۱۸:۱۳ - جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳

امام جمعه شاهین شهر:

هنوز حق هشت سال دفاع مقدس و شهدا ادا نشده است / پیام هایی که رزمایش پیامبر اعظم داشت

حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر گفت: گرچه تا كنون يادواره ها، خاطره گويي ها و كتاب هايي از شهيدان گفته و نوشته شده اما هنوز حق هشت سال دفاع مقدس و شهدا ادا نشده است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ امام جمعه شاهین شهر در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، در ادامه مبحث سبک زندگی به وظایف متقابل زن و شوهر اشاره کرد و گفت: از جمله وظایف زن در برابر همسر، عصبانی نکردن و تشکر کردن زن از شوهر است و جلب رضایت، پرداخت نفقه و همچنین غیرت و حفاظت از زن نیز از جمله وظایف مرد مطرح کرد.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان در خطبه دوم با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی تکلیف پذیر است.

وی با بیان اینکه درخت از جمله نعمتهای بزرگ خداوند به انسان ها می باشد، افزود: بی جهت درختان را قطع نکنید که عذاب زیادی برای آن است.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر با اشاره به جشن نیکوکاری گفت: در حدیث آمده که با صدقه و زکات اموال خود را حفظ کنید و غضب خدا با صدقه فرو می رود.

وی ضمن اشاره به بیستم اسفند كه روز راهيان نور ناميده شده خاطر نشان كرد: گرچه تا كنون يادواره ها، خاطره گويي ها  و كتاب هايي از شهيدان گفته و نوشته شده اما هنوز حق هشت سال دفاع مقدس و شهدا ادا نشده است.

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه: هر روز دفاع مقدس خاطراتی در بر داشت و یکی از بهترین کارها برای نسل جوان برگزاری اردوی راهیان نور است. اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با راهيان نور می فرمایند: راهيان نور يك حركت جهادي و خود جوش مردمي است كه نشانگر بصيرت مردم است.

حجت الاسلام ملکیان در ادامه به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم در آبهای خلیج فارس اشاره کرد و گفت: رزمايش پيامبر اعظم (ص) كه از سلاح هاي جديد و كاربردي بسیار پیشرفته ای که دنیا را متحیر خود کرد بود استفاده می شد تنها گوشه ای از توانمندی نظامی کشور را به رخ جهانیان کشید.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر افزود: این رزمایش اول پيام صلح و دوستي برای همسايگان داشت كه بدانید با وجود قدرت تاكنون به هيچ كشوري حمله نكرده ايم و هیچ خطری از جانب ما برای شما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دشمنان فکر می کنند می تواند با فشار و تحریم اقتدار نظام را بگیرد و خیال می کنند که با فشار و تحریم، ایران را به پای میز مذاکرات کشانده اند، خاطرنشان کرد: اگر دشمنان بدانند که تحریم ها کارساز نیست در مذاکرات کوتاه خواهند آمد.

امام جمعه شاهین شهر اضافه کرد: پیام دیگر این رزمایش این بود كه ايران به عنوان يك قدرت هميشه آماده و مهيا است و همه ي دشمنان بدانند توان دفاعي كشور ما در حدي است كه هر تهديدي را در نطفه خفه خواهد كرد.

وی در پایان با بیان اینکه: ايران تربيت شدگاني مانند حزب الله را دارد كه يك تنه هزاران نفر را به مرگ مي كشانند. تصریح کرد: پيام ديگر رزمایش پیامبر اعظم این بود كه ما خود مي توانيم امنيت تنگه عمان و خليج فارس را تامين كنيم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.