۱۴:۴۳ - چهارشنبه ۰۹ فروردین ۱۳۹۶

نماینده شاهین شهر و میمه:

شروط چهارگانه مورد نیاز برای تحقق اقتصاد مقاومتی/ جوان تحصیل کرده بیکار برای خانواده عذاب آور است

حاجی دلیگانی جوان تحصیل کرده بیکار را برای خانواده عذاب آور دانست و گفت: حدود 9 میلیون جوان در آستانه ازدواج در کشور وجود دارد که نیازمند شغل و مسکن هستند که اگر شرایط ازدواج برای آنها فراهم نشود تبعات فراوانی را در پی خواهد داشت.

به گزارش شاهین پرس، نماینده شهرستان شاهین شهر و میمه پیش از ظهر امروز با اشاره  به شعار تامگذاری شده از سوی رهبر انقلاب، تنها نسخه شفا بخش برای اقتصاد کشور را اجرای اصول 24 گانه سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: مشکل اقتصاد کشور نیازمند حداقل چهار اقدام اساسی است.

حسینعلی حاجی دلیگانی تفکر انقلابی داشتن تیم اقتصادی کشور  با تکیه و اعتماد به توانایی، ظرفیت و نیروی انسانی کارآمد و منابع کشور را نخستین گام بیان کرد و افزود: جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای مشابه تولید داخلی قدم دوم و اعتمادسازی مردم برای سرمایه گذاری در بورس و صنایع قدم سوم در تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه سرمایه های پراکنده فراوانی بدون استفاده و هدف در دست مردم وجود دارد که هنر مسئولان باید این باشد که با اعتماد سازی مردم بتوانند این سرمایه ها را جذب و برای تولید بکارگیری کنند خاطرنشان کرد: کاهش نرخ سود بانکی را چهارمین راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است چرا که با 20 یا 30 درصد سود تسهیلات نمی توان امید به بهبود شرایط داشت.

نماینده شهرستان ضمن تقدیر از مسئولانی که در سال گذشته بر خدمت رسانی به مردم اهتمام و همکاری داشتند، به استفاده از فرصت بوجود آمده برای خدمت رسانی و انجام صحیح مسئولیت ها تاکید کرد و افزود: همه ما مسئولان به اختیار خود مسئولیت دستگاهی را قبول کرده و بر عهده داریم که تاکنون برای هیچ مدیری ماندگار نبوده پس خوش بر احوال کسی که در این فرصت بدست آمده بتواند حداکثر استفاده را کرده و به مردم خدمت کند.

انحصار در صدور مجوزها سختگیری بی مورد برای راه اندازی مشاغل است

وی با تاکید بر اینکه با جدیت و پشتکار می توان سختترین کارها را انجام داد خاطرنشان کرد: نباید تنها در ازای مسائل مادی خود را موظف به انجام کار و ارائه خدمت به مردم بدانیم چراکه همه ما رسالتی بر عهده داریم و در برابر آن مسئول هستیم باید تلاش کنیم منشاء اثر مثبت برای مردم و انقلاب باشیم و اگر رضایتمدی مردم را نداشته باشیم بدانیم که عرصه را باختیم و در برابر شهدا شرمنده خواهیم بود.

حاجی دلیگانی از تخصیص بیش از یکصد میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان در سال گذشته خبر داد و افزود: در روزهای پایانی سال با پیگیری موفق شدیم از سازمان برنامه و بودجه اعتبار قابل توجهی برای مشکل فاضلاب شهرها و بخش از روستاهای شهرستان دریافت کنیم که می تواند بخش عمده از مشکلات شبکه فاضلاب شهرستان را رفع کند.

وی در واکنش به سختگیری ادارات مربوطه در صدور مجوز برای راه اندازی مشاغل گفت: نباید با انحصار برای صدور مجوزها سختگیری بی مورد داشت، دیده شده افرادی که برای دریافت مجوز راه اندازی یک گلخانه یا واحد تولیدی کوچک به ادارات مربوطه مراجعه می کنند بسیار به آنها سخت گرفته می شود که این منجر به دور کردن مردم از سرمایه گذاری در بخش تولید می شود.

فراهم نشدن شرایط ازدواج، مسکن و شغل برای 9 میلیون جوان تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت

نماینده شهرستان به بیش از 600 هزار فارغ التحصیل رشته حقوق بیکار در جامعه اشاره کرد و افزود: در حالی که دادگستری با کمبود نیرو مواجه است با برگزاری آزمون استخدامی تنها امکان جذب هزارو 700 نفر فراهم می شود که با افزایش این تعداد می توان آمار جوانان بیکار تحصیل کرده را کاهش داد.

وی به مصوبه خرداد سال 95 مجلس در خصوص دریافت گواهی نامه رانندگی بدون نیاز به پایان خدمت اشاره کرد و پرسید چرا مصوبه خردادماه سال 95 مجلس که به تایید شورای نگهبان رسیده بعد از گذشت این مدت هنوز اجرا نمی شود.

نماینده شهرستان در مجلس دهم وجود جوانان تحصیل کرده سطوح بالا بیکار برای خانواده را عذاب آور بیان کرد و با هشدار به مسئولان خاطر نشان کرد: حدود 9 میلیون جوان در آستانه ازدواج در کشور وجود دارد که نیازمند شغل و مسکن هستند که اگر شرایط ازدواج برای آنها فراهم نشود تبعات فراوانی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بستر و نیروی انسانی کافی در کشور وجود دارد و می توان فرصت اشتغال فراهم کرد به برنامه ریزی مدیران برای ایجاد فرصت شغلی در شهرها و روستاهای شهرستان تاکید و خاطر نشان کرد: باید برای تحقق شعار سال همه با هم تلاش کنیم و وضعیت اقتصاد کشور را بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.