شاهین پرس

راست گفتاری و صداقت آیت الله گزی محور تجمع افراد جامعه می باشد

کدخبر: 18711
۱۱ مهر ۱۳۹۳ در ساعت ۱۲:۱۳ بعد از ظهر

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ حجت الاسلام ‘مصطفی پور محمدی’ در همایش نکوداشت علامه ملا شیخ عبدالکریم گزی گفت: علامه شیخ عبدالکریم گزی نماد یک عالم اسلامی تربیت شده مکتب اهل بیت است.

وزیر دادگستری علامه گزی راعالمی پرتلاش، پر کوشش، خدمت‌گزار، خطر پذیر و مشکل گشا هم در عمل و هم در علم و هم در اجتهاد دانست و گفت: راست گفتاری و صداقت آیت الله گزی است که محور تجمع  واجتماع افراد جامعه می شود.

وی با بیان اینکه  رمز موفقیت یک گروه و جامعه در صداقت است افزود: صداقت امام (ره) بود که مردم را پروانه وار دور خود جمع می کرد.

پور محمدی افزود: اگر امروز انقلاب اسلامی ما، فرهنگ ما، تشیع ما و کشور ما این چنین فروزان و افتخار آمیز و تاثیر گذار و الهام بخش به حیات خود ادامه می دهد به جهت چنین عالم وارسته ای است.

وزیر دادگستری در ادامه با بیان اینکه اسلام دین عقلانیت، دین علم و تفکر و دین تجربه است افزود: اساس اسلام و تفکر اسلامی در وفاداری، صداقت، ایمان در راس همه امور به خداوندو عقلانیت است.

وی با استناد به روایتی از امام صادق علیه السلام گفت: اسلام به این نکات توجه دارد،عقل لازمه حرکت و حیات انسانی است. و عقل با علم و تجربه اعتلا و کمال می یابد.

gazi- 2

پور محمدی با اشاره به این که کفار ما را متهم به جامعه عقل گریز، علم گریز، تجربه گریز و پیشرفت گریز می کنند ابراز داشت: همین انسانها سپس داعش و تند روهای ضد اسلام و ضد بشریت را به اسم اسلام خلق می کنند. و به عنوان نماد اسلام معرفی می کنند.

وزیر دادگستری افزود: تاکید اسلام به علم، عقلانیت، تفکر، مردم دوستی، محبت و معنویت است و باید مراقب باشیم که دستمان از دامان علمای راستین و بزرگان و اولیای الهی و ائمه اطهار(ع) کوتاه نشود.

حجت الاسلام پور محمدی افزود: رییس جمهوری پس از بازگشت از سفر به نیویورک و روسیه در گزارشی اعلام کردند که در تمام ملاقاتها احساس تکریم و تجلیل و خواهش برای رهایی از دست آمریکا داشتند و اینکه به جز ایران هیچ کشوری نمی تواند به آنها کمک کند.

وی تصریح کرد: طبیعی است که رییس جمهوری آمریکا به عنوان کشوری ثروتمند و قدرتمند جایگاهی داشته باشد ولی آنها نگران هستند و می گویند که رییس جمهوری ایران فضا را از آنها گرفته است و با اهرم های ضد تروریسم و افراطی گری و حقوق بشری که خود آنها تعریف کرده اند مجبورند در میدان ما قدم بگذارند و کسی هم نمی تواند بگوید دروغ و خلاف می گویید.
وی در ادامه بصیرت امروز را از برکت نظام و رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: تمام این برکات به برکت وحدت و همگرایی های علما برای ما به ارث رسیده است.