۰۸:۰۰ - شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر:

90درصد پروژه های نیمه تمام شهرداری به بهره برداری رسیده است/ طرح اولیه سازه یادمان شهدای گمنام به تصویب رسید

شکرزاده رئیس شورای اسلامی شاهین شهر گفت: نمی توانیم از مباحثی که پایه های خانواده را متزلزل می کند چشم پوشی کنیم. بر همین اساس رفع معضلات اصلی شهر را در دستور کار خود در سال آینده قرار داده ایم.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نارئیس شورای اسلامی شاهین شهر در گفتگو با پایگاه خبری شاهین نا اظهار کرد: در مدت 18 ماه گذشته دغدغه ها و رویکرد اصلی شورای چهارم اتمام پروژه های نیمه تمام بود که با همکاری همه اعضای شورا و مجموعه شهرداری بیش از 90 درصد پروژه های نیمه تمام تاکنون به بهره برداری رسیده است.

به گفته پیمان شکرزاده ساختمان نگارستان شهرداری، فرهنگسرای گلدیس و ورزشگاهای پوریای ولی خانه کارگر و بانک استان از جمله پروژه هایی بود که با پشت سر گذاشتن دو دوره شورا به بهره برداری رسیده است.

گپ و گفت رئیس شورای شهر با خبرنگار شاهین نا را در ادامه بخوانید:

با توجه به بار ترافیکی سنگینی که در خیابان های شاهین شهر از جمله خیابان فردوسی وجود دارد آیا طرحی برای کاهش این حجم ترافیکی دارید؟ پارکینگ طبقاتی فردوسی در چه مرحله ای قرار دارد؟

با توجه به شلوغی و حجم بالای ترافیک خیابان فردوسی اتمام و بهره برداری از پروژه پارکینگ طبقاتی می تواند کمک کننده باشد. این پروژه که در واقع یک مجموعه تجاری می باشد دارای قسمت های مختلفی است که در مرحله اجرایی دچار برخی مشکلات شده بود ولی در حال حاضر با جدیت دنبال می شود. در حال حاضر نیز تاسیسات این پروزه در دست طراحی قرار دارد که با تخصیص اعتبار در بودجه سال 94 تلاش می کنیم این پروژه تا نیمه اول سال 94 به بهره برداری برسد.

اما یادمان باشد اتمام و بهره برداری این پارکینگ پاسخگوی شلوغی خیابان نیست، بر همین اساس با خرید و تملک زمین در خیابان پروین در نظر داریم پارکینگ دیگری نیز در این خیابان احداث نماییم.

مهمترین الویت و رویکرد شورای چهارم در تصویب بودجه سال 94 شهرداری چه می باشد؟

با توجه به اینکه شهرداری تا پایان ماه جاری فرصت دارد لایحه بودجه سال 94 را به شورا ارائه دهد، لذا برای تصریح در تصویب بودجه ضمن هماهنگی انجام شده با شهرداری قرار شدجلسات هم اندیشی با حضور کارشناسان شورا و شهرداری برگزار شود تا به این روند کمک نماید.

همچنین شورای اسلامی در یک برنامه پنجساله در حال حرکت است لذا رعایت اقتصاد مقاومتی، مدیریت مصرف و اصلاح رویه های موجود را در دستور کار شورا برای تصویب بودجه قرار خواهد داد.

shokrzadeh 1

 

با توجه به اینکه به پایان سالی می رسیم که مسئله اقتصاد و فرهنگ از جمله دغدغه های مهم رهبر انقلاب بوده بفرمایید شورای اسلامی شهر و شهرداری به منظور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری چه اقداماتی انجام داده است؟

برای تحقق شعار سال در مقوله فرهنگ با تلاش کمیسیون فرهنگی شورا در سال جاری نیم میلیارد تومان به منظور اجرای طرح های مشارکتی فرهنگی اختصاص داده شد. ولی از آنجاییکه مباحث فرهنگی نیازمند کار فنی و علمی است و اینکه برگزاری سمینار و جلسه در چندین موضوع مختلف تاثیری در فرهنگ مورد تاکید مقام معظم رهبری ندارد در نظر داریم در سال آینده برای رفع معضلات اجتماعی شهر با مشارکت مردم به طرح های جذب شده فرهنگی سمت و سو بدهیم و یک یا دو محور مهم به ترتیب الویت را در دستور کار قرار دهیم.

البته یادمان نرود که  شهردار در این برهه از زمان در مدیریت سازمان رفاهی تفریحی تغییر ایجاد کرده است که از شجاعت و توجه ویژه ایشان به مقوله فرهنگ حکایت می کند.

امسال دو تن از شهدای والامقام و گمنام دوران دفاع مقدس در بوستان انقلاب شاهین شهر به خاک سپرده شده اند شهرداری و شورای اسلامی شاهین شهر آیا طرحی برای ایجاد یک پایگاه و مرکز فرهنگی در جوار قبور شهدای گمنام دارد؟

به برکت وجود مبارک دو شهید والامقام که در واقع نعمت بزرگی برای این شهر است اتفاقات خوبی رخ داده است. چه در مراسم تشییع و خاکسپاری و چه در برگزاری چندین مراسم یادبود که در جوار این شهدا و برای ایجاد فضای فیزیکی مناسب بود در جلسات هیئت امنا به این مسئله تاکید شده است. به همین منظور در آخرین جلسه هیئت امنا که با حضور نماینده بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان تشکیل شده بود طرح اولیه سازه یادمان شهدا که برگرفته از عید غدیر با زاویه 45 درجه و ارتفاع 4 متر مشرف به صحن اول(برای برگزاری تجمعات) و کریدور زیبایی که به صحن اصلی متصل می شود با ارتفاع 12 متر و نما و معماری ایرانی اسلامی از سوی واحد طراحی شهرداری ارائه شد، که هیچ یک از اعضا ایراد اساسی به این طرح نداشتند. طبق پیش بینی های انجام شده از ابتدای سال آینده ان شاالله عملیات احداث یادمان شهدا شروع خواهد شد. هیئت امنای شهدای گمنام در تلاش است که این مکان به قطب فرهنگی شهر تبدیل گردد.

در مدت تصدی شما بر ریاست شورای شهر چه تغییرات مدیریتی برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان اتفاق افتاده است؟

از آنجاییکه اعضای شورای اسلامی در دوره چهارم به 11 نفر افزایش یافت اعضا با حضور فعالانه در کمیسیون های تخصصی تلاش خود را برای حل مشکلات مردم گذاشته اند. بر همین اساس با همکاری اعضای شورا و شهرداری تصمیم گرفتیم در رسیدگی به مشکلات و خدمت رسانی بهتر به شهروندان که وظیفه اصلی و ذاتی شورا نیز می باشد پیش قدم شده و با تغییر در روش سیستم مدیریتی به جای رجوع شهروندان به شورا، اعضای شورا به مردم بروند و از نزدیک مشکلات شهروندان را بررسی کرده و اقدامات لازم انجام دهند یعنی در واقع ما به سمت مشکلات مردم خواهیم رفت.

در این رابطه و ابتدعا با تقسیم شهر به 27 محله مختلف بصورت سرزده بدون هماهنگی قبلی از محلات بویژه محله های حاشیه شهر بازدید و با در نظر گرفتن مسائل خدمات شهری، عمرانی و فضای سبز، از همان جا تصمیمات لازم برای رفع اشکالات و نواقص گرفته می شود.

این روش دو نتیجه در بر خواهد داشت؛ اول اینکه برای رفع مشکلات اگر از محل بودجه سال جاری امکان داشت که خیلی سریع اقدامات انجام خواهد گرفت و در غیر اینصورت علاوه بر گنجاندن اعتبار در ردیف بودجه سال آینده به بودجه ریزی شهرداری نیز کمک خواهد کرد. با همکاری اعضای کمیسون های مختلف شورا نیز پیش بینی کرده ایم تا پایان سال 70 درصد محلات را به صورت سرزده بازدید نماییم.

و دیگر اینکه برای انسجام بخشیدن به اجرای ماموریتهای سازمان های خدمات رسان و جلوگیری از موازی کاری، در برنامه های سال آینده از کلیه سازمان های خدمات رسان درخواست شده که اکثر قریب به اتفاق برنامه های خود را ارسال کرده اند.

و در اینجا لازم به یادآوری است که شهروندان شاهین شهر بدانند که 11 خادم آنها در شورای اسلامی دوره چهارم با جدیت تمام پیگیر مشکلات آنها هستند.

shokrzadeh 3

در بازدید از محلات مهمترین الویت و توجه شما چه مسائلی می باشد؟

در بازدید از محلات از کوچکترین تا بزرگترین موارد، بررسی و برای پیگیری ثبت می شود. از جمله: نظافت، عمران، فضای سبز، پلاک گذاری منازل، نامگذاری خیابان ها، جدول گذاری، دفع آب ها سطحی و … کلیه موارد مورد پیگیری قرار می گیرد.

در اینجا لازم است به اهالی محله گلدیس نوید این خبر را بدهم که تا پایان سال جاری اولین فروشگاه بازار روز فدک افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید در این فروشگاه کلیه اقلام مورد نیاز با تخفیف ویژه به مشتریان عرضه می شود و همچنین پارک بزرگی نیز در کناراین فروشگاه احداث خواهد شد.

دومین فروشگاه بازار روز نیز در ان شاالله نیمه اول سال 94 در شهرک میلاد به بهره برداری خواهد رسید. البته در نظر داریم تعداد این فروشگاه ها را افزایش داده و در محلات مختلف از این نوع فروشگاه ها دایر کنیم.

همچنین تا قبل از پایان سال عملیات احداث کمپینگ شرق شاهین شهر حد فاصل پل گرگاب تا پل هسا نیز آغاز خواهد شد.

با توجه به سازو کارهای تعریف شده در شورای شهر برای مشکلات روحی و روانی شهر چه تدابیری اتخاذ کرده اید؟ 

از آنجاییکه هویت بخشی یکی از نیازهای اصلی شاهین شهر است و جدیت و پشتکار در رسیدگی به امور را می طلبد، هرچند ما مسئول اجرایی نیستیم ولی وظیفه داریم به فکر مشکلات مردم باشیم و در واقع زبان گویای مردم شهر هستیم و این پیگیری و جدیت در مصوبات شورا همه حاکی از آزردگی اعضای شورا نسبت به دغدغه ها و مشکلات مردم شهر است که خود را جدای از مردم نمی دانند.  پس بنابراین نمی توانیم از مباحثی که پایه های خانواده را متزلزل می کند چشم پوشی کنیم. بر همین اساس است که تلاش در رفع معضلات اصلی شهر را در دستور کار خود در سال آینده قرارداده ایم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.