این کارشناس تفسیر قرآن با بیان اینکه این نوع حجاب همان چادر فاطمی (سلام الله علیها) و ایرانی که مورد تأکید قرآن قرار دارد خاطرنان کرد: آنچه که امروزه بعنوان حجاب، در برخی از سطوح جامعه، بطور ناقص و کاریکاتوری انجام می شود و بعضاً همین مقدار ناچیز هم مورد اعتراض برخی از بیماردلان قرار می گیرد، اصلاً حجاب نیست، بلکه صرفاً رعایت نصف و نیمه یک قانون است، (قانون پوشش) « حجاب مد نظر قرآن کریم یا همان حکم خدا، حجابی است که سر و گردن و سینه و بدن رابپوشاند» برای مراعات فرهنگ و عرف جامعه وضع شده است.
وی افزود: این نوع از حجاب را ایرانیان با حیا و عفیف قبل از اسلام داشته اند و آثار آن بر نقوش سنگی باقیمانده در خرابه های تخت جمشید قابل مشاهده است؛ درحالیکه اعراب از آن برخوردار نبوده اند، لذا اسلام بر آن مهر تایید زد و مسلمانان را به این نوع پوشش امر فرمود.
کریمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، از چادر به عنوان بهترین نوع حجاب و نشانه ملی ما ایرانیان، یاد می کنند خاطر نشان کرد: پوشش مورد نظر غرب هیچ ارتباطی با فرهنگ غنی، اصیل و عفیف ایرانی ندارد.
این کارشناس ارشد تغذیه در قرآن کریم متذکر شد: هر چند فضای آیه شریفه حاکی از آن است که زن مسلمان با حجاب، به عفت شناخته می شود و از تعرض بیماردلان در امان است، اما با توجه به مطلق آمدن واژه و قید نخوردن آن، شاید بتوان با استفاده از سایر آیات الهی و آموزه های دینی و سخنان اولیای الهی و بزرگان دین، با توسعه در مفهوم این عبارت (أَنْ يُعْرَفْنَ)، حکمت های دیگری از این جمله به دست آورد و استفاده های اخلاقی و اعتقادی دیگری هم داشت.
وی اضافه کرد: حجاب اسلامی باعث می شود زن مسلمان به ایمان و تقوا شناخته شود چون حجاب حکم خدا و فرمان الهی است و او مجری اوامر الهی است.
کریمی برخی از آثار و مزایای حجاب اسلامی را برشمرد و بیان اینکه عفاف، حیا و پاکدامنی زنان؛ برای این است تا افراد فاسد بدانند این فرد بدکاره و اهل مفاسد نیست تاکید کرد: داشتن حجاب به برخورداری از اصالت خانوادگی دلالت دارد چراکه حجاب زن آزاد را از کنیز جدا می کند.