۰۹:۵۶ - شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳

با حضور پور محمدی وزیر دادگستری؛

رونمایی از دو کتاب ارزشمند علامه شیخ عبدالکریم گزی

در این آیین یک روزه از 2 کتاب تذکره القبور و شرح حال عالم جلیل القدر آیت الله شیخ عبدالکریم گزی با حضور پور محمدی وزیر دادگستری رونمایی شد .

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ همایش نکوداشت علامه شیخ عبدالکریم گزی با حضور حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی وزیردادگستری، آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و اقشار مختلف شهر گز برخوارمردم در تالار ارغوان این شهربرگزار شد.

علیرضا بصیری فرماندارشهرستان دراین همایش گفت: شهر گز با هزاران سال قدمت و بیش از 23 هزار نفر جمعیت مهد علم و صنعت است و شاهد شکوفایی استعدادها و موفقیت های بسیاری بوده است.

فرماندار شهرستان سابقه این شهر کهن را در عالم پروری و ایفای نقش سازنده در انقلاب اسلامی و عرصه جهاد و شهادت سازنده دانست و افزود: این مراسم تجلیل از عالمی وارسته ، مجتهدی مسلم ، فقیهی متقی و متواضع است که عمر با برکتش را در راه اعتلای دین و حل مشکلات مردم سپری نمود.

وی در ادامه ساده زیستی، فروتنی، مردم داری ،امانت داری و ظلم ستیزی را از دیگر ویژگی های این عالم ربانی دانست و افزود : سراسر زندگی آیت الله گزی پر است از خدمات صادقانه و تلاش برای حل و فصل مشکلات مردم به طوری که او را تبدیل به یک دار العدلیه سیار تبدیل کرده بود.

حاجی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی ضمن خوش آمدگویی به وزیر دادگستری و هیئت همرا و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین به مردم شهر گز برخوار از دست اندرکاران برگزاری این همایش به جهت تجلیل از علامه شیخ عبدالکریم گزی که خدمات قابل توجه ای را به استان اصفهان و این منطقه و شهر داشته، تقدیر و تشکر کرد.

نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی شهر گز را شهری با هزاران سال قدمت تاریخی  که در بوجود آمدن انقلاب اسلامی پیشتاز بوده و با تقدیم بیش از 120 شهید و صدها جانباز، آزاده و ایثارگر  و با مردمی مذهب و سخت کوش معرفی کرد.

حاجی در ادامه به بزرگترین مشکل منطقه با موضوع آب پرداخت و خواستار توجه بیشتر دولتمردان نسبت به این موضوع در جهت رفع آن شد.

علامه ملا عبدالکریم گزی در سال 1260 قمری در قریه گز از توابع اصفهان متولد شد و در سال 1298 هجری قمری به درجه اجتهاد رسید که از جمله رسالات و مکتوبات آن علامه می توان به رساله ای در اصول دین، رساله ای در حجیت ظن، رساله ای در شهرت، رساله ای در صیغ عقود، حاشیه کتاب الطهارت از شیخ اعظم انصاری، رساله عملیه و تذکره القبور اشاره کرد.

این فقیه فرزانه پس از گذراندن عمری در علم و عمل و خدمت به نوع انسان در سن 67 سالگی در اصفهان دار فانی را وداع گفت و در تکیه کازرونی  تخت فولاد به خاک سپرده شد.

لازم به ذکر است در این آیین یک روزه از 2 کتاب تذکره القبور و شرح حال عالم جلیل القدر آیت الله شیخ عبدالکریم گزی با حضور پور محمدی وزیر دادگستری رونمایی شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.