۱۵:۱۰ - شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵

حاجی دلیگانی:

بخشنامه‌ افزایش 34 درصدی حقوق مدیران برخلاف حقوق شهروندی است

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه موضوع حقوق‌های نجومی هم مربوط به بند 9 از اصل سوم قانون اساسی است که رعایت نشده و تبعیض در جامعه زیاد شده است تصریح کرد: آیا بخشنامه‌ای که معاون رئیس جمهور صادر کرد و 34 درصد به حقوق مدیران اضافه کرد برخلاف حقوق شهروندی نیست؟

به گزارش شاهین پرس،  نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی به رونمایی دولت از منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: سوالی که در این خصوص باید از دولتمردان پرسید این است که نوشتن 120 عنوان که عموما از قانون اساسی و سایر قوانین نشات گرفته چقدر زمان می‌برد که آقایان پس از سه سال و نیم به فکر انجام آن افتاده‌اند، چنین کاری می‌توانست سه و سال نیم پیش انجام شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: در نوشتن متن منشور حقوق شهروندی هم دولتی‌ها گزینشی عمل کرده‌اند برای مثال به حقوق آزادی‌های اجتماعی و سیاسی زنان پرداخته‌اند ولی وقتی صحبت از نیازهای مادی جامعه مخصوصا زنان مطرح می‌شود می بینیم که هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است، این چه نوع حقوق شهروندی است؟

وی اضافه کرد: آقای روحانی که مسئول اجرای قانون اساسی است باید به مردم پاسخ بدهد که در کجای منشور حقوق شهروندی به اصل 2 قانون اساسی که موضوع قسط و عدل است عمل کرده است، چرا دولت برای رفع تبعیض در جامعه که در بند 9 اصل سوم قانون اساسی به آن اشاره شده، هیچ کاری انجام نداده و با بخشنامه‌هایی که زیر مجموعه آقای رئیس جمهور صادر کرده‌اند بر این تبعیض افزوده است.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه موضوع حقوق‌های نجومی هم مربوط به بند 9 از اصل سوم قانون اساسی است که رعایت نشده و تبعیض در جامعه زیاد شده است تصریح کرد: آیا بخشنامه‌ای که معاون رئیس جمهور صادر کرد و 34 درصد به حقوق مدیران اضافه کرد برخلاف حقوق شهروندی نیست؟

وی ادامه داد: شما بروید و ببینید، حقوق‌های نجومی در دوسال اخیر مطرح شده است و این یک و بام دو هوا است، نمی‌شود ما از طرفی برای مردم انشا بخوانیم و از طرف دیگر از پاسخگویی به مردم شانه خالی کنیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه با طرح سئوالی از رئیس جمهور پرسید: چه اقدامی برای پی‌ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه انجام داده‌است، چقدر مشکل مسکن و اشتغال مردم به خصوص جوانان حل شده و به چه دلیل بیش از 600 متقاضی نشریه بیش از شش ماه است که پرونده‌شان در وزارت فرهنگ و ارشاد خاک می‌خورد درحالی که دولت موظف است ظرف سه ماه پاسخ دهد.

وی افزود: بحث تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان، بیمه قالیبافان، بیمه بیکاری، مرخصی زایمان بانوان، حمایت از کودکان بی‌سرپرست، افرادی که شب‌ها سر گرسنه بر زمین می‌گذارند و هزاران مشکل دیگر روی زمین مانده، کجای این رعایت حقوق شهروندی است؟

حاجی‌دلیگانی به دستور تهیه دستورالعمل برای منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: جالب است در حالی که کمتر از شش ماه از عمر دولت یازدهم باقی مانده است، دستوری صادر شده که ظرف مدت شش ماه برای این منشور دستورالعمل تهیه شود.

وی در خصوص رسیدگی قوه قضاییه به تخلفات حسین فریدون گفت: از قوه قضاییه این انتظار را داریم همانطور که رئیس جمهور گفتند با کسی رودربایستی ندارد و به هیچ فردی امتیاز خاصی نمی‌دهد، به همه موارد و گزارش‌هایی که ارسال می‌شود همچنان با قوت رسیدگی کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه خاطرنشان کرد: باید به پرونده کسانی که نسبت به بیت‌المال قصور کرده‌ و پرونده بانک ملت را با آن‌ همه مسائل به وجود آورده‌اند به طور شفاف رسیدگی شود حتی اگر برادر یکی از روسای قوا باشند، تا خاطیان از دستگاه قضا طلبکار نشوند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.