۱۹:۲۹ - یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵

حوزه علمیه خواهران استان اصفهان:

مقابله با حجاب و عفاف از مهمترین محورهای هجمه فرهنگی جبهه استکبار در مواجهه با نظام اسلامی ایران است

حوزه علمیه خواهران اصفهان در بیانیه خود گفته است: عفاف و حجاب در عصر مدرن تنها یک نوع پوشش نیست بلکه اندیشه و رویکردی است که بشریت به آن نیازمند است، مسئله ای که در جامعه امروز مختص زنان نیست

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ مرکز  مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب در بیانیه ای با اشاره به آیه شریفه ۵۹ سوره احزاب قرآن، یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنی أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً » (ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند. و خداوند بخشنده مهربان است، اظهار کرده است: ترویج و حمایت از بی بندوباری و مقابله با حجاب و عفاف یکی از مهمترین محورهای هجمه فرهنگی جبهه استکبار در مواجهه با نظام اسلامی ایران بوده است.

در ادامه بیانیه امده است: تغییر سبک زندگی زنان ایرانی در موضوع عفاف و حجاب و تبدیل آن به نکات مطرح شده در شبکه های ماهواره ای غربی تلاشی است که منجر به از هم گسیختگی نهاد خانواده اصیل ایرانی و سست شدن پایه های اعتقادی خانواده مسلمان می شود، عفاف و حجاب در عصر مدرن تنها یک نوع پوشش نیست بلکه اندیشه و رویکردی است که بشریت به آن نیازمند است، مسئله ای که در جامعه امروز مختص زنان نیست.

حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطرنشان کرده است : متاسفانه مدتی است که دشمن در یک شبیخون فرهنگی عفت عمومی را در جامعه اسلامی نشانه رفته و برخی افراد و جریان ها با کمرنگ دانستن این مسئله، آن را موضوعی شخصی و اختیاری قلمداد می کنند در حالی که آیات متعدد قرآن کریم در خصوص وظایف مردان و زنان برای حفظ عفت عمومی در جامعه اسلامی تاکید داشته و اگر در این راستا تدبیری اساسی اندیشیده نشود بی شک اثرات جبران ناپذیری را بر جای می گذارد.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: ما زنان ولایتمدار طلبه همزمان با سالروز حجاب و عفاف برای ترویج این مهم همچون امام خویش بر این باوریم که مساله حجاب، یک مساله ارزشی و اجتماعی است، چنانکه رهبر فرزانه انقلاب می فرمایند؛«از دیدگاه اسلام حفظ عفت و پاکدامنی زنان نقش تعیین کننده ای در سالم سازی جامعه اسلامی دارد و حتی حفظ جایگاه و منزلت زن به حفظ حجاب و عفت او بر می گردد.

حوزه علمیه خواهران اصفهان تاکید کرده است: در نقطه مقابل یکی از راه های اساسی دشمن جهت ضربه زدن به اسلام و نظام جمهوری اسلامی، ترویج و حمایت از بی بند و باری و مقابله با حجاب و عفاف است». حفظ حجاب به زن کمک می کند تا بتواند به آن رتبه متعالی خود برسد و گرفتار دام های رنگارنگی که بر سر راهش پهن کرده اند، نشود.

در ادامه بیانیه بیان شده است: ما زنان ولایت مدار از دولت محترم، مسئولان ذی ربط، سازمان های فرهنگی، رسانه ای، دستگاه های تربیتی و ارشادی می خواهیم برای شناساندن عمق و محتوای حجاب و عفاف، برنامه ریزی و از نفوذ فرهنگ مبتذل غرب پیشگیری کنند تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی، اجتماع را به محیط کار و تلاش تبدیل و از سلامت روانی و اخلاقی جامعه برخوردار است.

حوزه علمیه خواهران اصفهان در پایان بیانیه عنوان کرده است: از همه زنان آزاد اندیش فرهیخته دعوت می کنیم که با درک جایگاه جهانی کشورمان الگویی شایسته از اخلاق و عفت در جهان به ویژه جهان اسلام به نمایش بگذارند و با رعایت پوشش در خور و شایسته زن مسلمان ایرانی توطئه های فرهنگی دشمن را خنثی کنند.

منبع:صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.