۱۶:۳۰ - جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

امام جمعه شاهین شهر:

فرهنگ پایه های استقلال هر کشوری است/ با حفظ وحدت باید مراقب نقشه های خبیثانه دشمنان باشیم

حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر: گفت: استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و امنیتی جزو آرمان های ملت ایران است و باید با حفظ وحدت میان دولت و ملت در مقابل نقشه های خبیثانه دشمنان حساسیت داشته و مراقب باشیم.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ امام جمعه شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی و تبریک حلول ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه برای هر عبادتی نزد خداوند ثواب و پاداشی وجود دارد گفت: جهاد یکی از دربهای بهشت است و روزه گرفتن در گرما بر اساس فرموده امام صادق (ع) با فضیلترین جهاد است.

وی دستگیری از خلق خدا را از نتایج روزه خواند و خاطرنشان کرد: کمته امداد امام(ع) و بهزیستی برای کمک به نیازمندان به یاری همه نیاز دارد و خداوند دست کسانی را که کمک می کنند را خواهد گرفت و کمک به نیازمندان موجب آمرزش گناهان می شود.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان با سالروز وفات حضرت خدیجه همسر گرامی رسول اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: حضرت خدیجه یکی از چهار زنبا فضیلت عالم است چرا که به لحاظ ایمان به جایی رسید که پیامبر و فرشتگان به او مباهات می کردند.

وی با اشاره به سالروز تشکیل انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام(ره) در 30 خرداد سال 56 تصریح کرد: با توجه به بیان حضرت امام اساس ملیت و استقلال هر کشوری فرهنگ آن کشور است و آنچه که استقلال یک کشور را تهدید می کند تغییر فرهنگ آن کشور می باشد.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر به دغدغه های رهبر انقلاب در خصوص ولنگاری فرهنگی اشاره و تاکید کرد: علاوه بر 27 مرکز متولی امور فرهنگی کشور، همه موظف هستیم رهنمودهای رهبر انقلاب در خصوص فرهنگ را جامه عمل بپوشانیم.

وی جهاد کشاورزی را مادر صنایع و نیازهای جامعه را عنوان کرد و افزود: جهاد سازندگی که بعدها با تغییراتی، جهادکشاورزی نام گرفت از بدو تاسیس عمده فعالیت های خود را بر محور روستاها و کشاورزی بنا نهاده بود و امروزه با توجه به وسعت سرزمین و تغییرات آب و هوایی کشور و بر اساس محورهای تعیین شده رهبر انقلاب برای رشد و توسعه نیازمند توجه بیشتر مسئولان است تا کشور بیش از این وابسته به نفت نباشد.

حجت الاسلام ملکیان حفظ و حراست از محیط زیست را وظیفه عمومی و همگانی دانست و تاکید کرد: تمام مواهب الهی به همه مخلوقات خداوند تعلق دارد و با حفاظت از محیط زیست نسل های اینده نیز آن بهرمند خواهند شد.

وی به نهضت مسجد سازی در شاهین شهر اشاره کرد و در گزارشی اعلام کرد طی 10 سال گذشته با نهضت مسجد سازی تعداد 12 مسجد به مساجد شهر اضافه شده است و این در حالی است که 8 مسجد دیگر نیز در حال احداث می باشد.

امام جمعه شاهین شهر با اشاره به تکرار برخی واژه های جدید در بیانات اخیر رهبر انقلاب که بیانگر اهمیت آنها از نگاه رهبر انقلاب می باشد گفت: استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و امنیتی جزو آرمان های ملت ایران است و باید با حفظ وحدت میان دولت و ملت در مقابل نقشه های خبیثانه دشمنان حساسیت داشته و مراقب باشیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.