۲۰:۳۰ - دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵

امید معلولان شاهین شهر به تحقق رویاها در “سرزمین امید”

سرزمین امید شاهین شهر فعالیت اجتماعی خود را برای تحقق رویاهای خود در فضای مجازی آغاز کرد.

به گزارش شاهین پرس، معلولیت، محدودیتی دائمی یا موقت به لحاظ جسمی، حرکتی، حسی یا ذهنی و روانی است که شخص مبتلا به آن را در زندگی روزمره و در مقایسه با سایر افراد جامعه دچار مشکل یا محدودیت می کند.

البته مشخص است که زندگی یک فرد در اثر معلولیت کاملا دچار تغییر می شود اما می توان با پشتیبانی و حمایت از فرد معلول ضمن تامین نیازهای مادی و غیر مادی، بار سنگین مشکلات را از دوش آنها برداشته و برای ادامه زندگی به آنها کمک کرد.

 عضو کانون معلولین کارآفرین شاهین شهر در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس، با بیان اینکه مردم و مسئولان برای حقوق معلولان احترام قائل شده و نگاه ترحم آمیز به آنان را از جامعه حذف کنند گفت: نه فقط شهر بلکه جامعه نامهربان است و تعریف درستی از معلولیت ندارند و نمی دانند آنکس که عاجز از خلق لحظه هاست معلول است.

امیرحسین عسکرآزادی در ادامه افزود: گروه سرزمین امید شاهین شهر فعالیت اجتماعی خود را با هدف معرفی توانمندیهای معلولان به عنوان نیروهای توانمند و کارآمد در عرصه های اجتماعی است تا موجب تغییر نگرش برخی از مسئولان که این قشر را مصرفی و سربار و قابل ترحم می دانند، شوند.

وی افزود: این گروه فعالیت خود را در فضای مجازی با حضور جمعی از خیران و مدیران خیریه ها، برخی از اعضای شورای شهر، افراد تحصیل کرده و فرهیخته، هنرمندان و روانشناسان گردهم آمده اند تا همدل و همفکر معلولان کارآفرین باشند.

عضو جامعه معلولان کارآفرین شاهین شهر با ذکر این مطلب که معلولیت نباید محدودیت به دنبال داشته باشد خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه و خودباوری معلولان برای حضور فعال و مشارکت تاثیرگذار آنها در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی درسطح جامعه به حمایت مستمر مسئولان در سطح ملی برمی گردد و خود می تواند باعث شکوفا شدن استعدادهای این عزیزان شود.

وی افزود: گروه خودباور سرزمین امید با کمک و همفکری اعضاء و جامعه معلولان، کانون معلولین کارآفرین، انجمن نابینایان و ناشنوایان تصمیم دارد ضمن آشنا نمودن معلولان با قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اجرای دقیق و کامل این قانون را از مسئولان و متولیان این امر طلب نموده و برای تحقق هرچه بهتر این مهم تلاش کند.

عسکرآزادی اضافه کرد: با توجه به نواقص و نارسایی هایی که قانون حمایت از حقوق معلولان دارد این قانون نیاز به بازنگری مجدد دارد تا بتواند شرایط مناسب تری را برای خلق فرصت های برابر و زندگی عادلانه برای این قشر کمتر برخوردار جامعه فراهم کند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.