۱۴:۴۸ - شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵

مدیر مدرسه علمیه اهل البیت(ع) شاهین شهر:

پیشرفت نظام اسلامی در گرو وحدت حوزه و دانشگاه ها/ سیاستمداران صهیونیستی غرب بین علم و دین جدایی انداختند

حجت الاسلام دائی مدیر مدرسه علمیه اهل البیت(ع) شاهین شهر گفت: سیاستمداران غرب بویژه صهیونیست هیچ وقت نمی خواهند که بین حوزه و دانشگاه ها وحدت وجود داشته باشد و هریک سرگرم مسائل فرعی بی اهمیت جامعه باشند.

به گزارش شاهین پرس، مدیر مدرسه علمیه اهل البیت(ع) شاهین شهر به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در جمع نمازگراران شاهین شهری گفت: هرچند موضوع وحدت حوزه و دانشگاه در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بین مسئولان و علما مطرح شد اما امام امت و مراجع تقلید قبل از پیروزی انقلاب به دنبال وحدت بین حوزه و دانشگاه بودند.

حجت الاسلام محمدعلی دائی هدف از وحدت حوزه و دانشگاه را حرکت موازی هر دو نهاد موثر برای حل مشکلات و معضلات جامعه عنوان کرد و افزود: با وحدت بین حوزه و دانشگاه جامعه اسلامی ساخته و در جهان به عنوان الگو مطرح می شود.

وی از دانشگاه ها و حوزه های علمیه به عنوان دو نماد علمی و تربیتی یاد کرد و افزود: حل بسیاری از معضلات و مشکلات امروز جامعه درگرو وحدت حوزه و دانشگاه و کار کردن درست و صحیح آنها است و هردو باید تلاش کنند تا ضمن نزدیک شدن به استاندارها، نیازهای جامعه را پاسخگو باشند.

مدیر مدرسه علمیه اهل البیت(ع) با ابراز تاسف از دور بودن دانشگاه ها و حوزهای علمیه از بسیاری از مسائل علمی مورد نیاز جامعه بدلیل نبود وحدت و ارتباط، خاطرنشان کرد:  گرچه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه ها تحول زیادی داشتند و به سوی پیشرفت و ترقی حرکت کرده اند اما هنوز تا رسیدن به نقشه راه و دورنمای ترسیم شده فاصله زیادی وجود دارد.

برای رشد و پیشرفت باید اخلاق حاکم در حوزه و دانشگاه ها بر اساس دین باشد

وی به حضور فارغ التحصیلان دانشگاه ها در حوزه های علمیه برای فراگیری علوم مورد نیاز اشاره کرد و افزود: برای موفقیت و پیشرفت باید اخلاق حاکم در دانشگاه ها و حوزه ها نزدیک به دین و آنچه که در قرآن اشاره شده است، باشد.

حجت الاسلام دائی با اشاره به بزرگانی همچون ابوعلی سینا، محمد زکریای رازی و ابوریحان بیرونی و…. که جزو ستارگان علم و دین به شمار می روند، تصریح کرد: حدود هزار سال قبل در کشور علم و دین در کنار هم قرار داشت و تحصیل می شد اما متاسفانه بدنبال تغییراتی که در غرب روی داد این مسئله کم رنگ شد.

وی اضافه کرد: بعد از دوره رنساس در اروپا، غرب و بویژه صهیونیست ها به بهانه ترقی و پیشرفت، در ممالک اسلامی بین علم و دین جدایی انداخته و هریک را توصیه و سفارش به کار کرد تخصصی کردند .

مدیر مدرسه علمیه اهل البیت(ع) شاهین شهر با تاکید بر اینکه اگر وحدت بین حوزه و دانشگاه باشد و علاوه بر کار تخصصی، یکدیگر را نیز هم پوشانی دهند، بار دیگر ابن سیناها و ابوریحان ها نیز پدید خواهند آمد، خاطرنشان کرد: سیاستمداران غرب بویژه صهیونیست هیچ وقت نمی خواهند که بین حوزه و دانشگاه ها وحدت وجود داشته باشد و به جدایی دین از علم تاکید دارند.

سیاستمداران صهیونیست غربی در تلاش هستند که حوزه ها و دانشگاه ها را سرگرم مسائل بی اهمیت جامعه کنند

وی اضافه کرد: آنها سعی و تلاش می کنند که طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان دانشگاه ها تنها کار خود را انجام داده و با سرگرم شدن به مسائل فرعی و بی اهمیت، از مسائل مهم مورد نیاز جامعه دور باشند و کاری به کارهم نداشته باشند.

حجت الاسلام دائی با اشاره به قرن نوزدهم که اوج تحقیقات غرب بود و موجب شد وحدت علم و دین از بین رفته و جدا شوند اظهار کرد: متاسفانه بدلیل القائات و نیرنگ دشمنان، سابقه درخشان ملت ایران که بزرگان تاریخ این سرزمین حکایت از هوش و استعداد سرشار ایرانیان دارد از حدود 200 سال قبل و دوره ستم شاهی با از بین رفتن وحدت دین و علم دچار تنزل شد و علما و اندیشمندان کمتر به درد جامعه می خورند.

وی به خیانتهای جکومت پهلوی در حق ملت ایران اشاره کرد و افزود: بیگانگان و دشمنان اسلام عده ای از نخبگان کشور را ربوده و عده ای را نیز عوامل خود در داخل کشور گماشتند و روشنفکران هم ناخواسته و نفهمیده با اراده خائنانه حکومت پهلوی بین حوزه و دانشگاه شکاف ایجاد کردند.

مدیر مدرسه علمیه اهل البیت(ع) از شهیدان مفتح، مطهری، بهشتی و… به عنوان نسلی یاد کرد که، نسبت به مسائل سیاسی و دینی حساس شده و رسالت خود را به نحوی انجام دادند که تا حدودی بین حوزه و دانشگاه وحدت برقرار شد.

برای حل مشکلات جامعه باید حوزه و دانشگاه موازی و پابه پای هم باشند 

وی با ابراز تاسف از اینکه امروزه در دانشگاه ها و حوزه های علمیه کمتر به مسائل علمی و دینی مهم و مورد نیاز جامعه پرداخته می شود تاکید کرد: ما باید بدانیم در نظام اسلامی برای رشد و پیشرفت باید حرکت حوزه و دانشگاه ها موازی و پا به پای هم باشد تا بتوانند مشکلات جامعه را حل کنند که اینگونه وحدت بین این دو نهاد موثر معنا پیدا می کند.

حجت الاسلام دائی به برخی از فارغ التحصیلان دانشگاه ها که در حوزه های علمیه دروس مورد نیاز را از علما و روحانیون می آموزند اشاره کرد و افزود: همانگونه که علوم حوزه ها پاسخگوی مسائل و مشکلات جامعه نیست در دانشگاه ها نیز کسب معارف دینی بسیار کم رنگ دیده می شود، در حالیکه باید نسبت به هم خوش بین بوده و با هم مرتبط و همکار هم باشند و یکدیگر را شعبه دیگر خود بدانند و تبادل علمی داشته باشند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.