۱۸:۲۹ - یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴

شهردار شاهین‌شهر:

لایحه بودجه پیشنهادی سال 1395 شهرداری تقدیم شورا شهر شد

شهردار شاهین شهر لایحه بودجه پیشنهادی یک هزار و 600 میلیارد ریالی سال 95 شهرداری را تقدیم شورای اسلامی شهر کرد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ حسین امیری با حضور در جلسه رسمی شورای اسلامی شاهین شهر لایحه بودجه 218 میلیارد تومانی سال 1395 شهرداری و سازمان‌های وابسته شاهین شهر را جهت بررسی و تصویب تقدیم شورای اسلامی شاهین شهر نمود.

وی در این جلسه بودجه پیشنهادی سال 95 را بالغ بر یک هزار و 600 میلیارد ریال اعلام و اساس برنامه ریزی و پیش بینی بودجه را استقرار مدیریت هزینه با رعایت اصل صرفه جویی، پرهیز از اسراف، حذف هزینه های غیر ضروری و جهت دهی مخارج در راستای الگوی صحیح مصرف با توجه به منویات مقام معظم رهبری و اصول اقتصاد مقاومتی دانست.

شهردار شاهین شهر با بیان اینکه بیشترین سهم بودجه 218 میلیارد تومانی شهرداری شاهین‌شهر در سال آینده با 65 درصد به حوزه عمرانی عمرانی اختصاص دارد گفت: 35 درصد از کل بودجه به هزینه های جاری و 58 میلیارد تومان نیز به سازمان های وابسته شهرداری اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه سرانه بودجه شهرداری شاهین‌شهر برای هر نفر یک‌میلیون و 66 هزار تومان است، افزود: بودجه سال آینده شاهین‌شهر در حیطه‌ اهداف و برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله برنامه ششم توسعه تهیه و تدوین‌ شده است.

امیری اضافه کرد: بیشترین اعتبار برای عبور و مرور، توسعه خطوط ریلی و همچنین تأسیسات شهری اختصاص ‌یافته است که امیدواریم این بودجه را در موعد مقرر هم وصول و هم اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک 90 درصد بودجه امسال اعلام وصول‌ شده است خاطر نشان کرد: با توجه به رکود اقتصادی که بر فروش نفت در جهان حاکم شده است، متأسفانه یکی از دلایل دیر پرداخت کردن عوارض برخی از صنایع اطراف شاهین‌شهر که درآمدهای آن‌ها از محل درآمدی‌های نفتی است همین رکود حاکم بر بازار نفت است.

 با بیان اینکه 22 پروژه عمرانی با اعتباری حدود 18.5 میلیارد تومان در دهه فجر در شاهین‌شهر به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین پروژه تجاری و خدماتی شاهین‌شهر واقع در میدان امام حسین (ع) با سرمایه‌گذاری نزدیک به 950 میلیارد ریال و با مساحت نزدیک به 37 هزار متر مربع در دهه فجر رقم خواهد خورد.

شهردار شاهین شهر افزایش درآمدهای پایدار و توسعه مراکز آموزشی، تفریحی و سیاحتی و نگاه ویژه به سیستم حمل و نقل شهری و بین شهری را از مهم ترین خصوصیات بودجه سال آینده شهرداری خواند و اظهار کرد: بودجه مالی سال 1395 با ساعت ها نشست تخصصی و متعدد با کارشناسان مدیریتی و اقتصادی و معاونان شهرداری و مدیران عامل سازمان های وابسته به شهرداری و هم اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر و به صورت کاملاً اجرایی و کارآمد و براساس نیاز شهر برای دستیابی به توسعه همه جانبه شهر تدوین گردیده است.

وی اضافه کرد: طرح های عمرانی در راستای رعایت عدالت در ارائه خدمات در تمام محله های شهر، با اولویت بندی طرح ها و پروژه ها با تأکید بر تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام و توجه به نیازهای شهر و ایجاد تسهیلات لازم برای شهروندان، با برآورد هزینه دقیق و به دور از هرگونه هزینه اضافی و با اعتباری در حدود یک هزار و 40 میلیارد ریال و نزدیک به 65 درصد بودجه شهرداری برنامه ریزی شده است.

امیری راهبردهای اساسی بودجه سال آینده شهرداری را بر اساس اهتمام به انضباط مالی و بودجه ای و تعادل بین منابع درآمدی و مصارف هزینه ای، اصلاح نظام مالی و افزایش بهره وری از مهم ترین اولویت های شهرداری شاهین شهر دانست.

وی با بیان اینکه: در بودجه سال 1395 آموزش های مهارتی کارکنان و ارتقاء سطح علمی آنان، توسعه فناوری اطلاعات و پژوهش، افزایش بهره وری و کارآیی و بهبود سرمایه انسانی مورد توجه قرار گرفته است  خاطرنشان کرد: به منظور تکریم ارباب رجوع و تحقق دولت الکترونیک، به کارگیری نظام های یکپارچه هوشمند و فناوری اطلاعات برای بهبود و خدمات رسانی در دستور کار قرار دارد.

شهردار شاهین شهر تمرکز زدایی در واگذاری وظایف و تمرکز در تهیه، نظارت بر بودجه و کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار و ایجاد درآمدهای پایدار باید در برنامه های شهرداری را از اولویت های مهم شهرداری دانست و افزود: قریب به دو هزار میلیارد ریال پروژه با مشارکت بخش خصوصی در شهر تعریف شده است ولی چشم انداز پنج هزار میلیارد پیش روی شهرداری می باشد.

وی با اشاره به شرایط جوی و وجود صنایع آلاینده متعدد در اطراف شاهین شهر تصریح کرد: شهرداری شاهین شهر با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر برای کاهش آلاینده های زیست محیطی  اقدام های مناسبی را انجام داده است که در سال آینده نیز در راستای حفظ سلامت شهروندان با جدیت پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

در ابتدای این جلسه علی صالحی رییس شورای اسلامی شهر ضمن تبریک پیشاپیش ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و قدردانی از برنامه ریزی مناسب در برگزاری هفته نکوداشت شاهین شهر از سوی شهرداری و سازمان فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهرداری از آماده شدن بودجه در زمان مقرر با تلاش شهردار، معاونان، مدیران عامل سازمان های وابسته و کارکنان شهرداری قدردانی نمود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.