شاهین پرس

مهمترین گام در تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است/ ورود کالاهای مشابهه تولید داخلی آسیب رساندن به اقتصاد کشور است

کدخبر: 73469
۱۸ فروردین ۱۳۹۶ در ساعت ۳:۱۵ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس، امام جمعه شهر وزوان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر انقلاب گفت: نامگذاری سال 96 به نام«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» بیانگر اهمیت اقتصاد در امنیت اجتماعی و معیشت خانواده است.

حجت الاسلام یدالله زمانی با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان دستگاه ها موظف هستند با عزم جدی و بدون شعار و تشریفات ظاهری زمینه اشتغال و تولید واقعی را فراهم کنند خاطرنشان کرد: محدود کردن واردات کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی اولین و مهمترین گام در تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: نباید مرزهای کشور برای ورود کالاهای خارجی باز باشد و از طرفی کارخانجات کشورمان تعطیل و کارکنان آنها که جوانان تحصیل کرده و با استعداد هستند بیکار باشند که این بدترین آسیب را به اقتصاد و امنیت اجتماعی کشور وارد می کند.

خطیب نماز جمعه شهر وزوان به برخی اقدامات انجام شده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: گرچه کارهایی در سال گذشته انجام شد ولی کافی نبود اینکه مسئولان آمارهایی مبنی بر افزایش تولید و اشتغال ارائه دهند ولی در مقابل رکود، تورم، بیکاری و انباشت بازار از کالاهای خارجی وجود داشته باشد نوعی تناقض است.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را در گروه حمایت از تولیدات داخلی عنوان کرد و افزود: وقتی می توانیم اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم که همه مردم و مسئولان در میدان عمل حضور داشته و از تولیدات داخلی حمایت کرده و خانواده ها الویت مصرف را کالاهای داخلی قرار دهند تا هم اشتغال رونق پیدا کند و هم اقتصاد مقاومتی عملیاتی و از بسیاری از مهاجرت ها نیز جلوگیری شود.

حجت الاسلام زمانی با اشاره به برخی مناسبت های هفته جاری از جمله سالروز قطع ارتباط ایران و آمریکا در 19 فروردین سال 1359 یعنی پنج ماه پس از تصرف سفارت آمریکا در تهران به دستور جیمی کارتر گفت: حضرت امام (ره) در پی دستور رئیس جمهور آمریکا مبنی بر قطع روابط سیاسی و بازرگانی با جمهوری اسلامی فرمودند: تنها کار مفید کارتر همین قطع روابط با جمهوری اسلامی است که باعث رشد اقتصادی و استقلال انقلاب اسلامی در بسیاری از زمینه ها شد که متاسفانه به مرور زمان به فراموشی سپرده شده است.

وی اضافه کرد: داشمندان هسته ای کشورمان با عزم راسخ و تقدیم شهدای گرانقدر ثابت کردند که در شرایط تحریم های ظالمانه دشمنان می توانند فناوری تولید انرژی را بومی سازی کرده و انرژی تولید کنند.

امام جمعه شهر وزوان سالروز شهادت شهیدان صیاد شیرازی، سید محمد باقر صدر و مرتضی آوینی و روز انقلاب فرهنگی را گرامیداشت و با اشاره به دهم رجب المرجب میلاد حضرت امام جواد(ع) و آغاز ایام اعتکاف اظهار کرد: ایام اعتکاف فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ معنویت و خلوت و انس با معبود است که با توجه به حضور پرشور جوانان باید این فرصت مدیریت شده و استفاده بیشتری از این ایام شود چراکه همه ما به این میدان های معنوی نیاز داریم.

انتهای پیام/