۱۶:۲۷ - چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲

هاشمیان پور کارشناس انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش شاهین شهر:

کسب مهارت‌های زندگی با مشارکت در جشن نیکوکاری

هاشمیان پور: میزان مشارکت دانش آموزان سنین پایین تر در این طرح ها بسیار عالی و چشمگیرتر است.

jashnenikookari13

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، بیست و چهارمین جشنواره نیکوکاری با شعار “توانمندسازی خانواده ها”با حضور پر نشاط دانش آموزان همزمان با سراسر کشور در سطح مدارس شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شد.

این مراسم همزمان با مدارس شهرستان بصورت نمادین در مدرسه پروین اعتصامی با حضور رئیس و مسئول مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) و برگزار شد که دانش آموزان با شور و نشاط کودکانه خود مشتاقانه در این کار خیر و خداپسندانه شرکت کردند.

برای این منظور 180 پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در اولین روز جشن نیکوکاری در سطح مدارس مستقر شدند که دانش آموزان با نواخته شدن زنگ نیکوکاری، با پرداخت هدایای نقدی و غیرنقدی، شادی و نشاط را به خانواده های نیازمندان هدیه کردند. فردا نیز پایگاه های عمومی در خیابان‌ها و میادین سطح شهر  و پایگاه های بسیج و مساجد و  همچنین روز جمعه نیز در میعادگاه های نماز جمعه مستقر و کمک های مردمی را جمع آوری می کنند.

احمدرضا هاشمیان پور کارشناس انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش شاهین شهر با بیان اینکه بیشترین هدف از برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس، کسب مهارت‌های زندگی و کمک به هم نوع و تقویت حس نوع دوستی در وجود دانش آموزان و همچنین کمک به دانش آموزان نیازمندی که در این ایام قدرت خرید ندارند، افزود:  یکی دیگر از اهداف برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس، حس نوع دوستی و نیکوکاری در وجود دانش آموزان تقویت شده و برای آینده نهادینه شود.

کارشناس انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش با اشاره به تعاملات مثبت و سازنده‌ای که در این زمینه بین کمیته امداد و آموزش و پرورش و دیگر ارگانهاوجود دارد افزود: آموزش و پرورش شاهین شهر در اجرای سه طرح جشن نیکوکاری، جشن عاطفه‌ها و طرح قلک با کمیته همکاری لازم را دارد که درآمد حاصل از این طرح ها به خیریه دانش آموزی پرداخت می شود.

 هاشمیان پور افزود: 2500 دانش آموز بی بضاعت در این خیریه دارای پرونده هستند که در قالب بن هر سه ماه یکبار هزینه آنها تامین می شود. در حال حاضر  هر کدام ار این دانش آموزان بن 40 تا 50 هزار تومانی دریافت کرده اند که سرجمع رقم ریالی 60 میلیون تومان می باشد.

وی افزود: میزان مشارکت دانش آموزان سنین پایین تر در این طرح ها بسیار عالی و چشمگیرتر است.

یادآور می گردد جشن نیکوکاری امسال از 14 تا 21 اسفند در قالب هفته احسان و نیکوکاری برگزار می شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.