۱۳:۳۶ - دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

مشاور وزیر اموزش و پرورش در شاهین شهر:

برنامه های سال تحصیلی جدید مدارس بر اساس سند تحول بنیادین اجرا می شود

مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش، گفت: برنامه سال ۹۸ در سطوح ستاد تا مدرسه بر اساس برنامه نظام‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین تدوین‌شده است که مبنای و ملاک تمام ارزیابی‌های کمی و کیفی آموزش‌ و پرورش خواهد بود.

به گزارش شاهین پرس؛ رضا مددی، در کارگاه آموزشی مدیران مدارس شاهین شهر و میمه با بیان این که برنامه سال ۹۸ در سطوح ستاد تا مدرسه بر اساس برنامه نظام‌های شش‌گانه سند تحول تدوین‌شده است که مبنای و ملاک تمام ارزیابی‌های کمی و کیفی آموزش‌ و پرورش خواهد بود، اظهارکرد: این سند از مسیر حوزه و آموزش‌وپرورش به دنبال نشر و ترویج تفکر تربیت اسلامی در آموزش‌ و پرورش است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه ترویج و تبیین گفتمان تحول در آموزش‌ و پرورش، مفاهیم باید به‌صورت گفتمان درآید هر چند هنوز این مفاهیم در آموزش‌ و پرورش جاری نیست،  خاطرنشان کرد: این دوره، مبانی نظری و برنامه درسی ملی و چارچوب سیاست‌گذاری‌ها برای تولید محتوای درسی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه مبانی نظری با بهره‌گیری از علوم انسانی ارائه‌شده اما به روش آموزشی تبدیل نشده است، تصریح کرد: اداره‌های کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها، سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش را به‌سرعت اجرا می‌کنند.

مددی، با بیان اینکه برنامه اجرایی سند تحول بنیادین، دارای ۳۵۰ برنامه و ۱۳۱ راهکار است که به اداره‌های آموزش‌ و پرورش کشور ابلاغ‌شده است، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین برنامه وزارت آموزش‌ و پرورش، اجرای سند تحول است که در سال تحصیلی جدید سیاست‌گذاری‌ها، تصمیم‌ها و برنامه‌ها بر اساس این سند در سراسر کشور اجرا می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش از تخصیص بودجه سال جاری این وزارت خانه بر اساس برنامه سند تحول بنیادین خبر داد و گفت: استان‌ها کارگروه‌های شش‌گانه زیر نظام‌های سند تحول را تشکیل داده‌اند و برنامه‌های استانی مطابق سیاست‌های ابلاغی تنظیم‌ شده است.

تحقق اهداف این سند منوط به تعیین الزامات بطور دقیق و شفاف است

مدیرآموزش و پرورش شاهین شهر، در ابتدای این جلسه با اشاره به تحصیل 39 هزار دانش آموز در 189 واحد آموزشی و فعالیت 43 واحد پیش دبستانی در این منطقه، بیان کرد: هر سال حدود دو هزار دانش آموز مهاجر از استان های کشور، معادل 6 درصد بر جمعیت دانش آموزی اداره آموزش و پرورش شاهین شهر اضافه می شود.

محمد اسماعیل زاده، به فعالیت آموزشی و پرورشی 950 هزار معلم و پرسنل آموزش‌ و پرورش در 107 هزار مدرسه کشور اشاره کرد و افزود: حدود دو هزار معلم در مدارس دولتی و هزار نیروی آزاد در مدارس غیردولتی منطقه شاهین شهر مشغول به تدریس دانش اموزان هستند.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: بر اساس مقدمه ابلاغی سند تحول بنیادین، تحقق اهداف این سند منوط به تهیه منابع و امکانات لازم, تقسیم کارها در سطح ملی و تعیین الزامات این مسیر بطور دقیق و شفاف است.

مدیرآموزش و پرورش شاهین شهر، با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه ریزی وزارت در سال تحصیلی ۹9- 98 برنامه‌های مدارس بایستی بر اساس سند تحول و با ارایه مستندات برگزار شود، تصریح کرد: برنامه های مناطق و مدارس در دو بخش سیاستی و اقتضایی خواهد بود که برنامه های سیاستی برنامه‌های الزامی است و مدارس موظف به اجرای آنان هستند، برنامه های اقتضائی و توصیه‌ای نیز با توجه به شرایط منطقه، جنسیت و دوره تحصیلی، امکانات و نیازهای منطقه قابلیت اجرا در مدارس را خواهند داشت.

اسماعیل زاده، با اشاره به رویکرد تلفیقی در تدوین برنامه های حوزه های مختلف مدیریت آموزش و پرورش منطقه اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام گرفته بسته‌های برنامه عمل مدارس در سال تحصیل۹۸-۹۹ بر اساس سند تحول با مشارکت مدیران، معلمان و… در حال تدوین و یکپارچه‌سازی است که در شهریورماه به مدارس ابلاغ و از ابتدای مهرماه فرایند اجرا و نظارت بر برنامه‌ها آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.