمزمه و نوای دل انگیز استجابت به فیض خداوندی بیارایند.

معتکفین رجب در این سه روز خالصانه و با معرفت و بی ریا؛ در برابر شوکت و عظمت خالق زیبایی ها؛ سر بر سجده نهاده و با دیدگان به باران نشسته نوای دل انگیز الهیˈ العفوˈ سر داده و با نوای روحبخش دعا، مناجات و انس با خدا؛ واژه های نور را در کام ریخته و بهشت آرامش بر دل های آسمانی خود ارزانی کنند.

وقتی رجب به نیمه رسید شاخسارهای عشق و ارادت به انتظار طلوع انوار الهی رحمت و استجابت نشست در ساعات پایانی این سفر سه روزه شکوفه های معطر به ندای ربانی « الهی و ربی مَنْ لِی غیرُک» را با جان و دل سر دادند و رحمت بیکران الهی را برای عبور از پیچ و خم‏های گذرگاه زندگی مادی استمداد کردند تا با تمام وجود حلاوت و شیرینی میهمان شدن بر سر سفره لطف و احسان الهی را بچشند.

مراسم معنوی اعتکاف ایام البیض رجب که از سحرگاه سیزدهم این ماه با حضور هزاران نفر از زنان و مردان مؤمن و خداجوی شهرستان به ویژه جوانان و بانوان پاک طینت در مساجد جامع و شاخص سطح شهرستان شاهین شهر و میمه شروع شده بود پس از سه روز عبادت و راز و نیاز خالصانه به درگاه معبود بی همتا در غروب پانزدهمین روز رجب با روح و جسمی پاک از پلشتی های دنیوی و امید به لطف بیکران الهی به پایان رسید.

بیش از سه هزار نفر از جوانان پاک و مومن از دانش آموز، دانشجو، طلبه تا سرباز وظیفه و ….. امسال در مراسم معنوی اعتکاف رجبیه که در 29 مسجد سطح شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شده بود شرکت کردند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.