۱۷:۲۵ - چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷

اقدام تامل برانگیز یکی از ادارات شاهین شهر؛

حذف نشان «الله» و عبارت «الله اکبر» از پرچم ایران/ جسارت به پرچم نظام اسلامی پیگرد قانونی دارد

یکی از ادارات شاهین شهر در اقدامی تامل برانگیز در آیین های مختلف اقدام به حذف نشان «الله» و عبارت «الله اکبر» از پرچم کشور کرده بود، به گونه ای که این اقدام واکنش فرماندار این شهرستان را به همراه داشت و بصیری از برخورد با عاملان این اقدام خبرداد.

به گزارش شاهین پرس؛ پرچم کشورهای مختلف دنیا در دوره های متفاوت تاریخی بسته به اعتقادات و باورهای مردم و حاکمان، به اشکال و رنگ های مختلف همراه با نوشته هایی به زبان های مختلف و نمادها و نشانه های معناردار و هدفمند وجود داشته است که هر شخص از آن ملیت و کشور همیشه و در همه حال حتی در خارج از کشور خود موظف به حفظ حرمت آن می باشد. پرچم یک کشور در کنار سرود ملی آن، نشانگر عمق اندیشه و راهبرد و هدف یک نظام و یک ملت است و در میادین مختلف بین المللی معرف مرام و منش و سلوک یک کشور به شمار می رود.

پرچم هر کشور به صرف اینکه نشان ملی آن ملت به شمار می رود، به خودی خود برای مردم آن کشور مقدس می شود، چه برسد به پرچم جمهوری اسلامی ایران که خداباوری و حاکمیت الله و استکبارستیزی و امید برای ساختن جهانی عاری از ظلم و فساد و سرشار از معنویت در آن موج می زند، پرچمی که برای رسیدن به آن رنج دوران برده ایم و جان های نازنین بهترین و پاک ترین جوان ها و مجاهدت های علما اسلام نثار آن شده است.

اخیرا و در فواصل زمانی کوتاه شاهد بودیم که در شاهین شهر مراسم هایی برگزار شده که در آن پرچم هایی به عنوان پرچم ایران استفاده شده بود که در واقع پرچم ایران نبودند چراکه نشان مقدس «الله» و عبارت« الله اکبر» از آن حذف شده بود و تاسف بارتر اینکه این اشتباه با بی اعتنایی مسئولان حاضر در این جلسات روبرو شد.

علیرضا بصیری در این رابطه با اشاره به تقدس بالای پرچم ایران، اظهار کرد: سرخی پرچم جمهوری اسلامی یادآور خون پاک سیدالشهدا(ع) و قیام اباعبدالله الحسین(ع) است و رنگ سبز در پرچم ایران به امامت حضرت مهدی(عج) و سبزی انتظار اشاره دارد.

پرچم ایران نماد ملی و مذهبی کشور ایران است

فرماندار شاهین شهر و میمه، پرچم هر کشور را نماد ملی آن کشور دانست و تصریح کرد: البته پرچم جمهوری اسلامی به دلیل اینکه در آن از نماد مذهبی و نام مقدس«الله» در وسط پرچم و تکرار 22 مرتبه «الله اکبر» دور تا دور آن استفاده شده است، افزون بر نماد ملی یک نماد مذهبی نیز به شمار می رود و این ارزش آن را چندین برابر می کند.

وی حفظ پرچم مقدس جمهوری اسلامی را حاصل جانفشانی ها و ریخته شدن خون هزاران جوان معتقد و مؤمن به آرمان های انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و بیان کرد: با گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی، مجاهدت های بسیاری برای برافراشته ماندن پرچم ایران صورت گرفته است و امیدواریم که به برکت خون پاک شهدا و حضور مردم در صحنه و هدایت های رهبر معظم انقلاب همواره این پرچم برافراشته باشد تا بتوانیم به اهداف بلند و آرمان های انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم.

بصیری، با بیان اینکه هر پیروزی و افتخار برای ایران اسلامی همراه با برافراشته شدن پرچم و قرائت سرود جمهوری اسلامی اشک انسان را جاری می کند، افزود: غیرت دینی و ملی هر ایرانی سبب می شود تا حرمت خاصی برای پرچم کشورش قائل باشد و به آن افتخار کند.

فرماندار شاهین شهر و میمه، وجود پرچم جمهوری اسلامی در مراسمات مختلف و دفاتر ادارات، ارگان ها، شرکت ها و مدیران نظام را عاملی برای یادآوری التزام هر ایرانی برای در نظر گرفتن آرمان ها و اهداف نظام اسلامی در همه اعمال و رفتار بر شمرد و ابراز کرد: این پرچم به همه ما یادآوری می کند که باید در تصمیم گیری های خود به نحوی عمل کنیم که مغایر با اهداف انقلاب نباشد و به نوعی یک هشدار برای مسئولان است.

هرگونه سهل انگاری در این رابطه غیر قابل پذیرش است

وی با اشاره به اینکه قطعاً هر گونه توهین و جسارت به پرچم کشور را بر نمی تابیم و تحمل نخواهیم کرد، گفت: جسارت به پرچم نظام اسلامی پیگرد قانونی دارد، هر شخص از هر ملیتی باید نسبت به پرچم کشورش غیرت داشته باشد که البته این موضوع برای پرچم جمهوری اسلامی از حیث مقدس بودن آن، مضاعف است.

بصیری، با بیان اینکه وجه تمایز پرچم جمهوری اسلامی با پرچم ایران در دوران طاغوت و دوران های گذشته در نشان مقدس «الله» و عبارت« الله اکبر» است، اظهار کرد: در غیر این صورت همین پرچم را مخالفان انقلاب اسلامی و سلطنت طلب ها و منافقان و دشمنان ملت ایران نیز به کار می گیرند، بنابراین رعایت این موضوع در مراسمات و برنامه های مختلف بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار شاهین شهر و میمه، هر گونه سهل انگاری از سوی دستگاه های مختلف در عدم به کارگیری نشان «الله» و عبارت «الله اکبر» در پرچم کشور را غیر قابل پذیرش دانست و ابراز کرد: گاهی سهواً اشتباهاتی صورت می گیرد که باید فوراً از سوی مردم و مسئولان تذکرات لازم داده شود تا این قبیل اشتباهات تکرار نشود و اگر احساس می شود که عمدی از سوی برخی ارگان ها و نهادها در این خصوص صورت می گیرد، فوراً مراتب را اطلاع دهید تا رسیدگی لازم صورت گیرد.

وی در پاسخ به چرایی حذف نشان «الله» از پرچم ایران در مراسماتی از قبیل آغاز سال تحصیلی جدید و تکرار آن در دیگر مراسمات، اظهار کرد: قطعاً این اشتباه سهواً صورت گرفته است، اما مدیران این اداره باید در این خصوص پاسخگو باشند و حتماٌ این موضوع با قوت و جدیت زیاد تا رسیدن به عامل ایجاد اشتباه پیگیری خواهد شد.

‏انتهای پیام/ صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.