۱۲:۱۳ - جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳

پور محمدی وزیر دادگستری:

راست گفتاری و صداقت آیت الله گزی محور تجمع افراد جامعه می باشد

وزیر دادگستری علامه گزی راعالمی پرتلاش، پر کوشش، خدمت‌گزار، خطر پذیر و مشکل گشا هم در عمل و هم در علم و هم در اجتهاد دانست و گفت: راست گفتاری و صداقت آیت الله گزی است که محور تجمع واجتماع افراد جامعه می شود.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ حجت الاسلام ‘مصطفی پور محمدی’ در همایش نکوداشت علامه ملا شیخ عبدالکریم گزی گفت: علامه شیخ عبدالکریم گزی نماد یک عالم اسلامی تربیت شده مکتب اهل بیت است.

وزیر دادگستری علامه گزی راعالمی پرتلاش، پر کوشش، خدمت‌گزار، خطر پذیر و مشکل گشا هم در عمل و هم در علم و هم در اجتهاد دانست و گفت: راست گفتاری و صداقت آیت الله گزی است که محور تجمع  واجتماع افراد جامعه می شود.

وی با بیان اینکه  رمز موفقیت یک گروه و جامعه در صداقت است افزود: صداقت امام (ره) بود که مردم را پروانه وار دور خود جمع می کرد.

پور محمدی افزود: اگر امروز انقلاب اسلامی ما، فرهنگ ما، تشیع ما و کشور ما این چنین فروزان و افتخار آمیز و تاثیر گذار و الهام بخش به حیات خود ادامه می دهد به جهت چنین عالم وارسته ای است.

وزیر دادگستری در ادامه با بیان اینکه اسلام دین عقلانیت، دین علم و تفکر و دین تجربه است افزود: اساس اسلام و تفکر اسلامی در وفاداری، صداقت، ایمان در راس همه امور به خداوندو عقلانیت است.

وی با استناد به روایتی از امام صادق علیه السلام گفت: اسلام به این نکات توجه دارد،عقل لازمه حرکت و حیات انسانی است. و عقل با علم و تجربه اعتلا و کمال می یابد.

gazi- 2

پور محمدی با اشاره به این که کفار ما را متهم به جامعه عقل گریز، علم گریز، تجربه گریز و پیشرفت گریز می کنند ابراز داشت: همین انسانها سپس داعش و تند روهای ضد اسلام و ضد بشریت را به اسم اسلام خلق می کنند. و به عنوان نماد اسلام معرفی می کنند.

وزیر دادگستری افزود: تاکید اسلام به علم، عقلانیت، تفکر، مردم دوستی، محبت و معنویت است و باید مراقب باشیم که دستمان از دامان علمای راستین و بزرگان و اولیای الهی و ائمه اطهار(ع) کوتاه نشود.

حجت الاسلام پور محمدی افزود: رییس جمهوری پس از بازگشت از سفر به نیویورک و روسیه در گزارشی اعلام کردند که در تمام ملاقاتها احساس تکریم و تجلیل و خواهش برای رهایی از دست آمریکا داشتند و اینکه به جز ایران هیچ کشوری نمی تواند به آنها کمک کند.

وی تصریح کرد: طبیعی است که رییس جمهوری آمریکا به عنوان کشوری ثروتمند و قدرتمند جایگاهی داشته باشد ولی آنها نگران هستند و می گویند که رییس جمهوری ایران فضا را از آنها گرفته است و با اهرم های ضد تروریسم و افراطی گری و حقوق بشری که خود آنها تعریف کرده اند مجبورند در میدان ما قدم بگذارند و کسی هم نمی تواند بگوید دروغ و خلاف می گویید.
وی در ادامه بصیرت امروز را از برکت نظام و رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: تمام این برکات به برکت وحدت و همگرایی های علما برای ما به ارث رسیده است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.