۰۶:۵۳ - چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

دبیر ستاد راهیان نور پایگاه شهید صیاد شیرازی قم:

بیش از دو سوم جمعیت روحانی و طلبه در جبهه های جنگ حضور فعال داشتند

یادواره شهدای روحانی و طلبه شاهین شهر و میمه با حضور طلاب و روحانیون خواهر و برادر، و جمعی از مسئولان شهرستان در مصلی نماز جمعه شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، یادواره شهدای روحانی و طلبه شاهین شهر و میمه با حضور طلاب و روحانیون خواهر و برادر، و جمعی از مسئولان شهرستان در مصلی نماز جمعه شاهین شهر برگزار شد.

دبیر ستاد راهیان نور پایگاه شهید صیاد شیرازی قم در این مراسم با مروری بر خاطرات دوران دفاع مقدس گفت: طلاب و روحانیون افتخار این را دارندکه همانند دیگر اقشار جامعه در 15 خرداد 42 بیدار شده و 22 بهمن سال 57 انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس بیش از دو سوم جمعیت طلاب و روحانی سابقه حضور در جبهه های جنگ دارند و بیش از 30 هزار نفر از روحانیون در دفاع مقدس شرکت کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی حمایت عاشقانه ملت ایران از نظام مقدس جمهوری اسلامی که پشت سر روحانیت حرکت کرده و در به ثمر رسیدن، قوام یافتن و ادامه انقلاب اسلامی همراهی کردند را ریشه در اعتقادات قوی و ایمان راسخ مردم دانستند.

وی در ادامه به تفسیر حدیثی از حضرت رسول اکرم(ص) در وصف ایرانیان پرداخت و گفت: در دوران دفاع مقدس با تقدیم 220 هزار شهید بشارت پیامبر اکرم(ص) تحقق یافت.

حجت الاسلام هاشمی بابیان اینکه ائمه معصومین(ع) الگوی شهدا در داشتن روحیه شهادت طلبی بودند، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت و انتظار را حضرت امام(ره) با دعوت به حق در بین ملت ایران ترویج داد.

امام جمعه شاهین شهر در ابتدای این مراسم به دهه اول ذی الحجه اشاره کرد و گفت: ایام دهه اول ماه ذی الحجه نسبت به دیگر ایام شرافت و فضیلت فراوان دارد.

وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) وجود عدل و داد در زمین و باقی مانده حجت خدا در زمین در نتیجه این ازدواج و پیوند آسمانی می باشد.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان در ادامه با بیان اینکه در همه انقلاب و نهضت های دنیا به نتیجه رساندن حرکت ها تنها بر دوش قشر خاصی از جامعه است در حالیکه انقلاب اسلامی با مشارکت همه گروه ها و اقشار مختلف به پیروزی رسید. افزود: یکی از قشر هایی که وظیفه اصلی او تبلیغ دین بود و به نسبت جمعیت بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب کرده است جامعه روحانیت و حوزه های علمییمی باشد.

وی اضافه کرد: جامعه روحانیت و حوزه های علمیه در دوران دفاع مقدس بیش از چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که اکثر آنها در خط مقدم جبهه ها مشغول به خدمت بودند و نام 143 نفر از آنها نیز به عنوان فرمانده لشکر و فرمانده گروهان برده می شود

در پایان این مراسم؛ از خانواده های معزز شهدای روحانی و ایثارگران روحانی و طلبه شهرستان با اهدای لوح یادبود تجلیل به عمل امد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.