۱۵:۱۵ - جمعه ۱۸ فروردین ۱۳۹۶

امام جمعه شهر وزوان:

مهمترین گام در تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است/ ورود کالاهای مشابهه تولید داخلی آسیب رساندن به اقتصاد کشور است

حجت الاسلام زمانی گفت: محدود کردن واردات کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی اولین و مهمترین گام در تحقق اقتصاد مقاومتی است و اینکه مسئولان تنها به ارائه آمارهایی مبنی بر افزایش تولید و اشتغال اکتفا کنند ولی در مقابل رکود، تورم، بیکاری و انباشت بازار از کالاهای خارجی وجود داشته باشد نوعی تناقض است.

به گزارش شاهین پرس، امام جمعه شهر وزوان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر انقلاب گفت: نامگذاری سال 96 به نام«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» بیانگر اهمیت اقتصاد در امنیت اجتماعی و معیشت خانواده است.

حجت الاسلام یدالله زمانی با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان دستگاه ها موظف هستند با عزم جدی و بدون شعار و تشریفات ظاهری زمینه اشتغال و تولید واقعی را فراهم کنند خاطرنشان کرد: محدود کردن واردات کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی اولین و مهمترین گام در تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: نباید مرزهای کشور برای ورود کالاهای خارجی باز باشد و از طرفی کارخانجات کشورمان تعطیل و کارکنان آنها که جوانان تحصیل کرده و با استعداد هستند بیکار باشند که این بدترین آسیب را به اقتصاد و امنیت اجتماعی کشور وارد می کند.

خطیب نماز جمعه شهر وزوان به برخی اقدامات انجام شده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: گرچه کارهایی در سال گذشته انجام شد ولی کافی نبود اینکه مسئولان آمارهایی مبنی بر افزایش تولید و اشتغال ارائه دهند ولی در مقابل رکود، تورم، بیکاری و انباشت بازار از کالاهای خارجی وجود داشته باشد نوعی تناقض است.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را در گروه حمایت از تولیدات داخلی عنوان کرد و افزود: وقتی می توانیم اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم که همه مردم و مسئولان در میدان عمل حضور داشته و از تولیدات داخلی حمایت کرده و خانواده ها الویت مصرف را کالاهای داخلی قرار دهند تا هم اشتغال رونق پیدا کند و هم اقتصاد مقاومتی عملیاتی و از بسیاری از مهاجرت ها نیز جلوگیری شود.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به برخی مناسبت های هفته جاری از جمله سالروز قطع ارتباط ایران و آمریکا در 19 فروردین سال 1359 یعنی پنج ماه پس از تصرف سفارت آمریکا در تهران به دستور جیمی کارتر گفت: حضرت امام (ره) در پی دستور رئیس جمهور آمریکا مبنی بر قطع روابط سیاسی و بازرگانی با جمهوری اسلامی فرمودند: تنها کار مفید کارتر همین قطع روابط با جمهوری اسلامی است که باعث رشد اقتصادی و استقلال انقلاب اسلامی در بسیاری از زمینه ها شد که متاسفانه به مرور زمان به فراموشی سپرده شده است.

وی اضافه کرد: داشمندان هسته ای کشورمان با عزم راسخ و تقدیم شهدای گرانقدر ثابت کردند که در شرایط تحریم های ظالمانه دشمنان می توانند فناوری تولید انرژی را بومی سازی کرده و انرژی تولید کنند.

امام جمعه شهر وزوان سالروز شهادت شهیدان صیاد شیرازی، سید محمد باقر صدر و مرتضی آوینی و روز انقلاب فرهنگی را گرامیداشت و با اشاره به دهم رجب المرجب میلاد حضرت امام جواد(ع) و آغاز ایام اعتکاف اظهار کرد: ایام اعتکاف فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ معنویت و خلوت و انس با معبود است که با توجه به حضور پرشور جوانان باید این فرصت مدیریت شده و استفاده بیشتری از این ایام شود چراکه همه ما به این میدان های معنوی نیاز داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.