۱۲:۵۱ - سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

همایش بین المللی پیشرانش هوافضایی در شاهین شهر برگزار می شود

اولین همایش بین المللی و سومین همایش انجمن علمی پیشرانش هوافضایی ایران، روزهای سی ام مهر و اول آبان امسال در دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نادبیراولین همایش بین المللی پیشرانش هوافضایی ایران گفت: این همایش در راستای رشد و ارتقای علوم و فناوری پیشرانش هوافضایی کشور و بمنظور فراهم کردن بستر مناسب جهت ارائه دستاوردهای تحقیقاتی و ایجاد ارتباط بین پژوهشگران در داخل و خارج کشور برگزار می شود.

علیرضا مستوفی زاده افزود: این همایش به همت مجتمع دانشگاهی مکانیک و هوافضای دانشگاه صنعتی مالک اشتر و با مشارکت پژوهشگران دانشگاه ها، صنایع و مراکز تحقیقاتی در رشته های مرتبط از جمله مهندسی مکانیک، هوافضا، برق، مواد و شیمی و فیزیک برگزار خواهد شد.

وی محورهای همایش را سامانه های پیشرانش هوافضایی با سیستم گردنده و بدون سیستم گردنده، سامانه های پیشرانش هوافضایی مایع، جامد، مرکب، ژل، پلاسما، گاز سرد، مگنتوهیدرودینامیکی و هسته ای، سامانه های پیشرانش هوافضایی رفت و برگشتی، سامانه های میکروپیرانش و نانو پیرانش هوافضایی و سوخت، احتراق و آلاینده های سیستم های پیشرانش هوافضایی عنوان کرد.

رییس دانشکده مکانیک و هوافضای دانشگاه مالک اشتر گفت: مبانی و کاربرد طراحی و تحلیل، آیرودینامیک و آیروآکوستیک، دینامیک و ارتعاشات سازه، انتقال حرارت و ترمودینامیک سامانه ها و زیرسامانه های پیشرانش هوافضایی، یکپارچه سازی سامانه ها و زیرسامانه های پیشرانش هوافضایی و مواد، متالورژی و فناوری ساخت سامانه ها و زیرسامانه های پیشرانش هوافضایی از دیگر محورهای همایش است.

مستوفی زاده با بیان اینکه مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه همایش تا 31 شهریور امسال تمدید شده است، افزود: آخرین مهلت ثبت نام نیز بیستم مهر است.

وی به ارسال تعدادی مقاله از خارج از کشور از جمله از روسیه، ایتالیا، اوکراین و بلاروس به دبیرخانه همایش اشاره و اظهار کرد: تعدادی سخنران از دانشگاه های خارج از کشوراز جمله دانشگاه توپولوف ایالت کازان روسیه نیز مهمان همایش هستند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اهمیت مبحث پیشرانش در مهندسی هوا و فضا گفت: پیشرانش، نیروی محرکه و قلب هر وسیله نقلیه است و با تبدیل انرژی می توان نیروی رانش ایجاد کند.

وی با بیان اینکه این مبحث از دانش و فناوری سطح بالا و پیچیده ای برخوردار است، افزود: ایران در این زمینه گام های خوبی برداشته است و برگزاری این همایش به پیشبرد آن کمک بسیار می کند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه تخصصی و کارگاه آموزشی نیز در کنار این همایش برگزار می شود.

ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.