۰۴:۱۴ - یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان:

اگر به دشمن اعتماد کنیم ضربه خواهیم خورد/ دشمنان انقلاب جرأت حمله نظامی را ندارند

سردار حق بین فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان گفت: دشمنان احساس خطر کرده وقتی می بیند ما قادر هستیم هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور خود به عنوان مستشار و با امکانات محدود پایگاه های اصلی آنان را مورد هدف قرار بدهیم، جرأت حمله نظامی به کشورمان را ندارند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان در چهاردهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه مالک اشتر شاهین شهر گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی گرد و غبار 1400 ساله از چهره دین زدوده و اسلام واقعی به ملت ایران ارائه شد.

وی مسیر حرکت امام خمینی(ره) را همان مسیر پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و ائمه معصوم (ع) دانست و خاطرنشان کرد: امام(ره) اساس دین را بر پایه هایی استوار کرد که دشمنان قسم خورده انقلاب علی رغم طراحی و سنگ اندازیهای فراوان به این راحتی نمی توانند انقلاب را از مسیر اصلی خود خارج کنند.

سردار محمدعلی حق‌بین اضافه کرد: جوانان انقلاب اسلامی با حرکت در پشت سر امام(ره) در هشت سال جنگ تحمیلی با خون خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری و به درخت تنومند و دیوار مستحکمی تبدیل کردند که هنوز دشمنان ما راهی را برای از بین بردن این انقلاب پیدا نکرده اند.

وی با بیان اینکه ما برای انقلاب و حفظ آن هزینه های زیادی داده ایم خاطرنشان کرد: امروز نیز جوانان ما تحت لوای رهبر انقلاب همان مسیر اصلی را ادامه می دهند و همانند شهید خرازی ها، شهید کاظمی ها و شهید باکری ها هزازان کیلومتر دورتر از میهن اسلامی با عنوان شهدای مدافع حرم در همان مسیر انقلاب حرکت می کنند.

فرمانده آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا سوریه ادامه داد: جوانان پیرو رهبر انقلاب برای امنیت، دفاع و جلوگیری از نزدیک شدن دشمنان قسم خورده به مرزهای کشور به نبرد با آنان در سوریه می روند.

وی با بیان اینکه دشمنان قسم خورده انقلاب با تجربه جنگ تحمیلی و بررسی شرایط، امروز دیگر توان مقابله مستقیم با ما را ندارند خاطرنشان کرد: آنها با امید اینکه روزی بتوانند به درخت تنومند انقلاب اسلامی ضربه ای وارد کنند در سوریه پایگاهی ایجاد کرده اند.

اگر به دشمن اعتماد کنیم ضربه خواهیم خورد

سردار حق بین اضافه کرد: در صورتی که به خواست و میل دشمنان عمل کرده و وابسته باشیم قطعا باید منتظر روزی باشیم که مورد تهاجم نظامی دشمنان نیز واقع خواهیم شد اما اگر در همه عرصه های مورد نیاز کشور اعم از سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی متکی به توانمندی خود باشیم دشمنان هرگز جرأت جسارت پیدا نخواهند کرد.

وی افزود: دشمنان فهمیده اند وقتی ما قادر هستیم هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور خود به عنوان مستشار و با امکانات محدود پایگاه های اصلی آنان را مورد هدف قرار بدهیم، احساس خطر کرده و جرأت حمله نظامی به کشورمان را ندارند.

فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان با بیان اینکه دشمنان قسم خورده ما تاکنون از هر عرصه ای که وارد شده اند شکست خورده اند گفت: دشمنان استراتژی خود علیه انقلاب اسلامی را تا سال 2050 ترسیم کرده‌اند.

وی با اشاره به فرموده امام و رهبر انقلاب که دشمنان همواره برای پنجاه سال آینده ما برنامه دارند خاطرنشان کرد: پس از آنکه استراتژی سال 2004 دشمنان علیه برنامه هسته‌ای کشورمان با شکست مواجهه شد، در استراتژی و راهبرد سال 2020  ایران را متحد اول در خاورمیانه برای خود ترسیم کرده اند.

حق بین تقابل یا تعامل با ایران را راهبرد و هدف دشمنان برای سال 2025 خواند و افزود: راهبرد آنها این است که در صورت عدم موفقیت برای تقابل، با نزدیک کردن خود ایران را وادار به تعامل کنند، اما بدانند که حمایت و دفاع از مظلوم یکی از اصول انقلابی است که امام و رهبر عظیم الشان ما برای انقلاب تعیین کرده اند.

دشمنان شروع کننده جنگ هستند ولی تمام کننده جنگ نخواهند بود

وی با بیان اینکه دشمنان شروع کننده جنگ هستند اما تمام کننده جنگ نخواهند بود تاکید کرد: همانگونه که دین اسلام سفارش به دفاع از مظلومین و محرومین کرده، جمهوری اسلامی ایران از مردم مطلوم غزه، یمن، سوریه، عراق و افغانستان و تعریف گمراه کننده وهابیون و خاخام های یهودی در رسیدن به بهشت با کشتن بی رحمانه کودکان به دست کفر و استکبار حمایت خواهد کرد.

فرمانده آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا سوریه با بیان اینکه هرگز نمی‌توان با آمریکا بر سر یک سفره نشست و در یک مسیر قدم زد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها جرات حمله به ایران را ندارند اما جنگ‌های نیابتی در آن سوی مرزها به راه می اندازند و ما اگر می خواهیم از حق خود دفاع کرده و امنیت را برای مردم کشورمان تامین نماییم باید در آن سوی مرزها با آنها مقابله کنیم.

وی افزود: گرچه کشورهای غربی در علوم و فناوری پیشرفت هایی داشته اند اما انقلاب اسلامی 36 سال با وجود جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه در همه عرصه های سیاسی، علمی و اجتماعی وارد شده و به پیشرفت های بسیار چشمگیرتری دست پیدا کرده است.

حق بین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر مسئله اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تکیه بر توان داخلی مدیران و مسئولان دلسوز انقلاب با استفاده از منابع و ذخایر خدادادی و ظرفیت های موجود کشور می باشد تا اقتصاد مقاومتی مطرح شده رهبر انقلاب عملیاتی شود.

دشمنان با ترویج فرهنگ غلط غربی قصد ایجاد اختلاف و نفوذ دارند

وی با اشاره به برخی مشکلات فرهنگی کشور گفت: متأسفانه دشمنان ما در عرصه فرهنگی موفقیت های داشته اند ولی باید دقت کنیم مسیری را که امام راحل(ره)و رهبر انقلاب برایمان ترسیم کرده‌اند را طی کرده و با خودداری از انجام کارهایی که موجبات خوشحالی دشمنان می شود آنان را در عرصه‌های فرهنگی مورد نظرشان مأیوس کنیم.

فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان مواظبت از فرهنگ اسلامی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: دشمن با ترویج و تغییر فرهنگ غلط غربی بین جامعه و ایجاد اختلاف قصد نفوذ دارد که باید مراقب باشیم، و بدانیم شاه بیت آنها امنیت است اگر امنیت نداشته باشیم اقتصاد، سیاست، علم و دین و فرهنگ نیز نخواهیم داشت.

وی امنیت پایدار امروز کشور را مدیون ایثار و فداکاری شهدا دانست و تاکید کرد: کسانی که امروز در جامعه بی بندو باری را ترویج می دهند امنیت نسل آینده را به مخاطره می اندازند بدانند که آمریکا با متحدانش در پشت مرزها منتظر فرصت برای حمله و تجاوز است.

برپایی یادواره شهدا موجب تقویت روحیه ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهدا می شود

جانشین ریاست دانشگاه مالک اشتر در ابتدای این مراسم، برگزاری یادواره شهدا را موجب تقویت روحیه ایثار و شهادت در بین جوانان دانشجو دانست و گفت: از سال 82  و با تشییع و تدفین پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام در این دانشگاه، همه ساله با برپایی یادواره شهدا، از ارواح پاک آنها برای تقویت روحیه ایثار و شهادت و استمرار حرکت آنها استمداد می طلبیم.

وی با بیان اینکه برپایی یادواره شهدا شور و نشاط در بین جوانان ایجاد می کند افزود: گرچه دانشگاه میدان نبرد فیزیکی و نظامی واقعی نیست ولی رسالت جوانان ما در دانشگاه ها مجاهدت علمی در پشتیبانی از رزمندگان و انقلاب می باشد.

ثقفی فرد برپایی هدف از برگزاری یادواره شهدا را زنده نگه داشتن یاد شهدا و ایجاد روحیه جهادی و آماده فداکاری برای اعتلای پرچم اسلام تا فتح نهایی بدست حضرت ولی عصر(عج) عنوان کرد.

در ادامه مراسم، پدر و مادر شهید سید اسحاق موسوی فرمانده تیپ فاطمیون با ذکر خاطراتی از فرزندان شهید خود از فداکاری و روحیه جهادی آنان صحبت کردند سپس در ادامه از خانواده شهدای مدافع حرم شهرستان، شهید غلامی، شهید قربانی، شهیدیوسفیان و شهید زارع با اهدای لوح یادبود تجلیل به عمل آمد.

آیین تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم ازجمله شهید سید اسحاق موسوی فرمانده تیپ فاطمیون به همراه چهار شهید مدافع حرم شهرستان شاهین‌شهر و میمه همزمان با برگزاری چهاردهمین یادواره شهدای گمنام، با حضور سردار محمدعلی حق‌بین فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان در سالن شهید نبوی منش دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.