۲۲:۰۰ - شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳

مدیر دفتر امور فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان:

مدیریت جهادی وقت و زمان نمی شناسد

مدیر کل دفتر امور فرهنگی، اجتماعی استانداری استان گفت:اگر بخواهیم در فرهنگ سازی موفق شویم باید کار فرهنگی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و در این راه با تلاش و عزم ملی حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اصفهان در کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی شهرستان، شاهین شهر را سرآمد همه شهرستان های استان و کشور دانست و افزود: این شهرستان با وجود بسترهای صنعتی مناسب دومین شهر صنعتی استان و با دارا بودن آمار بالای سرانه مطالعه باسوادترین شهر کشور می باشد.

جمشیدی با اشاره به افتتاح بزرگترین کتابخانه استان در شاهین شهر گفت: با توجه به اینکه سرانه مطالعه در کشور پایین می باشد اما در شاهین شهر با وجود شهروندان با فرهنگ و باسواد به نسبت جمعیتی که دارد یکی از باسوادترین شهرهای کشور محسوب می شود.

وی اضافه کرد: از مهاجر پذیر بودن شاهین شهر نیز می توان با برنامه ریزی مناسب و ظرفیت وجود اقوام مختلف در این شهر استفاده کرد.

مدیر کل فرهنگی اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه متاسفانه در استان از فرصت دهه عزاداری محرم استفاده خوبی نمی شود گفت: باید با ارزیابی از جمیع جهات از فرصت ده روزه عزاداری بتوان نهایت بهره را برد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت موضوع فرهنگ و سیاست های فرهنگی دولت تدبیر و امید برای پر رنگ تر کردن نقش مردم در عهده داری مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی در قالب سازمانهای مردم نهاد افزود : تجارب ما طی این مدت در زمینه ی سپردن تصدی امور و مسئولیت ها به مردم بسیار خوب بوده و استان اصفهان با فعالیت بیش از 3000 سازمان مردم نهاد کارنامه ی قابل قبولی در این حوزه دارد.

جمشیدی با تاکید بر لزوم همکاری دو طرفه میان سمن ها و ادارات دولتی گفت: این همکاری ها علاوه بر اینکه منجر به تقویت این سازمانها می شود شرایط را برای ایفای نقش نظارتی دولت و پیگیری سیاستهای فرهنگی نظام نیز مهیا می کند.

وی افزود: دشمنان این نظام همواره در کمین جوانان و فرهیختگان جامعه ما هستند و از هرفرصتی برای منحرف کردن جوانان ما استفاده می کنند. پس اگر برای رفع آسیبهای جامعه و جوانان راهکاری نداشته باشیم دشمن وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه مواد مخدر مادر تمام آسیب ها است و بیشترین آسیبها از مواد مخدر شروع می شود گفت: اگر بتوانیم مواد مخدر را مهار کنیم بسیاری از آسیبها و مشکلات نیز برطرف خواهد شد. و لازم است که بعد از شناسایی آسیب ها تلاش برای برطرف کردن آنها داشته باشیم.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استان با اشاره به شعار سال و بیان اینکه مدیریت جهادی وقت و زمان نمی شناسدگفت: برای تحقق شعار باید همیشه و در همه حال با عزم ملی تلاش کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم در فرهنگ سازی موفق شویم باید کار فرهنگی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم و در این راه حرکت کنیم.  بر همین اساس است که الویت دفتر امور فرهنگی اجتماعی استانداری در سال 93 کار فرهنگی است.

در ادامه فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه فرهنگ عاشورایی را بن مایه حرکت های انقلابی و فرهنگی مردم ایران اسلامی دانست و افزود: اگر ملت ایران هشت سال در برابر تهاجمات دشمن کاملا مسلح و مجهز ایستاد و حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن نداد حاصل داشتن روحیه عاشورایی این ملت است.

وی با بیان اینکه در کالبد وقایع تاریخی ما روح فرهنگ عاشورایی دمیده شده که آثار آن را در دهه ها ی اخیر به وضوح می توان مشاهده نمود. اضافه کرد: شیعه هراسی و ایران هراسی دو ترفند دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی است.

علیرضا بصیری راهبرد نظام برای دستیابی به اهداف فرهنگی مورد اشاره ی  مقام معظم رهبری را نقشه ی راهی دانست که معظم له  آنرا به نام عزم ملی و مدیریت جهادی تعیین نموده اند البته ما نباید تنها  به شعار سال در حد گفتار اکتفا کنیم  بلکه باید آنرا در رفتار و عمل خود متجلی کنیم و با اقدامات عملی و فرهنگی آن را محقق نماییم .

وی در ادامه به راهبرد کلان فرهنگی و اقتصادی نظام اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بارها بر ترجیح فرهنگ بر اقتصاد تاکید کرده اند و فرموده اند: بدون اقدام موثر در زمینه های فرهنگی ارتقاء اقتصادی نیز میسر نخواهد شد.

فرماندار شهرستان در همین رابطه اضافه کرد: تغییر الگوی مصرف نیازمند تغییر رویکردهای فرهنگی و اجتماعی است که ما در همین زمینه الگوهای کاملی در سیره ی نبوی و ائمه ی اطهار در دست داریم.

وی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، فرهنگ پایداری، مقاومت و عزت را در سالهای بعد از انقلاب پیامد درسی دانست که مردم ما در مکتب عاشورا و  حضرت سیدالشهداء (ع)آموخته اند و البته: نباید توجه به این سرچشمه ی فرهنگی و مخزن برکات به ایام محرم محدود شود.

بصیری در پایان پیگیری و جدیت در کارها با عزم راسخ و تحمل مرارت ها و سختی ها را رمز موفقیت در کارها دانست و گفت: برای تحقق آرمانهایی که ستونهای نظام را تشکیل می دهد باید امیدوار و مجدانه تلاش نمود.

لازم بذکر است در ابتدای این جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در شهرستان عسگری مدیر بهزیستی شهرستان نیز گزارشی از وضعیت اجتماعی در این شهرستان ارائه دادند.

فرهادی رئیس شوراهای شهرستان و شکر زاده رئیس شورای اسلامی شاهین شهر نیز در خصوص برخی از مسائل شهری مطالبی را ارائه کردند.

کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی شهرستان با حضور جمشیدی مدیر دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری و پور صالح از دفتر امور فرهنگی اجتماعی استان، حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شعر گز و دیگر اعضا کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان در فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه تشکیل شد.

karguroh 1

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.