۱۱:۱۹ - جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان:

ایجاد اتحاد و دوری از تفرقه مهمترین دستاورد علما در جوامع اسلامی بوده است

امام جمعه اصفهان گفت: مهمترین دستاوردهای علما در جوامع اسلامی ایجاد اتحاد در بین مردم و دوری از تفرقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر اصفهان در همایش تکریم علامه شیخ عبدالکریم گزی با ذکر روایتی از پیامبرعظیم الشان اسلام که می فرماید: مثل علما در روی زمین مثل ستارگان در آسمان ها می باشند، به نقش علما در جامعه اسلامی پرداخت.

امام جمعه اصفهان با استناد به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: همه انسانها در ظلمات، فتنه ها و سختی ها بوسیله ستارگان دینی وعلمای بزرگ الهی راه خود را می توانند پیدا کنند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه: شناخت ابعاد مختلف زندگی علما و نقش موثر آن‌ها در زندگی مردم، سبب سعادت و سلامت ملت‌های مسلمان جهان می‌شود گفت: مهمترین دستاوردهای علما در جوامع اسلامی ایجاد اتحاد در بین مردم و دوری از تفرقه بوده است.

نماینده ولی فقیه دراستان با اشاره به ضرورت اتحاد و همبستگی بین مردم، گفت: علما محور اتحاد در بین مردم و جامعه هستند.

امام جمعه اصفهان گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس بیشترین کسانی که در جبهه ها با ما می جنگیدند شیعیان عراقی بودند، که بدلیل نداشتن ارتباط با علما راه خود را گم کرده بودند و فرق میان صدام و فقیه را نمی دانستند.  

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و ادیان دینی همواره باهدف تسلط بر شیعه تلاش می کنند که ارتباط علما و مردم را قطع کنند جدایی بین شیعیان بیندازند 

gazi- 1

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه: باید دشمن و شیوه و روش دشمنی های دشمنان را بشناسیم  گفت:  روش دشمنان اسلام و دین این است که بین مردم و رهبران دینی اعم از پیامبران و علمای دینی جدایی بیندازند و دین را از سیاست و روحانیت را از مردم جدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه افزود: نتیجه تحقیقات یکی از معاونین سازمان سیا که میلیون ها دلار هزینه کرده بود، فرهنگ شهادت طلبی، اطاعت از ولایت فقیه وعلمای دینی و امید به ظهور منجی را عقاید شیعه  و نگه دارنده دانست که بسیار برایشان خطرناک بود که باید تلاش کنند این 3 چیز  را از شیعه بگیرند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژادعلامه گزی را ستاره ای از آسمان علما و حوزه‌های علمیه دانست و تکریم و احترام این عالم بزرگ را مورد تاکید قرار داد.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: دشمنان به نقش روحانیون و علمای دینی پی برده‌اند و همیشه سعی داشته‌اند با تخریب شخصیت و جایگاه آن‌ها، تفرقه را در جامعه ایجاد و پس از آن اهداف خود در تسخیر جوامع مظلوم را به دست آورند که اگر مردم نسبت به این موضوع مهم آگاه باشند، آن‌گاه دشمن موفق به تحقق اهداف خود نیست.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بر شناخت زندگانی علما تاکید کرد و گفت: شناخت ابعاد مختلف زندگی علما و نقش موثر آن‌ها در زندگی مردم سبب سعادت و سلامت ملت‌های مسلمان جهان می‌شود و همه علما الگویی برای مردم هستند.

در این همایش از 2 کتاب تذکره القبور و شرح حال و زندگی نامه علمی علامه شیخ عبدالکریم گزی که به همت دبیرخانه برگزاری همایش بزرگداشت علامه شیخ عبدالکریم گزی منتشر شده بود، رونمایی شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.