۱۶:۰۰ - جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵

امام جمعه شاهین شهر:

شاهین شهر سال گذشته دارنده رتبه اول حفظ قرآن در استان بود/ حقوق 230 هزارتومانی امام جمعه شاهین شهر

حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر با اشاره به حقوق های نامتعارف برخی از مدیران متخلف در پاسخ به افرادی که میزان حقوق دریافتی ائمه جمعه را پرسیده بودند گفت: ائمه جمعه سراسر کشور تنها و براساس دوری یا نزدیکی به مرکز، شهریه ای از سوی رهبر معظم انقلاب دریافت می کنند که بر همین اساس بنده ماهیانه مبلغ 230 هزار تومان به عنوان حقوق دریافت می کنم.

به گزارش پایگاه خبری شاهین پرس؛ امام جمعه شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، به حقوق‌های نجومی که اخیراً توسط برخی از رسانه‌ها منعکس و به آن دامن زده‌شده است اشاره کرد و گفت: از میان هزاران مدیر دولتی شریف و پاک 950 نفز این حقوق های نامتعارف را دریافت می کردند که از میان این افراد دریافتی 3 درصد آنها بیش از 30 میلیون بوده و تعمیم دادن آن به همه مدیران کار صحیحی نیست.

وی در پاسخ برخی از افراد که مبلغ دریافتی امام جمعه شاهین شهر را جویا شده بودند بیان کرد: ائمه جمعه سراسر کشور تنها و براساس دوری یا نزدیکی به مرکز، شهریه ای از سوی رهبر معظم انقلاب دریافت می کنند که بنده ماهیانه مبلغ 230 هزار تومان بابت شهریه از دفتر رهبر معظم انقلاب و همچنین مبلغی نیز از سوی برخی مراجع به عنوان شهریه که مجموع آن کمتر از 500 هزار تومان است، ماهیانه دریافت می کنم.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان حقوق های نامتعارف برخی از مدیران را خیانت به انقلاب و مردم  دانست و خواستار برخورد سریع و جدی مسئولان با متخلفان شد.

وی به طرح ملی حفظ قرآن کریم اشاره و با بیان اینکه امروزه یکی از مشکلات کشور کمبود حافظان قرآن است گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تربیت حافظان قرآن، سال گذشته در طرح ملی حفظ قرآن که یکهزار نفر سهمیه برای تربیت حفظ قران در شهرستان پیش بینی شده بود، بیش از سه هزار نفر در دوره های آموزشی شرکت کردند و موجب شد شاهین شهر رتبه اول حفظ قران را در استان بدست بیاورد.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر یا اینکه امسال نیز این طرح با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و دفتر امام جمعه برگزار می شود به والدین توصیه کرد که جوانان و نوجوان خود را به انس بیشتر با قرآن و شرکت در دوره های آموزشی تشویق نمایند.

وی با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی در کشور گفت: شورای نگهبان علاوه بر تطبیق قوانین مجلس با شرع مقدس و قانون اساسی وظیفه نظارت استصوابی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شورای اسلامی و ریاست جمهوری و تایید یا رد انتخابات را بر عهده دارد.

حجت الاسلام ملکیان با بیان اینکه در همه کشورهای دنیا که انتخابات برگزار می شود سازوکاری برای نظارت بر انتخابات وجود دارد تا نتیجه انتخابات بر اساس خواسته مردم آن کشور باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ما جمهوری اسلامی است و وظایف دشواری که شورای نگهبان بر عهده دارد 6 نفر فقیه از سوی رهبر انقلاب برای اسلامیت و 6 نفر حقوقدان نیز از سوی فقها برای جمهوریت انتخاب می شوند.

امام جمعه شاهین شهر در ادامه به سالروز تشکیل سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: در شهرستان شاهین شهر و میمه علاوه بر 5 هزار نفر بیمه شده 130هزار نفر نیز تحت پوشش این اداره هستند که ماهیانه مبلغ 130 میلیارد ریال مستمری پرداخت می شود.

وی با اشاره به خدمات ارزنده سازمان بهزیستی به افراد معلول، زنان سرپرست خانواده و کودکان بی سرپرست و یا بد سر پرست جامعه و انجام مشاوره به روشندلان اظهار کرد: با توجه به پایین آمدن سن اعتیاد، درمان معتادان تنها بر عهده دولت نیست باید مردم نیز در درمان معتادان مشارکت کنند.

حجت الاسلام ملکیان فرانسه را جولانگاه منافقین دانست که در روزهای اخیر همایش برگزار کرده و برخی از اروپا و آمریکا به همراه ته مانده گروهک منافقین شرکت کرده بودند که ترکی الفیصل نیز برای خروج از انزوای تبلیغاتی در این همایش شرکت کرده بود.

وی با طناب پوسیده منافقین به چاه افتادن سعودی ها را به حماقت محض عنوان کرد و افزود: عربستان سعودی با به وجود اوردن داعش، طالبان، القاعده و النصره در پی بدست آوردن اعتباری در منطقه بود که شکست های پیاپی در یمن، بحرین و سوریه او را وادار به حماقت کرده که با گروهک منافقین عهد و پیمان ببندد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.