۱۱:۰۴ - پنجشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۵

معاون آمار و اطلاعات اداره کل برنامه و بودجه استان اصفهان

رشد 2.6 دهم درصدی جمعیت شاهین شهر/ شاهین شهر و میمه با رتبه سوم استان پیشتاز مشارکت در طرح سرشماری است

لعلی معاون آمار و اطلاعات اداره کل برنامه و بودجه استان اصفهان گفت:در حالی که بر اساس پیش بینی ها انتظار مشارکت 35 درصدی خانوارها را داشتیم با همکاری همه رده ها و حوزه ها، میزان مشارکت به 47 درصد رسید و کشور ما در ردیف کشورهایی قرار گرفت که با استفاده از شیوه اینترنتی سرشماری و آمارگیری انجام می دهد.

به گزارش شاهین پرس،  معاون آمار و اطلاعات اداره کل برنامه و بودجه استان اصفهان روز گذشته در آیین اختتامیه طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 شهرستان شاهین شهر و میمه، اجرای این طرح را موفقیت آمیز خواند و گفت: اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 برای نخستین بار در کشور بصورت دو مرحله انجام شد که از ویزگی های منحصر بفردی برخوردار بود.

محمدرضا لعلی از مشارکت 47 درصدی خانوارها در ثبت نام اینترنتی خبر داد و افزود: در حالی که بر اساس پیش بینی ها انتظار مشارکت 35 درصدی خانوارها را داشتیم ولی خوشبختانه بدلیل اهمیت موضوع و تلاش و همکاری همه رده ها و حوزه ها، میزان مشارکت به 47 درصد رسید و باعث شد کشور ما در ردیف کشورهایی قرار بگیرد که با استفاده از شیوه های نوین(اینترنتی)، سرشماری و آمارگیری انجام می دهد.

وی افزود: علی رغم وجود تفکری در جامعه که اعتقاد دارند دوران سرشماری به پایان رسیده و باید به دنبال شیوه های نوین باشیم خاطرنشان کرد: در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 95 تلاش شد از همه توان و ظرفیت های موجود کشور استفاده شده و با تبیین اهمیت اجرای این طرح برای برنامه ریزی های آینده کشور با مشارکت بسیار خوب خانوارها فرهنگ آماری کشور نیز ارتقاء داده شود.

مردم استان اصفهان در طرح سرشماری نفوس و مسکن 45 درصد مشارکت کردند

معاون آمار و اطلاعات اداره کل برنامه و بودجه استان از مشارکت 45 درصدی استان اصفهان در طرح سرشماری نفوس و مسکن خبر داد و افزود: با توجه به اینکه اهمیت اجرای طرح مزبور بین همه مدیران و مسئولان تسری داده شده بود با همکاری همه دستگاه ها مردم استان اصفهان مشارکت 45 درصدی داشتند که در این بین شهرستان شاهین شهر و میمه جزو پیشتازان بود و موفق شد رتبه سوم استان را به خود اختصاص داد.

وی تفاوت اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن نسبت به سالهای قبل را نیز از دیگر ویژگی های طرح دانست و افزود: در حالی که در سال 85 تعداد آمارگیران سه هزارو 800 نفر بود امسال یک هزارو 435 نفر آمارگیر داشتیم که علی رغم اینکه حجم آمارگیری سه برابر افزایش پیدا کرد اما صرفه جویی و کاهش هزینه ها را در پی داشت و موفق شدیم با همکاری ۶۰ نفر کاربر و ۱۰ نفر کارشناس فنی در زمانی بمدت 26 هزارو ۹۵۰ ساعت کار، آمار و اطلاعات 71 هزارو ۸۰۹ خانوار را در سامانه سرشماری استان به ثبت برسانیم.

لعلی اضافه کرد: اجرای موفقیت آمیز طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 کمک کرد تا همه صفات های انسانی از قبیل درصد بیسوادی، بیکاری و … و همچنین برخی مشکلات جامعه شهری نیز قابل احصاء شود که با توجه به اینکه 17 درصد خانوارها فاقد کد پستی بودند لازم است مسئولان مربوطه نسبت به پلاک گذاری و پلاک کوبی کدهای پستی اقدام کنند.

طرح سرشماری سال 95 بی نظیرترین طرح با مشارکت بالای مردم بود

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه در ابتدای مراسم ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی اعضای ستاد سرشماری شهرستان گفت: اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 95 یکی از بی نظیرترین طرح هایی بود که با مشارکت و همکاری همه دستگاه ها به خوبی و با موفقیت در شهرستان اجرا شد.

محمود مسلم زاده به مهمترین اقدامات ستاد سرشماری شهرستان اشاره کرد و افزود: با همکاری اعضای ستاد سرشماری شهرستان از همه توان و ظرفیت دستگاه ها برای افزایش جلب مشارکت و دریافت و ثبت اطاعات خانوارها در سامانه سرشماری استفاده شد.

شاهین شهر با 2.6 دهم درصد رشد رتبه نخست رشد خانوار در استان اصفهان است

معاون فنی و برنامه ریزی شهرستان نیز ضمن قدردانی از زحمات آمارگیران و اعضای ستاد سرشماری شهرستان گفت: طرح سرشماری سال 95 کار بسیار دشواری بود که با همکاری ستاد سرشماری شهرستان در بالاترین سطح اجرا و موفق شدیم دومین شهرستان در ارائه گزارش پیشرفت در استان باشیم.

فروزنده با نمایش چند اسلاید از نمودارها به تحلیل گزارش عملکرد شهرستان در اجرای طرح سرشماری پرداخت و اعلام کرد بر اساس آمار بدست آمده شهرستان شاهین شهر و میمه با 2.6 دهم درصد رشد، رتبه نخست به لحاظ رشد تعداد خانوارها در استان اصفهان است.

آیین تجلیل از دست اندر کاران سرشماری عمومی نفوس ومسکن سال ۱۳۹۵ با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ،معاون آمار واطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان و جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان در محل فرمانداری برگزار و از مسئولان اداره و  دستگاههای اجرایی، کارشناسان و ماموران آمار شهرستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.