۰۴:۰۰ - جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵

شهردار شاهین شهر:

کلنگ زنی مترو شاهین شهر به شرط رفع موانع/۱۲۰۰میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در شهرداری شاهین شهر تدوین شده است

امیری شهردار شاهین شهر گفت: شهرداری شاهین شهر با همکاری شورای اسلامی شهر از سال گذشته تاکنون۱۲۰۰ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه خدماتی، فرهنگی و رفاهی تهیه شده است که در سال جاری تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان از این طرح‌ها به قرارداد منتهی شده است.

شهردار شاهین شهر در گفتگو با شاهین پرس، از شاهین شهر به عنوان شهری فرهنگی، توسعه پذیر و مدرن نام برد و با اشاره به وجود پنج مرکز دانشگاهی، ۳۶ هزار دانش‌آموز، هشت فرهنگسرا و پنج مجموعه ورزشی گفت: شاهین شهر بر خلاف آنچه در گذشته تصور می شد شهری فرهنگی، پویا، فعال و مدرن است که بر اساس روشهای علمی مدیریت می شود.

حسین امیری با بیان اینکه شاهین شهر با وجود جاذبه های سکونتی محل زندگی اقوام مختلف مردم از همه نقاط کشور است تصریح کرد: این شهر علاوه بر جاذبه های سکونتی، دارای جاذبه های اقتصادی نیز است بطوریکه طی 20 ماه گذشته شهرداری و شورای اسلامی در اجرای برنامه دوم توسعه با انجام مطالعه و نیازسنجی بیش از یک هزار و 200 طرح سرمایه گذاری را در حوزه خدمات فرهنگی و رفاهی آماده کرده که 350 میلیارد تومان از این طرح ها در سال جاری منجر به انعقاد قرارداد و اجرا شده است.

وی به شاخصه های سلامت اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت سلامت شهر و شهروندان نظارت بر ایمن سازی ساختمان های در حال احداث مورد تاکید قرار دارد و همه شهروندان و فعالان بخش صنعت و ساختمان ملزم به رعایت مقررات ایمنی هستد.

شهردار شاهین شهر با اشاره به خدمات رسانی مراکز فرهنگی، تفریحی و رفاهی شهرداری به بیش از 124 هزار نفر از شهروندان طی 10 ماه گذشته خاطرنشان کرد: روزانه 60 هزار نفر با 127 دستگاه اتوبوس در دو خط برون شهری و درون شهری و حدود 48 هزار نفر نیز با یک هزارو و 100 دستگاه تاکسی در 14 خط جابجا می شوند که شهرداری به ازای هر نفر 900 تومان سوبسید به اتوبوسرانی پرداخت می کند.

امیری اضافه کرد: با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی همواره مورد توجه شهرداری شاهین شهر قرار دارد به منظور کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری اتوبوس های خط واحد توسط سازمان اتوبوس رانی بازسازی و به چرخه بر می گردند و همچنین طی یک سال گذشته با استفاده از تسهیلات دولتی 90 دستگاه خودروی تاکسی نوسازی و به ناوگان تاکسیرانی شهرداری شاهین شهر اضافه شده است.

وی از جمع آوری روزانه 120 تن زباله در سطح شهر خبر داد و گفت: با توجه به حجم زباله جمع آوری شده، بهترین کارخانه کود کمپوست استان در شاهین شهر قرار دارد که بصورت مکانیزه و روش علمی اقدام به تبدیل زباله به کود کمپوست می کند و ساختمان آزمایشگاه این کارخانه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

شهردار شاهین شهر سرانه فضای سبز در شاهین شهر را 18.5 متر مربع اعلام کرد و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و وجود صنایع آلاینده پیرامون شهر ضرورت توسعه فضای سبز، فاز دوم عملیات انتقال آب برای فضای سبز با استفاده از سیستم تصفیه فاضلاب و ایجاد منبع 10 هزار متر مکعبی و هفت کیلومتر لوله گذاری که نقش بسزایی در توسعه فضای سبز دارد یکی از مهمترین پروژه های آماده بهره برداری شهرداری در دهه فجر است.

وی با اشاره به پروژه های آماده بهره برداری شهرداری شاهین شهر در دهه فجر گفت: با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال 20 پروژه فرهنگی، خدماتی، عمرانی و تفریحی شهرداری شاهین شهر در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

امیری بودجه سال 96 شهرداری را 162 میلیارد تومان اعلام کرد که 39 درصد به هزینه های جاری و 61 درصد به بخش عمرانی با الویت تکمیل پروژه های نیمه تمام و توجه به خطوط ریلی اختصاص داده شده است 24 درصد از بودجه بخش عمران به مبلغ 20 میلیارد تومان به حمل و نقل و بهبود عبور و مرور شهری و ۲۰ درصد نیز به بهبود فضای محیط شهری اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۵ شهرداری شاهین شهر نیز ۱۶۰ میلیارد تومان بود که با توجه به بودجه ۱۰ ماهه، ۷۵ درصد آن تاکنون وصول شده است.

شهردار شاهین شهر با اعلام اینکه عملیات احداث خط متروی شاهین شهر به اصفهان در صورت رفع موانع در دهه فجر آغاز خواهد شد خاطرنشان کرد: طول مسیر متروی شاهین شهر به اصفهان 18 کیلومتر است که 13 کیلومتر آن در تعهد شهرداری شاهین شهر قرار دارد که در صورت رفع دو مشکل  کوچک در دهه فجر عملیات اجرایی آن کلنگ زنی خواهد شد.

وی در خصوص پل شهدای گرگاب که یکی از نقاط حادثه خیز و از ورودی‌های اصلی شاهین شهر است اظهار کرد: با توجه به ناایمن بودن پل شهدای گرگاب که به اشتباه محور اصلی تلقی شده و در ورودی شهر قرار دارد گزارش و طرح هایی برای الزام ایمن سازی و توسعه پل تهیه و در شورای ترافیک استان در حال بررسی می باشد که با توجه به این که این پل در محدوده وزارت راه قرار دارد تاکنون مجوزی برای توسعه آن صادر نشده است.

امیری با بیان اینکه شهرداری شاهین شهر سالانه مبلغ یک میلیارد تومان برای عمران و آبادی 32 مسجد و حسینه شهر اختصاص می دهد افزود: هفته نکوداشت شاهین شهر فرصتی است برای معرفی ظرفیت های فرهنگی، علمی، صنعتی و ورزشی این شهر از جمله وجود پنج مرکز دانشگاهی معتبر، حدود 36 هزار دانش آموز، جمعیت جوان و باسواد شهر، زندگی مسالمت آمیز اقوام مختلف با آیین های متفاوت در کنار یکدیگر و نام آوران و مدال آوران ملی و جهانی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان در حادثه ساختمان پلاسکو به فعالیت سازمان آتش نشانی شاهین شهر اشاره کرد و افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین شهر با بروزترین تجهیزات، 87 آتش نشان و پرسنل در چهار ایستگاه به شهروندان خدمات رسانی می کنند که به طور متوسط ماهانه حدود 70 مورد عملیات انجام می دهند.

شهردار شاهین شهر افزود: با توجه به موقعیت شاهین شهر و وجود آپارتمان، صنایع و کارخانه های اطراف که اغلب دچار حریق می شوند نیازمند خودروی سنگین مجهز به نردبان مرتفع است که سازمان آتش نشانی شاهین شهر طی یکسال گذشته علاوه خرید یک دستگاه خودروی سنگین اطفاء حریقAVC، قرارداد خرید یک دستگاه نردبان با ارتفاع 44 متر از کشور اتریش به مبلغ 4.5 میلیار تومان را امضاء کرده است و ظرف مدت هشت ماه آینده به ناوگان سازمان افزوده می شود.

وی با اشاره به برخی مناطق حادثه خیز درون شهری گفت: در بیش از 10 نقطه حادثه ساز شاهین شهر اقدام به ساماندهی و اصلاح هندسی معابر شده است و همچنین مالکان و سازندگان ساختمانها با نظارت و مشاوره کارشناسان بر اساس قانون ملزم به رعایت قوانین ایمنی هستند.

امیری از ساماندهی 20 نقطه شهری برای تردد معلولان خبر داد و گفت: تعداد انگشت شمار متکدیان در این شهر، افراد غیر بومی هستند که از شهرهای همجوار به شاهین شهر می‌آیند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.